• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tur man har er, har släppt den..
Det finns en märklig annons på blocket med dåliga bilder men förutsatt att klockan är i det närmsta orörd, vad tycker ni en sådan är värd?

Hint 1; En kass bild på en klocka i en låda. Hint 2; en bild på en klocka på en arm.
Hint 3; Blocket.
Hint 4; Klockan är pantad.
Summera ovanstående => leta vidare. :rolleyes:

Facit: Vänta på rätt objekt här på KS.
Fråga igen! Vi hjälper dig.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tur man har er, har släppt den..
Det finns en märklig annons på blocket med dåliga bilder men förutsatt att klockan är i det närmsta orörd, vad tycker ni en sådan är värd?

Glömde skriva: om du hittar en 18238 i beskrivet (orörtk) skick utan cert så skulle jag säga 150-160k. Med cert kan du lägga på 10k typ. Give or take.
Men glöm Blocket-klockan.
 

Alpftr

Omega
2-Faktor
Hint 1; En kass bild på en klocka i en låda. Hint 2; en bild på en klocka på en arm.
Hint 3; Blocket.
Hint 4; Klockan är pantad.
Summera ovanstående => leta vidare. :rolleyes:

Facit: Vänta på rätt objekt här på KS.
Fråga igen! Vi hjälper dig.

Glömde skriva: om du hittar en 18238 i beskrivet (orörtk) skick utan cert så skulle jag säga 150-160k. Med cert kan du lägga på 10k typ. Give or take.
Men glöm Blocket-klockan.
Du har så rätt 👊
Den är glöm och det gäller nog att avvakta tills det dyker upp en här på KS där majoriteten som hänger här är ärliga och bra människor.
Känns också som att jag kommer vilja se klockan irl innan ett köp så därför tror jag ch24 får gå bort också 🙄
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Rolex 18238.

0CF83241-6A56-43DF-94B4-52D5BAB3786F.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vet inte om det är ok med köpråd här men tar för givet att det är det.
Vad tycker mobben om denna?
Ser riktigt fin ut tycker jag! Fin tavla, boett och ring. Framförallt med tanke på att klockan är 50 år.
 
Funderar på att köpa en begagnad day-date och är lite konfunderad över stretch på presidentlänken.
Har förstått att länkarna till nyare day-date är tillverkade på annat sätt så de står sig bättre mot stretch.
Kan någon förklara det närmare för mig så vore jag tacksam.

När började Rolex tillverka bättre länkar så jag vet från vilket år jag bör rikta in mig på?

Tacksam för svar!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Funderar på att köpa en begagnad day-date och är lite konfunderad över stretch på presidentlänken.
Har förstått att länkarna till nyare day-date är tillverkade på annat sätt så de står sig bättre mot stretch.
Kan någon förklara det närmare för mig så vore jag tacksam.

När började Rolex tillverka bättre länkar så jag vet från vilket år jag bör rikta in mig på?

Tacksam för svar!
Det är inget som händer över natten och är bara vanlig mekanisk nötning. Nya kommer slitas mer i sidled än längsled. Vet tyvärr inte exakt när de bytte till keramisk dopning.
 
Topp