• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

P-vakten

Patek
2-Faktor
38B963C9-6AAB-4A06-8ED9-805D5E4FDFE0.jpeg
 

Zingo

Rolex
Var många gröna DD för ett-två år sedan också. Därefter byttes det friskt till Onyx. Nu tillbaka på grönt. Fin kombo. Oklart om det har något samband med att flera använder den kombon efter att den gröna Daytonan skuttade iväg. 🤷‍♂️
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Var många gröna DD för ett-två år sedan också. Därefter byttes det friskt till Onyx. Nu tillbaka på grönt. Fin kombo. Oklart om det har något samband med att flera använder den kombon efter att den gröna Daytonan skuttade iväg. 🤷‍♂️
Grönt o gult guld är iof en rätt snygg kombo imho. Lite synd att det ite gå få i nya 36mm utan att välja med dia tavla
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Beror på vem man frågar. Vissa hävdar 300k men jag vet att en nos fullset såldes nyss för under 250.
Iallafall i Sverige är väl dessa priser helt tokiga, eftersom tavlan faktiskt går att beställa för typ 15-17k hos AD. Om man pallar vänta osv. Dvs det går ju således att bygga en femsiffrig onyx för vadå.. typ… 150-160k.

Sexsiffrig ref eller NOS av valfri ref är ju förstås dyrare och en helt annan sak än det jag just skrev.

Min fråga ovan från igår var det ingen som svarade på, så det kanske inte är någon som har en icke-service tavla… De som inte är service, borde väl faktiskt tinga rätt mycket högre än de vanliga servicetavlorna?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Iallafall i Sverige är väl dessa priser helt tokiga, eftersom tavlan faktiskt går att beställa för typ 15-17k hos AD. Om man pallar vänta osv. Dvs det går ju således att bygga en femsiffrig onyx för vadå.. typ… 150-160k.

Sexsiffrig ref eller NOS av valfri ref är ju förstås dyrare och en helt annan sak än det jag just skrev.

Min fråga ovan från igår var det ingen som svarade på, så det kanske inte är någon som har en icke-service tavla… De som inte är service, borde väl faktiskt tinga rätt mycket högre än de vanliga servicetavlorna?
Hur vet man om det är en servicetavla eller inte? Tritium märkt eller inte?
 

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Den äldre(?) har Swiss och den andra swiss made på tavlan. Lär mig aldrig de där olika vad de står för.

Den äldre, dvs originalet har tydligen lite tunnare lager sten. Enligt en vän som har/haft bägge utföranden. Lärde jag mig idag.
Stämmer, finns även T… ha en tavla liggandes. Som du nämner ovanför. Onyx oftast att få tag på hos AD än så länge :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Den äldre(?) har Swiss och den andra swiss made på tavlan. Lär mig aldrig de där olika vad de står för.

Den äldre, dvs originalet har tydligen lite tunnare lager sten. Enligt en vän som har/haft bägge utföranden. Lärde jag mig idag.

Stämmer, finns även T… ha en tavla liggandes. Som du nämner ovanför. Onyx oftast att få tag på hos AD än så länge :)

Stämmer fint. Dom med T ska vara märkta T swiss T
Och är då mao ”original tavlorna” mer eftertraktade och kostar premium jämfört med service tavlorna? Eller varför skulle en DD med onyx tavla kosta 100k mer än annan DD när tavlan går att köpa för 15k hos AD?
 
Topp