• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Men på andrahandsmarknaden är det väl 7-8 gånger? Är inte så insatt i priset på Rolex DD.
Men håller fullständigt med att Rolex DD är så mycket mer prisvärd än Rolex sportstål.
Den här eller en sketen hulk med färger som skär sig. Valet är lätt för mig iaf. Day-date är för mig en av de klockorna från Rolex som sitter bäst på handleden.
Har haft två Tudor date+day och fyra stycken Rolex day-dates genom tiderna. För min del är Rolex day-date överlägsen. :)
20210706_155830.jpg

Kostar inte Rollen 7-8 gånger så mycket? Men är Rollen 7-8 gånger bättre än lillbrorsan?
Gillar Tudorn. Fick lite vintage DJ feeling typ.
Tål att funderas på om jag ska komplettera framöver.
Inte samma pris nej. Inte samma märke eller klocka heller.
DD väger typ 7-8 ggr mer iaf :)

Tänkte mer på tavlor som tigereye, lapis, coral, bloodstone, trätavla, malachite, sodalite osv. :)
Känns svårt. Och dyrt. Är väl typ bara trä av de du nämnt ovan som är typ realistiska att köpa. Sodalite kanske iofs. Resten är fan pissdyrt.

Frågan är ju dock varför du köpt den du har, som är unik och cool med sitt tillhörande blåa dag/datum - om du redan vill ha något annat :) vore ett nedbyte och meckigt imo. Behåll.

Känns svårt. Och dyrt. Är väl typ bara trä av de du nämnt ovan som är typ realistiska att köpa. Sodalite kanske iofs. Resten är fan pissdyrt.

Frågan är ju dock varför du köpt den du har, som är unik och cool med sitt tillhörande blåa dag/datum - om du redan vill ha något annat :) vore ett nedbyte och meckigt imo. Behåll.
Vill göra en @Charles_ och ha variationsmöjligheter. Trä är ju helt klart billigast av ovan alt. :)

Hej alla, Är intresserad av en DD gulguld 36. Vad är ett rimligt pris på en äldre modell och var hittar jag ett fint exemplar? är det chrono24 som är bästa alternativet? Drömmen är en med grön tavla. alla tips uppskattas!

Hola!

Letar runt efter en nyare Day date, har förstått att byte av tavla fungerar ganska smärtfritt men hur blir det då när modellnumret på certet inte längre stämmer? Tappar man en del värde på detta?

Tillbaka
Topp