Dubbelhäftande tapeHur bär man t ex en Rolex Milsub då? Använda som fickur istället?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dubbelhäftande tapeHur bär man t ex en Rolex Milsub då? Använda som fickur istället?
Såja!Läge att bumpa tråden med dagens köp, kul med daydate igen
Och praktiskt att kunna se dag o datum
Grym!!!Läge att bumpa tråden med dagens köp, kul med daydate igen
Snyggt!Läge att bumpa tråden med dagens köp, kul med daydate igen
Sen blir det en annan färg på klockan?Sista innan hösten!
Grönt är skönt ! Grattis!Läge att bumpa tråden med dagens köp, kul med daydate igen
Grym!!!
Snyggt!
Å ena sidan så har man kanske fallit för hajpen på grönt, å andra sidan är den ju ändå väldigt bra Finns väl en halv drös gröna i tråden!Grönt är skönt ! Grattis!
Snyggt, den blev man sugen på när man såg på säljsidan.Läge att bumpa tråden med dagens köp, kul med daydate igen
Något att tänka på är att minsta stretch påverkar längden och det är inte många 5siffriga som är krisp i länken.Jag har en fråga om president-länkens längd/passform beroende på hur många länkbitar det är. Min fråga gäller egentligen 180xx refen eftersom senaste modellerna hade något tunnare boett vad jag förstår, men har du en annan 36mm DD är det bra om du kan skriva ref.
Själva frågan då: vad har du för handledsomkrets och hur många länkbitar har du kvar på länken så att klockan sitter fint (utan bilhandlarhäng)? Jag utgår ifrån att länken från början är 24 länkbitar (9 + 15) exkl ändlänkar men inklusive de som sitter på låset. En bild på en 18038 med full länk.
Tacksam för svar!
Något att tänka på är att minsta stretch påverkar längden och det är inte många 5siffriga som är krisp i länken.
Jag har en 18038 och en 18238. Använder 22 länkbitar. Handled på cirka 18.5Jag har en fråga om president-länkens längd/passform beroende på hur många länkbitar det är. Min fråga gäller egentligen 180xx refen eftersom senaste modellerna hade något tunnare boett vad jag förstår, men har du en annan 36mm DD är det bra om du kan skriva ref.
Själva frågan då: vad har du för handledsomkrets och hur många länkbitar har du kvar på länken så att klockan sitter fint (utan bilhandlarhäng)? Jag utgår ifrån att länken från början är 24 länkbitar (9 + 15) exkl ändlänkar men inklusive de som sitter på låset. En bild på en 18038 med full länk.
Tacksam för svar!
6-siffrig ref, 17,5cm, 21 bitarJag har en fråga om president-länkens längd/passform beroende på hur många länkbitar det är. Min fråga gäller egentligen 180xx refen eftersom senaste modellerna hade något tunnare boett vad jag förstår, men har du en annan 36mm DD är det bra om du kan skriva ref.
Tacksam för svar!
Tveksamt asså. Lite kul är det ju men hade ändå gärna kunnat läsa ut dagens datum och dag. Sen har jag ett par timmar till närmaste ad så det är lite krångligt för mig att få det gjort.Snyggt, den blev man sugen på när man såg på säljsidan.
Ska du behålla kinadagarna?
Är det inkl ändlänkar?Jag har en 18038 och en 18238. Använder 22 länkbitar. Handled på cirka 18.5
Oj räknade nu. 21st på 18238 och 23st på 18038 exkl. ändlänkar. Hade verkligen för mig att det var 22Är det inkl ändlänkar?
Oj räknade nu. 21st på 18238 och 23st på 18038 exkl. ändlänkar. Hade verkligen för mig att det var 22
Ok! Har 22 på min ex ändlänk. 17.5-18 cm handled. Sitter perfekt. Något lösare kommer den nog sitta till hösten/ vinternOj räknade nu. 21st på 18238 och 23st på 18038 exkl. ändlänkar. Hade verkligen för mig att det var 22
Riktigt fet boett på den där! Jag skulle ju föredra en vanlig guldring.En 18038 från 1982 med en Rolex diamanttavla och glasring. Ja, länken finns men är lite för kort (så om någon har extra president länkbitar att sälja är jag spekulant).
Ganska trevlig men kanske lite för mycket bling? Vad tycks?
Riktigt fet boett på den där! Jag skulle ju föredra en vanlig guldring.
När länken är på plats ser det nog oerhört mycket bättre ut! Alltid kul med is!En 18038 från 1982 med en Rolex diamanttavla och glasring. Ja, länken finns men är lite för kort (så om någon har extra president länkbitar att sälja är jag spekulant).
En 18038 från 1982 med en Rolex diamanttavla och glasring. Ja, länken finns men är lite för kort (så om någon har extra president länkbitar att sälja är jag spekulant).
Lite coolt med kombon diakrans och band faktiskt.En 18038 från 1982 med en Rolex diamanttavla och glasring. Ja, länken finns men är lite för kort (så om någon har extra president länkbitar att sälja är jag spekulant).