• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

En 18038 från 1982 med en Rolex diamanttavla och glasring. Ja, länken finns men är lite för kort (så om någon har extra president länkbitar att sälja är jag spekulant).
Ganska trevlig men kanske lite för mycket bling? Vad tycks? :)

_9061919.JPG
_9061916.JPG
_9061918.JPG
Verkligen fin boet .Gillar själva bling ringen ,tycker det passar den klockan,men på tavlan gillar jag inte alls .Fin DD 18038...

Oavsett så är det nog bättre med typ michaelYoung? Om man nu prompt ska tajta till. Finns säkert fler att välja mellan idag. Spridda skurar vad folk tycker om MY men jag har vart nöjd med mitt.

Tack! Ska kolla med honom. Antar att man skickar som ”service” och han göra samma? Tänker på moms och tull.

Har skickat en förfrågan till Michael Young. Misstänker dock att kostnadsförslaget kommer kunna lugna ner min perfektionism.

Max stretchat kontra ihoppressat:

49DF3EA7-E692-4195-A41A-8AA9071605E1.jpeg
A0CDAE71-DBB0-478A-AD48-9BDFD3631108.jpeg

Har skickat en förfrågan till Michael Young. Misstänker dock att kostnadsförslaget kommer kunna lugna ner min perfektionism.

Max stretchat kontra ihoppressat:

49DF3EA7-E692-4195-A41A-8AA9071605E1.jpeg
A0CDAE71-DBB0-478A-AD48-9BDFD3631108.jpeg
Svårt att avgöra när den ligger sådär tycker jag personligen. Ser ju skillnaden men.

Har du någon bild på när länken sitter på klockan? Typ sån klassisk ”visa stretch bild”.

Ser fin ut, hade haft klart mer problem med en dålig polering. MY har iaf gjort ett par dåliga genom åren. Vet dock inte hur de ser ut idag.
Tycker också stretchen såg väldigt harmlös ut.

Lite spridda skurar med MY som sagt. De jag haft har inte varit för tajta alls. Dock stål/TT, jubilee och oyster. Men jag har också sett och hört om sämre resultat..

Det borde ju finnas fler idag som pysslar med länkrestaurering som är duktiga(re)?

Tycker också stretchen såg väldigt harmlös ut.

Lite spridda skurar med MY som sagt. De jag haft har inte varit för tajta alls. Dock stål/TT, jubilee och oyster. Men jag har också sett och hört om sämre resultat..

Det borde ju finnas fler idag som pysslar med länkrestaurering som är duktiga(re)?
Hur fungerar det vi inlämning av tex day-date för polering hos AD i Stockholm. Kan man be dem skicka ner klockan till RSC eller kommer de genomföra polering inhouse.

Länge sen jag sett resultatet av polerade ädelklockor från AD. Har även för mig resultatet var ”sådär”?

Senast ändrad:
Hur fungerar det vi inlämning av tex day-date gör polering hos AD i Stockholm. Kan man be dem skicka ner klockan till RSC eller kommer de genomföra polering inhouse.

Länge sen jag sett resultatet av polerade ädelklockor från AD. Har även för mig resultatet var ”sådär”?

Om jag inte missminner mig helt så går det inte att skicka klockan till RCS "endast" för polering.
Vill du få klockan servad kan du begära att klockan ska skickas till Rolex.

Hur fungerar det vi inlämning av tex day-date gör polering hos AD i Stockholm. Kan man be dem skicka ner klockan till RSC eller kommer de genomföra polering inhouse.

Ja, detta är en intressant fråga tycker jag också. Egentligen är det inte så svårt att polera en Day-Date (jämfört med till exempel Cartier Santos Carree) men självklart finns det rätt sätt att göra detta och sedan finns det avvikelser/genvägar som försämrar resultatet. Beror säkert på skickligheten hos enstaka urmakare också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp