• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Hur ser du att den är fejk?
Man ser det bland annat på texten samt ramen till dag/datum. Det ska finnas en distinkt sluttning i ramen och om du även kollar texten vid tex superlative chronometer offically certified så ser du att den ser väldigt off ut. Bokstäverna är inte skarpa alls och knappt ens linjära med varandra. Det utmärker sig mest i ”Certified”, Kolla på R:et tex.
Så ja, den är 100% fake/aftermarket eller vad man nu än vill kalla den.

Har väldigt svårt att tro att man skulle byta ut en äkta malakit mot en onyx. Men kan ju så klart ha fel. Ser dock ut som de am-tavlor som finns på diverse sidor.
7E46456F-5668-4D47-990E-881759E99367.jpeg
Nej mycket riktigt det hade jag troligen inte inte gjort. Letat länge efter en äkta malachite tavla men utan resultat ens till överpriser. Men då denna är finare än jag kunnat önska vill jag knappt byta till onyx trots ”äkta rolex”

Fattar inte varför man måste sätta på Rolex loggan på en "aftermarket". Kan man inte bara göra en aftermarket utan något tryck överhuvudtaget. Hade varit mycket roligare!
Fattar inte heller varför det kallas aftermarket på tavlor när det borde kallas fejk när man använder loggan.
Håller helt med dig. Hade med glädje haft en ball tavla som inte nämnde rolex om möjligt

Man ser det bland annat på texten samt ramen till dag/datum. Det ska finnas en distinkt sluttning i ramen och om du även kollar texten vid tex superlative chronometer offically certified så ser du att den ser väldigt off ut. Bokstäverna är inte skarpa alls och knappt ens linjära med varandra. Det utmärker sig mest i ”Certified”, Kolla på R:et tex.
Så ja, den är 100% fake/aftermarket eller vad man nu än vill kalla den.
Tackar nu har jag lite koll på det, kul med en fejktavla🙄

Det är väldigt synd att det ska vara så svårt att hitta en grön Malakittavla som är äkta, för de är ju hur läckra som helst. Iaf på bild. Hade jag haft en DD i rött/gult guld hade jag satt en grön malakit högst på upp önskelistan. En äkta då.
När jag letade tavla till min 18239 så var jag flera ggr tvungen att överlägga med mig själv om huruvida jag skulle kunna tänka mig att stoppa i en AM-tavla men resultatet av resonemanget blev hela tiden att - nej, det känns inte rätt. Även om det är en ommålad originaltavla eller så, så är det nåt som skaver.

Det är väldigt synd att det ska vara så svårt att hitta en grön Malakittavla som är äkta, för de är ju hur läckra som helst. Iaf på bild. Hade jag haft en DD i rött/gult guld hade jag satt en grön malakit högst på upp önskelistan. En äkta då.
När jag letade tavla till min 18239 så var jag flera ggr tvungen att överlägga med mig själv om huruvida jag skulle kunna tänka mig att stoppa i en AM-tavla men resultatet av resonemanget blev hela tiden att - nej, det känns inte rätt. Även om det är en ommålad originaltavla eller så, så är det nåt som skaver.
Ja det blir fel. Fejk är ju bara tokfel dessutom.

Länge sedan jag kände mig som ett barn på julafton men väl hemma från semestern låg nya tavlan och väntade på mig. Den ska i illa kvick och pryda klockan tills min onyx kommer (med dess blygsamma 6-12 månaders väntetid)

diamanttavlan lär snart åka upp på köp och sälj för den intresserade
BC6D2F9E-A7F6-4AAD-B401-62F5B4B41196.jpeg
BC2FB802-A33E-4035-A36B-00B96578D3AA.jpeg

Hur ser baksidan ut på tavlan som ska in?! Kan väl inte vara några större problem att visa om den är 100. Hur som haver så äger malakittavlor mer än vad Onyxen gör, den är inte ens nära om någon frågar mig!

Väldigt läcker tavla hursomhelst. Som jag förstår saken så är det ett tunt lager malakit på tavlan? Utgår de från en originaltavla?
Ja dom utgår från en äkta rolex tavla som finns/fanns dock finns den inte att få tag på för pöbeln tyvärr.
Ja det har ett lager äkta malakit på sig, precis som trätavlor, onyx, lapis etc som använder sig på av mineraler/naturmaterial eller vad du vill kalla det

Ja dom utgår från en äkta rolex tavla som finns/fanns dock finns den inte att få tag på för pöbeln tyvärr.
Ja det har ett lager äkta malakit på sig, precis som trätavlor, onyx, lapis etc som använder sig på av mineraler/naturmaterial eller vad du vill kalla det
Det lär inte finnas något från Rolex på den tavlan, förmodar det var vad @Criss Cross menade.

Ja precis. Tyckte det var prisvärt om det var en originaltavla som modifierats.
På tal om pris och prisvärt.

Skjuter från höften nu, men man kan nog köpa typ 30-40 AM malakittavlor för priset av en äkta. :)

Ligger två original ute nu som jag kunde se. Headonly-DD med malakittavla - 40k dollar. Sen om det är marknadsenligt eller inte kan jag ej svara på….

På tal om pris och prisvärt.

Skjuter från höften nu, men man kan nog köpa typ 30-40 AM malakittavlor för priset av en äkta. :)

Ligger två original ute nu som jag kunde se. Headonly-DD med malakittavla - 40k dollar. Sen om det är marknadsenligt eller inte kan jag ej svara på….
Ja, gissade att original malakittavla är dyrare än resten av klockan.

Ja det kanske jag skulle ha varit tydligare med. Ommålad originaltavla är det jag resonerat om/övervägt men konstaterar varje gång att det inte funkar för mig.
Fejktavla=🤮
Visst är det väl lite småtråkigt.
Samtidigt kan man undra hur mycket du spyr om man slänger ett band som inte är Rolex på en klocka?
Sedan hade det varit vettigare om inte Rolex och logga fanns på en replika, då det inte är Rolex.

Visst är det väl lite småtråkigt.
Samtidigt kan man undra hur mycket du spyr om man slänger ett band som inte är Rolex på en klocka?
Sedan hade det varit vettigare om inte Rolex och logga fanns på en replika, då det inte är Rolex.
Att bära en klocka på tex Nato är iaf enligt mig inte samma sak som att byta delar på klockan för att det ska se ut som något det inte är…

Tillbaka
Topp