SlMON
Basic
Om det blir för jobbigt att ha så många fina klockor hjälper jag gärna till att låna någonDD samlingen just nu..
Från vänster:
Ref 18078 Woody-79
Ref 18038 Champagne-82
Ref 18239b Tridor-90
Ref 118205 Rosé-2013
otroliga klockor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om det blir för jobbigt att ha så många fina klockor hjälper jag gärna till att låna någonDD samlingen just nu..
Från vänster:
Ref 18078 Woody-79
Ref 18038 Champagne-82
Ref 18239b Tridor-90
Ref 118205 Rosé-2013
Cool! Men jag verkar vara ensam om att tycka att äldre dds gör sig bättre på band.En 18038 från 1982 med en Rolex diamanttavla och glasring. Ja, länken finns men är lite för kort (så om någon har extra president länkbitar att sälja är jag spekulant).
Ganska trevlig men kanske lite för mycket bling? Vad tycks?
Det är såhär det ska se ut! ❤
Alltså det där är inget att bry sig om! Visst kan den bli lite tightare men att skicka den till Michael tar tid kostar flis och är enligt min mening helt onödigt bedömt av skicket på din! Vill du ha hjälp med länk så kan du pm:a mig då det finns folk här i Sverige sthlm som också kan fixa. Men som sagt använd klockan ist när länken är så pass fin. Med vänlig hälsning, LinusTack för era åsikter allihopa! Här kommer en fräsch bild på den längre delen av länken. Nu väntar jag bara på extra länkbitarna att göra länken komplett. Då kommer jag kunna prova klockan på handleden.
WoW vilket skick! var försiktig så du inte skär digLite krisp från albumet!
Boom! Tridor power.
Jasså? Har ju ingen egen men visat bilder för folk och de tycker den är hemsk.Tycker det är lite märkligt när det kommer till Tridor... Av de ”oinvigda”, som jag träffat, tycks det vara Tridor som är den visuellt snyggaste DDn och mest mångsidiga… Men hos dem invigda betraktas den som fulare än stryk. Mkt oklart!
Hemsk är ett starkt ord! Då är det riktigt illa…Jasså? Har ju ingen egen men visat bilder för folk och de tycker den är hemsk.
Insåg att hemsk var i ett taskigt sammanhang. Det var när någon varit intresserad av DD och då brukar jag visa bild på tridor. Har svårt för dem men de är koola.Hemsk är ett starkt ord! Då är det riktigt illa…
Min empiri består endast av 4-5 personer. Så vi kan inte dra alla oinvigda över samma kant.
Men uppenbarligen hade alla dålig smak!
Den är svår, så svår att den blir cool. Helt klart!Insåg att hemsk var i ett taskigt sammanhang. Det var när någon varit intresserad av DD och då brukar jag visa bild på tridor. Har svårt för dem men de är koola.
Tycker det är lite märkligt när det kommer till Tridor... Av de ”oinvigda”, som jag träffat, tycks det vara Tridor som är den visuellt snyggaste DDn och mest mångsidiga… Men hos dem invigda betraktas den som fulare än stryk. Mkt oklart!
Just det är det som gör den cool för mig.Skulle tro att gemene man tycker det ser ut som en vanlig TT Datejust
Har ni koll på om Rolex date (34mm) i guld gjorts med någon rolig tavla?
Hexagon har inte med Date i taveltråden och Datejust och date tråden tror jag är fel klientel för denna fråga.Datejust och Date tråden
Lets dance på TV, perfekt att starta en tråd... Det har varit mycket skriverier och hyllningar av Rolex Datejust på sistone. Passar på att starta en tråd där bilder på era DJ, eller bara någon snygg eller ful DJ, är välkomna. Gärna med en liten beskrivning av vad det är för modell. Den coola...klocksnack.se
Den ultimata Rolexurtaveltråden
Jag spenderar en stor del utav min tid på KS i tex Datejust och Daydate-tråden där urtavlor har stor variation. Ofta stöter trådarna på frågor angående tavlor, vad som finns tillgängligt eller vad någonting specifikt är för något. Åtskildiga gånger har vissa enstaka katalogutdrag från RolexADs...klocksnack.se
WoW vilket skick! var försiktig så du inte skär dig
Du ser inget hinder i att det tillkommer 25% svensk moms?Jag tänker att jag helt skamlöst försöker utnyttja expertisen i denna tråd i mitt eventuella köp av en 18038. Jag har hittat en klocka som faller mig väldigt mycket i smaken och behöver hjälp med att avgöra skick. Säljaren uppger givetvis att den är fin samt att den ser ut att vara opolerat. Själv är jag skeptisk till det senare. Den stretch jag ser är godtagbar antar jag, men är långt ifrån proffs på dessa klockor. Jag köper normalt aldrig vintage, men det är ändå någonting med denna som tilltalar.
Hjälp mig gärna hitta anledningar att backa detta köp, för just nu är det egentligen bara avsaknaden av certifikat som står i vägen.
Annonslänk;
1980 Rolex Day-Date with Box & Manuals
Overview: This Rolex Day-Date ref. 18038 remains true to the original design of the Day-Date, but it features an updated case construction and an updated movement. The Ivory Jubilee dial boasts a sharp matte white/cream color, yellow gold indices, and yellow gold minute track markers, something...www.horologyhour.com
Fin men definitivt polerad. Det som sticker ut mest skickmässigt är nog slitage på insidan av bandhornen. Skulle du vara seriöst intresserad får du be säljaren klicka i bandstiften ordentligt och ta nya bilder.Jag tänker att jag helt skamlöst försöker utnyttja expertisen i denna tråd i mitt eventuella köp av en 18038. Jag har hittat en klocka som faller mig väldigt mycket i smaken och behöver hjälp med att avgöra skick. Säljaren uppger givetvis att den är fin samt att den ser ut att vara opolerat. Själv är jag skeptisk till det senare. Den stretch jag ser är godtagbar antar jag, men är långt ifrån proffs på dessa klockor. Jag köper normalt aldrig vintage, men det är ändå någonting med denna som tilltalar.
Hjälp mig gärna hitta anledningar att backa detta köp, för just nu är det egentligen bara avsaknaden av certifikat som står i vägen.
Annonslänk;
Overview: This Rolex Day-Date ref. 18038 remains true to the original design of the Day-Date, but it features an updated case construction and an updated movement. The Ivory Jubilee dial boasts a sharp matte white/cream color, yellow gold indices, and yellow gold minute track markers, something...www.horologyhour.com
Riktigt fint skick tycker jag. Stretchen är minimal.Jag tänker att jag helt skamlöst försöker utnyttja expertisen i denna tråd i mitt eventuella köp av en 18038. Jag har hittat en klocka som faller mig väldigt mycket i smaken och behöver hjälp med att avgöra skick. Säljaren uppger givetvis att den är fin samt att den ser ut att vara opolerat. Själv är jag skeptisk till det senare. Den stretch jag ser är godtagbar antar jag, men är långt ifrån proffs på dessa klockor. Jag köper normalt aldrig vintage, men det är ändå någonting med denna som tilltalar.
Annonslänk;
Inte direkt. Tänker du på att det blir en högre summa för inköpet gentemot att köpa av någon i Sverige? I övrigt är det ju bara fördelar. Jag får bidra till välfärd och landets utveckling.Du ser inget hinder i att det tillkommer 25% svensk moms?
Jamen precis, att den är polerad ser ju även en novis som jag. Men det är inte hela världen. Ska ta till mig av ditt tips om jag väljer att agera på denna. Uppskattas, tack!Fin men definitivt polerad. Det som sticker ut mest skickmässigt är nog slitage på insidan av bandhornen. Skulle du vara seriöst intresserad får du be säljaren klicka i bandstiften ordentligt och ta nya bilder.