• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

DD samlingen just nu..
Från vänster:
Ref 18078 Woody-79
Ref 18038 Champagne-82
Ref 18239b Tridor-90
Ref 118205 Rosé-2013
2014-03-31 18 22 49.jpg
Om det blir för jobbigt att ha så många fina klockor hjälper jag gärna till att låna någon 🤣
otroliga klockor!

En 18038 från 1982 med en Rolex diamanttavla och glasring. Ja, länken finns men är lite för kort (så om någon har extra president länkbitar att sälja är jag spekulant).
Ganska trevlig men kanske lite för mycket bling? Vad tycks? :)

_9061919.JPG
_9061916.JPG
_9061918.JPG
Cool! Men jag verkar vara ensam om att tycka att äldre dds gör sig bättre på band.

Tack för era åsikter allihopa! Här kommer en fräsch bild på den längre delen av länken. Nu väntar jag bara på extra länkbitarna att göra länken komplett. Då kommer jag kunna prova klockan på handleden.

_9081920.JPG
Alltså det där är inget att bry sig om! Visst kan den bli lite tightare men att skicka den till Michael tar tid kostar flis och är enligt min mening helt onödigt bedömt av skicket på din! Vill du ha hjälp med länk så kan du pm:a mig då det finns folk här i Sverige sthlm som också kan fixa. Men som sagt använd klockan ist när länken är så pass fin. Med vänlig hälsning, Linus

Tycker det är lite märkligt när det kommer till Tridor... Av de ”oinvigda”, som jag träffat, tycks det vara Tridor som är den visuellt snyggaste DDn och mest mångsidiga… Men hos dem invigda betraktas den som fulare än stryk. Mkt oklart!

Hemsk är ett starkt ord! Då är det riktigt illa…

Min empiri består endast av 4-5 personer. Så vi kan inte dra alla oinvigda över samma kant.

Men uppenbarligen hade alla dålig smak!
Insåg att hemsk var i ett taskigt sammanhang. Det var när någon varit intresserad av DD och då brukar jag visa bild på tridor. Har svårt för dem men de är koola.

Tycker det är lite märkligt när det kommer till Tridor... Av de ”oinvigda”, som jag träffat, tycks det vara Tridor som är den visuellt snyggaste DDn och mest mångsidiga… Men hos dem invigda betraktas den som fulare än stryk. Mkt oklart!

Skulle tro att gemene man tycker det ser ut som en vanlig TT Datejust vilket var nog därför den sålde såpass dåligt också.
Personligen har jag alltid gillat Tridor just för att den är lite wonky och inte alltför vanlig..

Har ni koll på om Rolex date (34mm) i guld gjorts med någon rolig tavla?

Hexagon har inte med Date i taveltråden och Datejust och date tråden tror jag är fel klientel för denna fråga.

Många i denna tråden uppskattar dd för att dom har "roligare" tavlor (grus, träd, sten etc).
Så jag tänkte att dom som forskat i roligare tavlor också skulle kunnat kommit över om date någonsin haft en.

Jag tänker att jag helt skamlöst försöker utnyttja expertisen i denna tråd i mitt eventuella köp av en 18038. Jag har hittat en klocka som faller mig väldigt mycket i smaken och behöver hjälp med att avgöra skick. Säljaren uppger givetvis att den är fin samt att den ser ut att vara opolerat. Själv är jag skeptisk till det senare. Den stretch jag ser är godtagbar antar jag, men är långt ifrån proffs på dessa klockor. Jag köper normalt aldrig vintage, men det är ändå någonting med denna som tilltalar.

Hjälp mig gärna hitta anledningar att backa detta köp, för just nu är det egentligen bara avsaknaden av certifikat som står i vägen.

Annonslänk;

Bilagor

• Day-Date.jpeg
    Day-Date.jpeg
    139.1 KB · Visningar: 41
Jag tänker att jag helt skamlöst försöker utnyttja expertisen i denna tråd i mitt eventuella köp av en 18038. Jag har hittat en klocka som faller mig väldigt mycket i smaken och behöver hjälp med att avgöra skick. Säljaren uppger givetvis att den är fin samt att den ser ut att vara opolerat. Själv är jag skeptisk till det senare. Den stretch jag ser är godtagbar antar jag, men är långt ifrån proffs på dessa klockor. Jag köper normalt aldrig vintage, men det är ändå någonting med denna som tilltalar.

Hjälp mig gärna hitta anledningar att backa detta köp, för just nu är det egentligen bara avsaknaden av certifikat som står i vägen.

Annonslänk;
Du ser inget hinder i att det tillkommer 25% svensk moms?

Annonslänk;
Fin men definitivt polerad. Det som sticker ut mest skickmässigt är nog slitage på insidan av bandhornen. Skulle du vara seriöst intresserad får du be säljaren klicka i bandstiften ordentligt och ta nya bilder.

Annonslänk;
Riktigt fint skick tycker jag. Stretchen är minimal.

Fin men definitivt polerad. Det som sticker ut mest skickmässigt är nog slitage på insidan av bandhornen. Skulle du vara seriöst intresserad får du be säljaren klicka i bandstiften ordentligt och ta nya bilder.
Jamen precis, att den är polerad ser ju även en novis som jag. Men det är inte hela världen. Ska ta till mig av ditt tips om jag väljer att agera på denna. Uppskattas, tack!

Tillbaka
Topp