• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

18BEAB02-35F2-4714-BBAB-5885D87B8356.jpeg

Alltså såhär vid jul så får man ett väldigt strakt sug efter en DD… måste göra något åt det tills nästa jul :p
Men är lite rädd att 36 mm kommer bli allt för litet på mig. 40 mm är en annan prisklass.

så ni får posta på lite mer DD här nu i tråden så jag får ett ännu större sug :happyhappy:
God jul!

Alltså såhär vid jul så får man ett väldigt strakt sug efter en DD… måste göra något åt det tills nästa jul :p
Men är lite rädd att 36 mm kommer bli allt för litet på mig. 40 mm är en annan prisklass.

så ni får posta på lite mer DD här nu i tråden så jag får ett ännu större sug :happyhappy:
God jul!
36mm blir inte för litet.

Edit: däremot vanligt att 40mm blir för stort.

2E2CB375-DF98-47BA-BB9F-46A357A7E72F.jpeg
D9EBE318-1513-48CF-B46F-D8EC21EFEB0A.jpeg
B27BD428-7110-44FC-99BE-8E7AE8761A8F.jpeg
DF250F4E-6943-484E-97AE-300B137763E4.jpeg
Detta är DD40, 40 sitter bra tycker jag. Men inte bredd att betala de summorna i nuläget. Så skönt att höra att du tycker 36mm skulle fungera bra! Kommer inte bära den dagligen ändå.
Bandhornen nuddar ju inte huden. Klockan ”svävar”. Enligt mig ett tecken på att den är för stor. Sen håller jag med @hejsam om att den borde flyttas upp över knölen. Men smaken är olika. 36mm hade dock definitivt suttit bättre än det där :)

Personlig åsikt såklart men det där ser inte bra ut, 36mm och flytta den lite högre upp på handleden kommer sitta jättebra på dig!

Bandhornen nuddar ju inte huden. Klockan ”svävar”. Enligt mig ett tecken på att den är för stor. Sen håller jag med @hejsam om att den borde flyttas upp över knölen. Men smaken är olika. 36mm hade dock definitivt suttit bättre än det där :)
Det är nog sant som ni säger, man fastnar lite i 40-42 mm träsket. Nu fick jag lite nytändning om 36:an
Tack!

Tog av mig min 40 mm gmt och satte på mig en gammal omega 34 mm för att komma i rätt stämning:)

Tillbaka
Topp