RobVintage
Silver
Lättare att hitta? Du kan beställa alla hos ad inga konstigheter.japp. Datumhjulet är lättare att hitta än dag-hjulet i alla fall. Men saknar fortfarande en klocka![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lättare att hitta? Du kan beställa alla hos ad inga konstigheter.japp. Datumhjulet är lättare att hitta än dag-hjulet i alla fall. Men saknar fortfarande en klocka![]()
Ja, då är det ju lättare att hittaLättare att hitta? Du kan beställa alla hos ad inga konstigheter.
Fruktansvärt bra…
Coolt! Gillar när man börjar inifrån och ut. Först dagtavla och sen länkbit efter länkbit tills bygget är klart.Persiskt daghjul till en Day-Date caliber 3055.
Nu behöver jag bara hitta klockan till den
![]()
Ja. Det blir lite av ett projekt. Då hinner man inte tröttna på klockan efter 3 månader, som det brukar vara annarsCoolt! Gillar när man börjar inifrån och ut. Först dagtavla och sen länkbit efter länkbit tills bygget är klart.
Instämmer. Plockade själv en extra tavla till min DD via Kaplans lilla auktion nu senast. Ett trevligt sätt att bygga upp klockan påJa. Det blir lite av ett projekt. Då hinner man inte tröttna på klockan efter 3 månader, som det brukar vara annars![]()
Topp!Äntligen på ett bättre band nu som gör klockan rättvisa![]()
Nån som vet vad AD ska ha för en ny länk till en Day date 1803 / 18038?
storiesoftime.com
Tycker beskrivningen stämmer överens med bilderna. Fin! Alltid tacksamt med 18238ans quick set funktion, för oss som lider av en släng OCD.Är smått intresserad av denna:
![]()
Day-Date 18238 – Champagne Diamond Dial – Papers & RSC (1992)
A quintessential expression of Rolex prestige, the Day-Date 18238 in full 18k yellow gold combines elegance and authority—further enhanced by a champagne diamond-set dial. Details: Reference: 18238 Year: 1992 Case Size: 36mm, 18k yellow gold Bezel: Fluted 18k yellow gold Dial: Champagne with...storiesoftime.com
Har någon input på pris och skicket på den? Tar tacksamt emot synpunkter!
Har svårt att uppskatta formen på boett och hur länken ser ut. Men tycker också den ser fin ut med ett otränat öga. Är patinan/oxideringen på länk något som reser varningens finger?Tycker beskrivningen stämmer överens med bilderna. Fin! Alltid tacksamt med 18238ans quick set funktion, för oss som lider av en släng OCD.
Egentligen inte, mer tycke och smak gällande oxideringen.Har svårt att uppskatta formen på boett och hur länken ser ut. Men tycker också den ser fin ut med ett otränat öga. Är patinan/oxideringen på länk något som reser varningens finger?
Du vill kolla stretch på länken innan köp, be om bild på hur länken faller när man håller klockan i boetten och låter länken falla horisontellt. Boetten tycker jag ser okej ut, ser ut att ha polerats någon gång men har skarpa kanter - den är inte fulpolerad.Är smått intresserad av denna:
![]()
Day-Date 18238 – Champagne Diamond Dial – Papers & RSC (1992)
A quintessential expression of Rolex prestige, the Day-Date 18238 in full 18k yellow gold combines elegance and authority—further enhanced by a champagne diamond-set dial. Details: Reference: 18238 Year: 1992 Case Size: 36mm, 18k yellow gold Bezel: Fluted 18k yellow gold Dial: Champagne with...storiesoftime.com
Har någon input på pris och skicket på den? Tar tacksamt emot synpunkter!
Tack för input!Du vill kolla stretch på länken innan köp, be om bild på hur länken faller när man håller klockan i boetten och låter länken falla horisontellt. Boetten tycker jag ser okej ut, ser ut att ha polerats någon gång men har skarpa kanter - den är inte fulpolerad.
Är det en originaltavla?Äntligen på ett bättre band nu som gör klockan rättvisa![]()
Vet tyvärr inte… Men fin är den!Är det en originaltavla?
Tycker trycket ser lite knasigt ut, men var länge sedan jag kollade på dessa.Vet tyvärr inte… Men fin är den!
Är nog snarare skärpan på min bild, ser att den inte var helt 100. Men kom gärna med input annars om nåt inte stämmer, bytte till mig den nyligen här via KSTycker trycket ser lite knasigt ut, men var länge sedan jag kollade på dessa.
Finns det bättre bild någonstans? Kan kolla vid större skärm senare.Är nog snarare skärpan på min bild, ser att den inte var helt 100. Men kom gärna med input annars om nåt inte stämmer, bytte till mig den nyligen här via KS![]()
Tidigare annons här (men inte bästa bilderna):Finns det bättre bild någonstans? Kan kolla vid större skärm senare.
Finns det bättre bild någonstans? Kan kolla vid större skärm senare.
Oklart om det är glaset/ljuset som spelar ett spratt men ser lite väl kladdigt ut i trycket för att vara original. Känns spontant inte rätt. Men jag är ingen expert på Day-Date.
Tack för input! Ska kolla med tidigare ägare vad de vet…Oklart om det är glaset/ljuset som spelar ett spratt men ser lite väl kladdigt ut i trycket för att vara original. Känns spontant inte rätt. Men jag är ingen expert på Day-Date.
![]()
Även övrig text inkl Rolex känns fel. Måste vara ommålad?
![]()
chronomeyer :OOklart om det är glaset/ljuset som spelar ett spratt men ser lite väl kladdigt ut i trycket för att vara original. Känns spontant inte rätt. Men jag är ingen expert på Day-Date.
![]()
Även övrig text inkl Rolex känns fel. Måste vara ommålad?
![]()
Gillar inte hur den ser ut. Trycket är kladdigt och inte centrerat mot index. Sedan är jag tveksam om det verkligen fanns så gamla tavlor med blå sunburst. Inget jag minns jag sett. Även färgningen av tavlan känns fel för att vara Rolex. Slutligen gillar jag inte heller lysmassan på tavlan.
Enligt min mening är trycket generellt för kladdigt för att vara ett originaltryck, Även indexen runt tavlan verkar lite oskarpa av bilden att döma. Sedan vet jag inte om det bara är i bilden, men "ovalen" nere i Rolex-kronan ser lite klumpig ut. Men det kan vara reflexioner och ljuset som spelar mig ett spratt.
Låter onekligen som att jag har gått på en mina med denna… Man lär så länge man lever, ska höra av mig och försöka få till nån bra lösning! Tack alla för hjälpenGillar inte hur den ser ut. Trycket är kladdigt och inte centrerat mot index. Sedan är jag tveksam om det verkligen fanns så gamla tavlor med blå sunburst. Inget jag minns jag sett. Även färgningen av tavlan känns fel för att vara Rolex. Slutligen gillar jag inte heller lysmassan på tavlan.
Rolex är så stor marknad och tavlor har blivit svåra att få tag på. Detta bidrar till att det finns många bra ommålade tavlor där ute. Vissa bättre än andra men svårt att se med ett otränat öga.Låter onekligen som att jag har gått på en mina med denna… Man lär så länge man lever, ska höra av mig och försöka få till nån bra lösning! Tack alla för hjälpen![]()