• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Lite sent men JAG ÄR TILLBAKA BITCHEZ! Den ultimata klockan, för alla människor oberoende på kön, storlek eller hudfärg! Klockvärldens nummer ett. Paradmärkets paradmodell. Rolex Day-Date.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Har börjat snöa in mig på DD riktigt ordentligt den senaste tiden. Jag gillar idén av vintage men är inte ett fan av länken som inte är solid. Började Rolex med solida länkar på DD vid år 2000 och framåt?

Typ så, kom med de 6-siffriga referenserna om jag kommer ihåg rätt.

Tycker de är fantastiska och jag kommer alltid ha någon sorts Day-Date i lådan. De är så förbaskat väl avvägda och för mig riktigt urtypen på hur en klocka ska se ut.

/gustav

Har börjat snöa in mig på DD riktigt ordentligt den senaste tiden. Jag gillar idén av vintage men är inte ett fan av länken som inte är solid. Började Rolex med solida länkar på DD vid år 2000 och framåt?
Det stämmer som du säger, det är de 6-siffriga referenserna som har mer guld i länkarna. Det bidrar till en stabilare känsla när man håller i klockan osv men när den väl är på handleden skulle jag säga att skillnaden är marginell om du bär klockan tajt (bortsett från tyngden). Låset är dock mycket bättre på de nyare enligt mig. De 5-siffriga referenserna har sina fördelar också. Roligare tavelutbud och borstade bandhorn till exempel.

Senast ändrad:
Jäääävligt vacker. Fan, tänk om de gjorde exakt den där tavlan med enbart 10 baguetter som index!

100% vanesak. Jag börjar nästan tycka det är snyggare med polerade även på gulguldarna. Trots att jag var en militant motståndare till det tidigare när jag hade min 18038.

Tack, jag trivs mkt bra med den. Baguetter hade varit sjukt tungt!

Tillbaka
Topp