marlun
Guld
Sa ju att jag skulle ha en Day-DateMarlun din lilla rackare, du köpte JLW:s pyramid?! Grattis som fan!!
Djeflar i min låda, fortsätter du i denna takt kommer du snart vara Sveriges yngsta ägare av en Grande Complication eller nåt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sa ju att jag skulle ha en Day-DateMarlun din lilla rackare, du köpte JLW:s pyramid?! Grattis som fan!!
Djeflar i min låda, fortsätter du i denna takt kommer du snart vara Sveriges yngsta ägare av en Grande Complication eller nåt..
Grattis Apansson, den där byter du inte bort införsta taget.
Nu finns det iaf minst 4 st 118206 på forumet.
![]()
/gustav
Allt har ett pris!Vem vill sälja en?![]()
Det stämmer som du säger, det är de 6-siffriga referenserna som har mer guld i länkarna. Det bidrar till en stabilare känsla när man håller i klockan osv men när den väl är på handleden skulle jag säga att skillnaden är marginell om du bär klockan tajt (bortsett från tyngden). Låset är dock mycket bättre på de nyare enligt mig. De 5-siffriga referenserna har sina fördelar också. Roligare tavelutbud och borstade bandhorn till exempel.Har börjat snöa in mig på DD riktigt ordentligt den senaste tiden. Jag gillar idén av vintage men är inte ett fan av länken som inte är solid. Började Rolex med solida länkar på DD vid år 2000 och framåt?
Lite sent men JAG ÄR TILLBAKA BITCHEZ! Den ultimata klockan, för alla människor oberoende på kön, storlek eller hudfärg! Klockvärldens nummer ett. Paradmärkets paradmodell. Rolex Day-Date.![]()
![]()
![]()
![]()
Har inget där att bevisa!wow! grattis, rakt ner till stockholmsveckan med dig nu![]()
Har inget där att bevisa!
Haha samma här! Menar att jag redan är en sån küng!var väl mer ett skämtsamt inlägg! no offense
Rätt horribel!Såg denna på instagram, rätt tung!
![]()
Där snackar vi strössel!Såg denna på instagram, rätt tung!
![]()
Mycket bra! Stör du dig på polerade bandhorn eller är det vanesak?
Jäääävligt vacker. Fan, tänk om de gjorde exakt den där tavlan med enbart 10 baguetter som index!
100% vanesak. Jag börjar nästan tycka det är snyggare med polerade även på gulguldarna. Trots att jag var en militant motståndare till det tidigare när jag hade min 18038.Mycket bra! Stör du dig på polerade bandhorn eller är det vanesak?![]()
Lite sent men JAG ÄR TILLBAKA BITCHEZ! Den ultimata klockan, för alla människor oberoende på kön, storlek eller hudfärg! Klockvärldens nummer ett. Paradmärkets paradmodell. Rolex Day-Date.
118238Vad är det för ref på den här? Brukar se den ibland på forumet och den är mycket fin.
Mycket bra! Stör du dig på polerade bandhorn eller är det vanesak?![]()
Jäääävligt vacker. Fan, tänk om de gjorde exakt den där tavlan med enbart 10 baguetter som index!
100% vanesak. Jag börjar nästan tycka det är snyggare med polerade även på gulguldarna. Trots att jag var en militant motståndare till det tidigare när jag hade min 18038.
Inte speciellt dyrt vad jag minns, 1000-1500?Någon som har koll på vad ett nytt daghjul kostar inkl byte?
Klart du ska ha länk! Det är hela grejen med DD enligt mig.![]()
Klurar på att skaffa länk till denna. Hojta gärna om ni sitter på förslag.