Mauritz
Guld
Köpt av en polare till min svåger som köpte den av en medlem här som kanske är den bästa på vintage i SverigeVar hittade du den? Låg en med länk på K&S i evigheter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpt av en polare till min svåger som köpte den av en medlem här som kanske är den bästa på vintage i SverigeVar hittade du den? Låg en med länk på K&S i evigheter.
Den som låg här var bättre än de flesta, intrycket berodde nog på bilderna och ytskicket.Köpt av en polare till min svåger som köpte den av en medlem här som kanske är den bästa på vintage i Sverige. Den som låg här i evigheter fick jag inget bra intryck av och är man usel när det kommer till vintage så gäller det att spela korten rätt.
Varför fick du inget bra intryck av den?Köpt av en polare till min svåger som köpte den av en medlem här som kanske är den bästa på vintage i Sverige. Den som låg här i evigheter fick jag inget bra intryck av och är man usel när det kommer till vintage så gäller det att spela korten rätt.
Förutsatt att vi menar samma klocka så endast mitt otränade öga, tycker du jag missade något.Varför fick du inget bra intryck av den?
Bara intressant att höra varför någon får ett dåligt intryck av en klocka som de facto är väldigt fin..Förutsatt att vi menar samma klocka så endast mitt otränade öga, tycker du jag missade något.
Klockan var fin men när något ligger tillsalu länge så får iallafall jag intryck att något kan vara fel (dåligt intryck är kanske fel uttryck ) med det sagt så är det säkert ingen dålig klocka. Sen som sagt är man novis på vintage så är man. Ni har säkert bättre koll.Bara intressant att höra varför någon får ett dåligt intryck av en klocka som de facto är väldigt fin..![]()
Tack! Vet du var man kan hitta eller beställa dessa unika tavlor?Ingen dum gissning men det är faktiskt pyrit eller "kattguld" som det kallas i folkmun
![]()
Gå till din närmaste Rolex AD och fråga vilka tavlor som går att beställaTack! Vet du var man kan hitta eller beställa dessa unika tavlor?
Snyggt med det vita armbandet
Sjuk klocka!!Snyggt! Jag kör äldre tavla på min 118239
![]()
mer nyfiken på aftermarket tavlorGå till din närmaste Rolex AD och fråga vilka tavlor som går att beställa![]()
Då är du på jävligt fel forum.mer nyfiken på aftermarket tavlor
mer nyfiken på aftermarket tavlor
Nytt in! Försökt hitta en DayDate med samma tavla monterad men inte lyckats. Någon som vågar gissa vilken sten den är gjord av?
![]()
Trevlig helg!
Varför? @Charles_ la upp en bild med en tavla på sin dd som folk verkade gilla och som är aftermarket?Då är du på jävligt fel forum.
Vad får dig att tro att den tavlan skulle vara aftermarket?Varför? @Charles_ la upp en bild med en tavla på sin dd som folk verkade gilla och som är aftermarket?
Kan inte hitta någonstans att rolex gjort en tavla i pyrit, så det var därför jag antog att den var aftermarket. Går det att få såna tavlor beställda av rolex eller hur gör jag?Vad får dig att tro att den tavlan skulle vara aftermarket?
Den är inte aftermarket utan bara väldigt ovanligKan inte hitta någonstans att rolex gjort en tavla i pyrit, så det var därför jag antog att den var aftermarket. Går det att få såna tavlor beställda av rolex eller hur gör jag?
Go tavla det därDay-Date 18038![]()
En "aftermarket-tavla" är per definition inte aftermarket, utan fake. I min bok är det skillnad på aftermarket och fake, där den ena inte har märkes-loggor och den andra har det.mer nyfiken på aftermarket tavlor
Bäste @Glusch , du är en grymt exemplarisk forummedlem. Jag hoppas att du snart hittar din dröm-Day-Date. Det är en skön känsla varje gång den sitter på armen.Har längre intresserat mig av att för eller senare införskaffa mig en DD och tänkte att här kanske är ett bra ställe att få klarhet kring en fundering som jag har. Jag vet att det ej finns ett entydigt svar på frågan då det beror på modell/skick/service etc etc. Hur som:
Om man är intresserad av en Rolex DD i guld, head only (eller med ett läderband eller två, gör ju inte jättestor skillnad på priset) med standard/linen index dial. Ungefär hur mycket bör man vara redo att betala då? Postade i Date och Day-tråden också, men inlägget borde ju egentligen legat här.
Här följer två exempel för att förtydliga och berika med bilder. De är tagna av @Fender59 på hans DD. Bilderna är tagna från denna och denna tråd:
![]()
![]()