• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Mauritz

Rolex
Var hittade du den? Låg en med länk på K&S i evigheter.
Köpt av en polare till min svåger som köpte den av en medlem här som kanske är den bästa på vintage i Sverige :);). Den som låg här i evigheter fick jag inget bra intryck av och är man usel när det kommer till vintage så gäller det att spela korten rätt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Köpt av en polare till min svåger som köpte den av en medlem här som kanske är den bästa på vintage i Sverige :);). Den som låg här i evigheter fick jag inget bra intryck av och är man usel när det kommer till vintage så gäller det att spela korten rätt.
Den som låg här var bättre än de flesta, intrycket berodde nog på bilderna och ytskicket.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Köpt av en polare till min svåger som köpte den av en medlem här som kanske är den bästa på vintage i Sverige :);). Den som låg här i evigheter fick jag inget bra intryck av och är man usel när det kommer till vintage så gäller det att spela korten rätt.
Varför fick du inget bra intryck av den?
 

Mauritz

Rolex
Bara intressant att höra varför någon får ett dåligt intryck av en klocka som de facto är väldigt fin.. :)
Klockan var fin men när något ligger tillsalu länge så får iallafall jag intryck att något kan vara fel (dåligt intryck är kanske fel uttryck ) med det sagt så är det säkert ingen dålig klocka. Sen som sagt är man novis på vintage så är man. Ni har säkert bättre koll.
Hur som helst så är jag nöjd med mitt köp.
Ha det...
 

Mauritz

Rolex
Testar Perlon från @Charles_ .
Tycker det funkar eller..
IMG_1970.JPG
IMG_1972.JPG
IMG_1973.JPG


IMG_1974.JPG

IMG_1975.JPG
 

Glusch

Cartier
Har längre intresserat mig av att för eller senare införskaffa mig en DD och tänkte att här kanske är ett bra ställe att få klarhet kring en fundering som jag har. Jag vet att det ej finns ett entydigt svar på frågan då det beror på modell/skick/service etc etc. Hur som:

Om man är intresserad av en Rolex DD i guld, head only (eller med ett läderband eller två, gör ju inte jättestor skillnad på priset) med standard/linen index dial. Ungefär hur mycket bör man vara redo att betala då? Postade i Date och Day-tråden också, men inlägget borde ju egentligen legat här.

Här följer två exempel för att förtydliga och berika med bilder. De är tagna av @Fender59 på hans DD. Bilderna är tagna från denna och denna tråd: ;)
YAmHtbL.jpg

qQYXA89.jpg
 

Fender59

Patek
2-Faktor
Har längre intresserat mig av att för eller senare införskaffa mig en DD och tänkte att här kanske är ett bra ställe att få klarhet kring en fundering som jag har. Jag vet att det ej finns ett entydigt svar på frågan då det beror på modell/skick/service etc etc. Hur som:

Om man är intresserad av en Rolex DD i guld, head only (eller med ett läderband eller två, gör ju inte jättestor skillnad på priset) med standard/linen index dial. Ungefär hur mycket bör man vara redo att betala då? Postade i Date och Day-tråden också, men inlägget borde ju egentligen legat här.

Här följer två exempel för att förtydliga och berika med bilder. De är tagna av @Fender59 på hans DD. Bilderna är tagna från denna och denna tråd: ;)
YAmHtbL.jpg

qQYXA89.jpg
Bäste @Glusch , du är en grymt exemplarisk forummedlem. Jag hoppas att du snart hittar din dröm-Day-Date. Det är en skön känsla varje gång den sitter på armen.
 
Topp