• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
52ee13d616a951aec915e558ae9b7d0b.jpg


Någon som vet vad denna tavla heter? Den är bra snygg. (Stulen bild från internet)
 
Får man höra era åsikter om bark vs vanliga presidentlänken, vilken tycker ni är finast?
Samt vilken tavla tycker ni är snyggast till bark länken eller skulle föredra?
Själv så tycker jag blå, brun eller svart tavla. Tanken är ett långbänka sparande till en och man börjar redan ha beslutsångest över utseendet. Kommer säkert ändras efter vägens gång men tanken är att försöka slå fast vid en redan nu
 

Zingo

Rolex
Får man höra era åsikter om bark vs vanliga presidentlänken, vilken tycker ni är finast?
Samt vilken tavla tycker ni är snyggast till bark länken eller skulle föredra?
Själv så tycker jag blå, brun eller svart tavla. Tanken är ett långbänka sparande till en och man börjar redan ha beslutsångest över utseendet. Kommer säkert ändras efter vägens gång men tanken är att försöka slå fast vid en redan nu
Varför inte köpa en extra tavla? Mindre beslutsångest. :)
 

marlun

Rolex
Får man höra era åsikter om bark vs vanliga presidentlänken, vilken tycker ni är finast?
Samt vilken tavla tycker ni är snyggast till bark länken eller skulle föredra?
Själv så tycker jag blå, brun eller svart tavla. Tanken är ett långbänka sparande till en och man börjar redan ha beslutsångest över utseendet. Kommer säkert ändras efter vägens gång men tanken är att försöka slå fast vid en redan nu
Hade jag varit ute efter en bark skulle jag köpa referens 18078 med en trätavla. Blir väldigt snyggt! Som enda Day-Date hade jag siktat på en "vanlig" 18X38/18208 med en trevlig tavla eftersom jag tycker att det är fint med polerade mittlänkar på klockor i ädelmetall. Men allt handlar om preferens! Köp den som känns rätt när det är dags och se till att prova de olika innan du slår till. Oavsett utfall blir du nog nöjd, Day-Date är alltid bra grejor
 
Varför inte köpa en extra tavla? Mindre beslutsångest. :)
Hade gått men känns dyrt att göra tavelbyten då och Då, för de är inget jag törs mig på att göra

Hade jag varit ute efter en bark skulle jag köpa referens 18078 med en trätavla. Blir väldigt snyggt! Som enda Day-Date hade jag siktat på en "vanlig" 18X38/18208 med en trevlig tavla eftersom jag tycker att det är fint med polerade mittlänkar på klockor i ädelmetall. Men allt handlar om preferens! Köp den som känns rätt när det är dags och se till att prova de olika innan du slår till. Oavsett utfall blir du nog nöjd, Day-Date är alltid bra grejor

Jo prova sig fram är ju klart de bästa, måste bara hitta några i Norrbotten som sitter på dom:)
 
Topp