Roliga tavlor är iofs lite svårt ja, men DDs är rätt enkelt idag eller?
Att hitta en DD är nog inga större problem, men jag tror jag har för stora förväntningar på att hitta en med bra boett och tavla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Roliga tavlor är iofs lite svårt ja, men DDs är rätt enkelt idag eller?
Riktigt vacker!En gång i veckan borde man få posta! Ellé ?!
Guld och grönt = skönt ( Fett Nice ) .
Fint ställ. Varifrån?
Fint ställ. Varifrån?
Så detta var bara reklam?Jag och en vän som håller på att utveckla det as we speak. Bör ha en färdig produkt om några veckor
Precis som i de andra trådarna.Så detta var bara reklam?
Ja, jag har sett det.....Precis som i de andra trådarna.
/B
Tycker fyrsiffriga daydates kan vara svåra, eftersom de eventuellt/uppenbarligen kan variera i tjocklek från start (typ @thetaliban monster). Den du visar har ju bra oxidering kring bezel (om det inte är riktigt välplacerade skuggor?) och vad jag kan se korrekta sidor? Många polerade ex har ju väldigt rundade sidor, och oxidering tyder väl åtminstone på att det är ett bra tagsen den fick sig en borstning? Men jag kan tyvärr inte svara på om den är polerad eller inte.
Så detta var bara reklam?
Tycker fyrsiffriga daydates kan vara svåra, eftersom de eventuellt/uppenbarligen kan variera i tjocklek från start (typ @thetaliban monster). Den du visar har ju bra oxidering kring bezel (om det inte är riktigt välplacerade skuggor?) och vad jag kan se korrekta sidor? Många polerade ex har ju väldigt rundade sidor, och oxidering tyder väl åtminstone på att det är ett bra tagsen den fick sig en borstning? Men jag kan tyvärr inte svara på om den är polerad eller inte.
Fin, men tycker inte den ser lika skarp ut som tex denna http://sheartime.com/products/1976-rolex-president-day-date-ref-1803-21
Bra attitydDet är även en bild på en 228238. Vad har du bidragit med i denna tråd?
Det finns alltså...Här är en ovanlig jävel. Onyx dial platinum Day-Date. Bild stulen från Internet.
Well, hade inte pyntat 70k för den iafVad är kollektivets bedömning av denna 1803:
https://www.chrono24.se/rolex/day-date-president-automatic-18k-gold-herrenuhr-mint--id7662733.htm
Den ser förvånansvärt tjock ut i boetten och väldigt fräsch. Priset och tavlan kanske inte speciellt roliga dock...
Utveckla gärna, är själv på väg att slänga mig in i denna djungel för en daydate...Well, hade inte pyntat 70k för den iaf
70k för en headonly=mycket.Utveckla gärna, är själv på väg att slänga mig in i denna djungel för en daydate...
Utveckla gärna, är själv på väg att slänga mig in i denna djungel för en daydate...
+1Dessutom tror jag att du ska satsa på en 5-siffrig. 1803r står generellt sett rätt mkt lägre (vilket gör denna rätt överprisad), mest pga de lite tunnare luggarna och avsaknad av quickset. Personligen skulle jag kolla in en 180x8. Tjockare boett och lite billigare än 18238 (double quickset).
70k för en headonly=mycket.
Tack för mycket bra svar grabbar... Finns det några andra jaktmarker eller är det chrono24 som gäller?Dessutom tror jag att du ska satsa på en 5-siffrig. 1803r står generellt sett rätt mkt lägre (vilket gör denna rätt överprisad), mest pga de lite tunnare luggarna och avsaknad av quickset. Personligen skulle jag kolla in en 180x8. Tjockare boett och lite billigare än 18238 (double quickset).
Den här tycker jag är riktigt nice, synd bara att den är lokaliserad i USA..
https://www.chrono24.se/rolex/mens-...ent---black-dial---black-strap--id7044744.htm
Vad säger ni, är denna ok?
Tack för input. Jag måste vara blind som inte ser detta..Rätt trött polering på den. Skulle undvika.
Den här tycker jag är riktigt nice, synd bara att den är lokaliserad i USA..
https://www.chrono24.se/rolex/mens-...ent---black-dial---black-strap--id7044744.htm
Vad säger ni, är denna ok?
Tycker att priserna för headonly har blivit för löjliga. Har du möjlighet, köp en på länk och sätt den på läder själv. Tror det blir både lättare att hitta ett bättre ex, och lättare att sälja.Tack för input. Jag måste vara blind som inte ser detta..
Men det stämmer att denna är 5-siffrig?