18038
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det någon som har koll på hur 118239 har förändrats genom åren?
Bland äldre (tidigt 2000-tal) hittar jag ex som har gamla boxen (där klockan ligger ner), eller boxen nedan:
![]()
Jag blir inte heller riktigt klok på tavlorna. Trodde först att de utan lysmassa var tidigare årsmodeller men den här ska vara från år 2000 och har lysmassa? Eller fanns båda paralellt? Eller är det nyare tavla?
![]()
Sen gällande länken så verkar låset ha uppdaterats inom samma ref också? För det ovan är väl det äldre låset om jag inte misstar mig?
Nån som kan hjälpa mig räta ut några frågetecken?
Stort tack! Vet du om 118239 kom med gamla boxen också? Den där klockan liggerBoxen i bild är den sista varianten innan ljusgrön inredning.
Samtliga 6-siffriga indextavlor ska ha lysmassa men långt ifrån ovanligt att äldre tavlor sitter i.
Låset i bild är det äldre och antal bitar har ändrats under åren.
Stort tack! Vet du om 118239 kom med gamla boxen också? Den där klockan ligger
Om jag minns rätt så kom nya låset runt 2004-2006 och sedan engraved rehaut (och plastcert i samma veva?) runt 07Är det någon som har koll på hur 118239 har förändrats genom åren?
Bland äldre (tidigt 2000-tal) hittar jag ex som har gamla boxen (där klockan ligger ner), eller boxen nedan:
![]()
Jag blir inte heller riktigt klok på tavlorna. Trodde först att de utan lysmassa var tidigare årsmodeller men den här ska vara från år 2000 och har lysmassa? Eller fanns båda paralellt? Eller är det nyare tavla?
![]()
Sen gällande länken så verkar låset ha uppdaterats inom samma ref också? För det ovan är väl det äldre låset om jag inte misstar mig?
Nån som kan hjälpa mig räta ut några frågetecken?
Går bet på att leta DD ute i världen, någon som har koll på en fin 6-siffrig (eller möjligen 18239) mer lokalt? Ju diskretare desto bättre
![]()
![]()
Bild(er) för uppmärksamhet
Går bet på att leta DD ute i världen, någon som har koll på en fin 6-siffrig (eller möjligen 18239) mer lokalt? Ju diskretare desto bättre
![]()
![]()
Bild(er) för uppmärksamhet
Tack jag har kollat den men naken, dia och gamla låset är för mycket kompromiss för mig![]()
Day-Date 118209 – Grey Diamond Dial (Circa 2001)
A luxurious Rolex Day-Date 118209 crafted in 18k white gold, featuring a stunning silver dial adorned with factory-set diamond hour markers. Known as the "President's Watch," this timepiece embodies prestige and refinement. Details: Reference: 118209 Year: Circa 2001 (P-Serial) Case Size: 36mm...storiesoftime.com
Företagsannons - Säljes/Bytes - Rolex Day-Date 36 18K
Prissänkt Rolex Day-Date 36 är en tidlös och prestigefylld klocka, tillverkad i guld med en elegant grön urtavla. Med sin dag- och datumvisning samt automatiska urverk kombinerar den lyx och teknisk precision för dem som värdesätter exklusivt hantverk. Klockan är servad av AD 2023. Innehar...klocksnack.se
Den saknar förvisso cert men är inte detta rätt bra pris för en 6-siffrig DD?
Fair enough, föredrar själv också president men tyckte ändå det lät som ett hyfsat bra pris! Å andra sidan är den fortfarande osåld så inte tillräckligt bra pris med andra ordDen länken är väl inte så särdeles populär, dessutom gamla spännet. Känns inte som något som springer av hyllorna precis.
Fair enough, föredrar själv också president men tyckte ändå det lät som ett hyfsat bra pris! Å andra sidan är den fortfarande osåld så inte tillräckligt bra pris med andra ord![]()
Jag håller med dig, speciellt med smooth bezel och en diskret tavla.Sällan man hör någon som är speciellt road av oyster på DD.
Kan tycka att det kan vara lite småfestligt på WG så man får en riktig sleeper.