Haha, klickar bÀttre med en sub, WTF?detta Àr Daytona-trÄden
@thewallin Ängrar fortfarande att han flippade sin 116519 gÄr i terapi osv.
vill du verkligen hamna dÀr?
Det Àr verkligen inte lÀtt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Haha, klickar bÀttre med en sub, WTF?detta Àr Daytona-trÄden
@thewallin Ängrar fortfarande att han flippade sin 116519 gÄr i terapi osv.
vill du verkligen hamna dÀr?
Jag fÄr lite samma kÀnsla, jag vill gÀrna ha en Sea-dweller men nÀr jag provar den sÄ kÀnns det inte bra. Den gör sig bÀttre pÄ bild Àn irl.Drömmen som dog!
Har lÀnge varit sugen pÄ en Daytona men aldrig testat nÄgon. DÄ den kostar en slant tÀnkte jag att man kanske borde testa innan bestÀllning.
Gick förbi Bergströms och chansade pĂ„ att de kanske hade en hemma. Hann bara sĂ€ga âDaytonaâ sĂ„ sĂ„g sĂ€ljaren ut som att jag var nummer 317 som frĂ„gat i dag.
NÀr jag förklarat att jag bara ville testa storleken blev minen bekymmersam men jag ombads att vÀnta sÄ skulle det kollas pÄ lagret.
Efter nÄgra minuter kommer sÀljaren tillbaka med en TT-modell (116503?) som genast placeras pÄ min handled och jag försöker verkligen gilla den men det gÄr bara inte.
Precis som nÀr jag provade en Sub för ett par Är sedan sÄ ser det ut som en dam- eller barnklocka.
Bedrövad lÀmnar jag butiken och inser att drömmen om en Daytona Àr död!![]()
Riktigt bra! Jag Àr svag för vita tavlor, speciellt med tritium lume i krÀmig ton.Kört denna en vecka i strÀck typ, fantastiskt trevlig klocka IMO.
![]()
Armar som Hulken?Drömmen som dog!
Har lÀnge varit sugen pÄ en Daytona men aldrig testat nÄgon. DÄ den kostar en slant tÀnkte jag att man kanske borde testa innan bestÀllning.
Gick förbi Bergströms och chansade pĂ„ att de kanske hade en hemma. Hann bara sĂ€ga âDaytonaâ sĂ„ sĂ„g sĂ€ljaren ut som att jag var nummer 317 som frĂ„gat i dag.
NÀr jag förklarat att jag bara ville testa storleken blev minen bekymmersam men jag ombads att vÀnta sÄ skulle det kollas pÄ lagret.
Efter nÄgra minuter kommer sÀljaren tillbaka med en TT-modell (116503?) som genast placeras pÄ min handled och jag försöker verkligen gilla den men det gÄr bara inte.
Precis som nÀr jag provade en Sub för ett par Är sedan sÄ ser det ut som en dam- eller barnklocka.
Drömmen som dog!
Fattar inte detta riktigt.Drömmen som dog!
Nej, men lite större Àn medel tror jag.Armar som Hulken?
Nej, tog ingen bild eftersom storleken kÀndes helt fel.Du tog inget handledsskott eller? Vore kul att se om vi andra ser samma sak som du. Inte för att det spelar ngn roll mtp att det Àr du som skall gilla den.
Ja. Upplevde den som vÀldigt liten.Fattar inte detta riktigt.
Ăr det bara storleken?
Det kan ju inte ha förvÄnat dig jÀttemycket om du redan innan testat Submariner och ansett att den varit för liten..?Ja. Upplevde den som vÀldigt liten.
Gillar utseendet och invÀntar en 44 mm![]()
Jag trodde i min enfald att Daytonan skulle kÀnnas större, framförallt med sina pushers, men jag hade fel.Det kan ju inte ha förvÄnat dig jÀttemycket om du redan innan testat Submariner och ansett att den varit för liten..?
Ăh. Den satt sĂ€kert jĂ€ttebraJag trodde i min enfald att Daytonan skulle kĂ€nnas större, framförallt med sina pushers, men jag hade fel.
Daytona har ju dock nÄgot smÀckrare och mjukare case Àn mer klossiga maxicaset pÄ en Sub och bÀrs sÄledes nÄgot mindre. Stort plus i min bokJag trodde i min enfald att Daytonan skulle kÀnnas större, framförallt med sina pushers, men jag hade fel.
Om man gillar smÄ klockor Àr det sÄ klart en fördelDaytona har ju dock nÄgot smÀckrare och mjukare case Àn mer klossiga maxicaset pÄ en Sub och bÀrs sÄledes nÄgot mindre. Stort plus i min bok![]()
Absolut, gillar man lite större kronografer Àr Big Bang/ROO klart bÀstOm man gillar smÄ klockor Àr det sÄ klart en fördel![]()
Hugger pĂ„ en 16520, men reagerade pĂ„ att 20 och 6 inte Ă€r centrerade. Ăr inte sĂ„ pĂ„lĂ€st pĂ„ denna modell, sĂ„ undrar om nĂ„gon ser om tavlan Ă€r ok?
![]()
Yes det Ă€r den. Hittar ingen med liknande tavla. Skumt!Ăr det denna?
https://chrono24.app/rolex/daytona-zenith-inverted-6--id13217610.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
JÀmfört med flertalet andra inverted 6 dials och alla andra hade mer mellanrum.
AnmÀrkningsvÀrt iallafall.
Yes det Àr den. Hittar ingen med liknande tavla. Skumt!
Yes det Àr den. Hittar ingen med liknande tavla. Skumt!
Stiligt! Hade gÀrna haft likadant pÄ min 116520116520 k-serie + 63600....![]()
Ja, det gifter sig ganska vÀl. Bara att köpaStiligt! Hade gÀrna haft likadant pÄ min 116520![]()
Riktigt riktigt snygg!!Gillar verkligen denna tavlan!
![]()