Jag har funderat pÄ detta med "repor/dings vs glÀdjen av att anvÀnda klockan.
Kanske Àr det absolut allra tyligast bland daytonaÀgare?
Jag tycker att det mÄnga gÄnger verkar som att det Àr JOBBIGT att plocka fram och anvÀnda vissa klockor (för vissa ska understrykas).
Lite som att man vÀljer att kraftigt begrÀnsa sig samt oroa sig för om man kan gÄ "dit" eller göra "det" etc..
Jag ska akta mig för att ropa för högt dÄ jag bÄde har sÄlt av mina dyrare ur samt undviker att anvÀnda de klockor jag senare köpt med ett marknadsvÀrde som vida överstiger listpriset. SÀrskilt om klockan Àr lÀtt att kÀnna igen, som Daytona tex Àr. Om jag hade en sÄdan sÄ skulle den inte anvÀndas ofta dÄ jag inte vore bekvÀm med att bÀra en klocka för 500k, (Àven om jag inte har betalat premium för nÄgon klocka sÄ Àr ju dagsvÀrdet detsamma sÄ jag skulle ju vid en stöld förlora lika mkt som mÄgon som betalat fullt marknadspris)
Kanske Àr kÀnslan annorlunda om man köpt sin pepsi för 270k ist för 100 eller Daytona för 540k ist för 140k?
Jag vet ju inte.
Men jag funderar pÄ anvÀndandet av de hÀr plastskydden..
Först och frÀmst, Àr det inte lite pinsamt..?
Jag kan inte lÄta bli att dra paralleller till lite Àldre amerikanska filmer dÀr man inte jÀttesÀllan kan se vardagsrummets sittmöbler invirade i byggplast.
Vore det inte bara lĂ€ttare/mindre pinsamt att anvĂ€nda klockan med normal försiktighet, köpa en ny lĂ€nk NĂR man ska sĂ€lja och skicka klockan pĂ„ en ytterst försiktig polering?
För de hÀr tejpbitarna skyddar iaf inte mot REPOR eller DINGS, de skyddar mot hairlines och skickar du in den och en expert polerar den försiktigt med en "trasa" sÄ lÀr det knappast synas att den blivit "polerad".
Och skulle du ha otur och dra pÄ den en ding eller ett par rejÀla repor pÄ KLOCKAN, sÄ hade tejp, som sagt, inte skyddat den ÀndÄ.
Och lÀnken kan du som sagt köpa ny inför försÀljning.
SÄ, varför..?