• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Tiden de tar att spotta ur sig 100 PL Daytonan gÄr Ät att göra finish pÄ ena sidan ;)

MÄste vÄga pröva sÄnna bitar och inte bara köpa "safe" sport Rolex.

Brill tavlan ger klockan en obalans imho, brillsÀttningen pÄ baugetterna Àr inte sÄ fin som den borde med tanke pÄ priset.

Tiden de tar att spotta ur sig 100 PL Daytonan gÄr Ät att göra finish pÄ ena sidan ;)

Brill tavlan ger klockan en obalans imho, brillsÀttningen pÄ baugetterna Àr inte sÄ fin som den borde med tanke pÄ priset.

Kan bara hÄlla med. Har tidigare varit helt sÄld pÄ 116506. Idag tycker jag den Àr ball men inget för mig. 5712R och framför allt 15202OR dÀremot. Mums!

Är inne i en Rolex fas just nu, men skulle vilja testa Patek i framtiden :)
HÄller dock med att det Àr trÄkigt och safe med Rolex, hehe.

Kan bara hÄlla med. Har tidigare varit helt sÄld pÄ 116506. Idag tycker jag den Àr ball men inget för mig. 5712R och framför allt 15202OR dÀremot. Mums!

Kul att fler vÄgar bredda vyerna, Rolex Àr Rolex och man fÄr bra kvalité men inget extra.
Inga hÀpnadsvÀckande detaljer, fantastiska komplikationer eller innovation utöver de extra.

Är inne i en Rolex fas just nu, men skulle vilja testa Patek i framtiden :)
HÄller dock med att det Àr trÄkigt och safe med Rolex, hehe.

Ja det har vi alla varit eller kommer vara :)

Btw vad tycker du om 116500?
En Fellow KSare sÄg dig sitta dÀr sÄ gissar pÄ att du hÀmtade ut den :)

image.png
image.png
LÀgger in mina drömmar hÀr ! Ska bara spela lite Bingolotto först!

Ja det har vi alla varit eller kommer vara :)

Btw vad tycker du om 116500?
En Fellow KSare sÄg dig sitta dÀr sÄ gissar pÄ att du hÀmtade ut den :)
Japp, plockade ut den igÄr. Jag tycker om den. VÀger dock ingenting jÀmfört med min i everose, sÄ jag hÄller pÄ och vÀnjer mig vid det :)
Annars sÄ tycker jag att den keramiska ringen Àr ett stort lyft. Poppar ut mer.
Hade tÀnkt visa upp den nÀsta vecka tillsammans med den andra klockan. KÀndes onödigt med en egen trÄd nu nÀr jag Àr sist med den. Haha.

Av nÄgon anledning sÄ trillar man alltid tillbaka till Rolex sÄ trÄkig Àr nog att ta i. :)
Safe sÄ att det blir trÄkigt kanske? Jag flippar ju inte, sÄ det tar lÀngre tid för mig att testa nytt. Rolex kÀnns mest jag just nu, fÄr se om det Àndras lite senare. Om jag hade haft ett större konto, sÄ hade jag gÀrna velat Àga RM, AP och PP.
Det kanske kommer :)

Safe sÄ att det blir trÄkigt kanske? Jag flippar ju inte, sÄ det tar lÀngre tid för mig att testa nytt. Rolex kÀnns mest jag just nu, fÄr se om det Àndras lite senare. Om jag hade haft ett större konto, sÄ hade jag gÀrna velat Àga RM, AP och PP.
Gissar pÄ DD dÄ. Men flippar inte? Hur ser samlingen ut idag ? :)

Naturlig utveckling skulle jag sÀga. SjÀlv flippar jag snart bebisen för en Mille. :)

Jag vet fortfarande inte om jag gillar RM. Hantverket Àr det inget fel pÄ, men de kÀnns strundtals lite vulgo?

Jag har:
En Grand Seiko SBGE009
Nya Omega Moonwatch reffen
Rolex:
Hulk
Batman
Bluesy
Daytona Everose
Daytona C

Och en till Rolex nÀsta vecka :)

Mille Àr för mycket precis som en ROO i rosé. Men jag tror ÀndÄ att de kommer vara anvÀndbara fast inte varje dag bara.

Jag vet fortfarande inte om jag gillar RM. Hantverket Àr det inget fel pÄ, men de kÀnns strundtals lite vulgo?

Jag har:
En Grand Seiko SBGE009
Nya Omega Moonwatch reffen
Rolex:
Hulk
Batman
Bluesy
Daytona Everose
Daytona C

Och en till Rolex nÀsta vecka :)
Hyfsad samling :)
Jag hamnar ofta i att sÀllan anvÀnda fler Àn 2-3 sÄ antingen en duo eller trippel framöver

Mille Àr för mycket precis som en ROO i rosé. Men jag tror ÀndÄ att de kommer vara anvÀndbara fast inte varje dag bara.
RM Àter upp sÄ mycket av ens budget, vÀgrar att köra OWG, för det Àr som du sÀger... Cool, men inte varje dag.

Hyfsad samling :)
Jag hamnar ofta i att sÀllan anvÀnda fler Àn 2-3 sÄ antingen en duo eller trippel framöver
DĂ„lig pĂ„ att flippa, som sagt :) Är dock vĂ€ldigt bra pĂ„ att rotera, fast Ă€n vissa fĂ„r gĂ„ ut oftare.

Den nya har ju keramisk ring vilket enligt mig ger klockan ett helt annat o bÀttre utseende.

Jag syftade iofs pÄ att just den keramiska bezeln Àr polerad och glÀnser den med. Lite slarvigt skrivet av mig sÄ kanske inte lÀtt att förstÄ det. Skitsamma - du gillar den nya bÀttre, gott sÄ!

Tillbaka
Topp