Kan man sÀlja tavlan och stoppa i en vit tavla och fÄ en billigare 116500?
//hen som inte har rÄd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har oxĂ„ funderat pĂ„ det. SĂ€ljs ju en likadan tavla pĂ„ chrono24. Men just nu sĂ„ ligger det en vit pĂ„ blocket för 165k, fĂ„r se vad det blir med den. Kan man pĂ„ nĂ„got vis göra upp en klockaffĂ€r i en AD och be de kolla sĂ„ det inte Ă€r nĂ„got lurt? Typ öppna upp och kolla urverket. Ăr ju mycket pengar sĂ„ man vill ju inte bli blĂ„st.Kan man sĂ€lja tavlan och stoppa i en vit tavla och fĂ„ en billigare 116500?
//hen som inte har rÄd
//hen som inte har rÄd
Ironi det gĂ„r sĂ€kert men kostar vĂ€l givetvis och sĂ€ljaren sĂ€ljer sĂ€kert till den som Ă€r smidigast om det nu Ă€r ett bra pris dvs sĂ„ med största sannolikhet pallar han inte med att göra det.Har oxĂ„ funderat pĂ„ det. SĂ€ljs ju en likadan tavla pĂ„ chrono24. Men just nu sĂ„ ligger det en vit pĂ„ blocket för 165k, fĂ„r se vad det blir med den. Kan man pĂ„ nĂ„got vis göra upp en klockaffĂ€r i en AD och be de kolla sĂ„ det inte Ă€r nĂ„got lurt? Typ öppna upp och kolla urverket. Ăr ju mycket pengar sĂ„ man vill ju inte bli blĂ„st.
Nu hann jag inte pÄ den tyvÀrr, sÀljaren skulle ringa upp igÄr men han Äterkom aldrig och nu Àr annonsen borta Typiskt, för den var rimligt prissatt. Bara att leta vidare...Ironi det gÄr sÀkert men kostar vÀl givetvis och sÀljaren sÀljer sÀkert till den som Àr smidigast om det nu Àr ett bra pris dvs sÄ med största sannolikhet pallar han inte med att göra det.
Det Àr vÀl ett exempel pÄ att 160k kommer bli svÄrt. Varför inte öka nÄgra tusenlappar i budget sÄ kan du sÀkert fÄ till en smidig och trevlig affÀr hÀr?Nu hann jag inte pÄ den tyvÀrr, sÀljaren skulle ringa upp igÄr men han Äterkom aldrig och nu Àr annonsen borta Typiskt, för den var rimligt prissatt. Bara att leta vidare...
TÀnkte ju klippa denna för 165k, men hann inte pÄ den trots jag ringde timmen efter annonsen dök upp. Annonsören har inte Äterkopplat vad han gjort med klockan sÄ jag antar att den Àr sÄld redan.Det Àr vÀl ett exempel pÄ att 160k kommer bli svÄrt. Varför inte öka nÄgra tusenlappar i budget sÄ kan du sÀkert fÄ till en smidig och trevlig affÀr hÀr?
NÄn ringde sÀkert och sa - vad Àr ditt swish nr och stÀllde inga frÄgor.. Det föredrog blocketsÀljaren sÄ, troligen!TÀnkte ju klippa denna för 165k, men hann inte pÄ den trots jag ringde timmen efter annonsen dök upp. Annonsören har inte Äterkopplat vad han gjort med klockan sÄ jag antar att den Àr sÄld redan.
Kom aldrig sÄ lÄngt. NÀr jag ringde sÄ borstade han tÀnderna pÄ sin son och skulle Äterkomma till mig efter det. Det gjorde han aldrig, sÄ jag har ingen aning om vad han gjorde med klockan.NÄn ringde sÀkert och sa - vad Àr ditt swish nr och stÀllde inga frÄgor.. Det föredrog blocketsÀljaren sÄ, troligen!
Kom aldrig sÄ lÄngt. NÀr jag ringde sÄ borstade han tÀnderna pÄ sin son och skulle Äterkomma till mig efter det. Det gjorde han aldrig, sÄ jag har ingen aning om vad han gjorde med klockan.
Jag hade tĂ€nkt be honom om flera bilder och en bild dĂ€r mitt namn Ă€r skrivet pĂ„ papper, just för att förvissa mig om att klockan faktiskt finns.Ăven jag sĂ„g denna annons pĂ„ Blocket, dock har personen anvĂ€nt en av MINA bilder. Det Ă€r alltsĂ„ inte en bild pĂ„ hans egna klocka.
116500 kommer ju kosta 200k innan du fÄtt tummen urJag hade tÀnkt be honom om flera bilder och en bild dÀr mitt namn Àr skrivet pÄ papper, just för att förvissa mig om att klockan faktiskt finns.
116500 kommer ju kosta 200k innan du fÄtt tummen ur
DĂ€r ringer alla varningsklockor som finns, iaf för mig. Det finns ingen anledning att anvĂ€nda andras bilder nĂ€r man ska sĂ€lja nĂ„got, om man inte Ă€r extremt tydlig med att man gör det och uppger en bra anledning. Nej jag hade hĂ„llt mig borta frĂ„n den annonsen oavsett hur sugen jag var pĂ„ en Daytona.Ăven jag sĂ„g denna annons pĂ„ Blocket, dock har personen anvĂ€nt en av MINA bilder. Det Ă€r alltsĂ„ inte en bild pĂ„ hans egna klocka.
Helt klartDÀr ringer alla varningsklockor som finns, iaf för mig. Det finns ingen anledning att anvÀnda andras bilder nÀr man ska sÀlja nÄgot, om man inte Àr extremt tydlig med att man gör det och uppger en bra anledning. Nej jag hade hÄllt mig borta frÄn den annonsen oavsett hur sugen jag var pÄ en Daytona.
VÀntar jag tillrÀckligt lÀnge sÄ fÄr jag köpa en för list. Har vÀl en 2-3Är kvar i kö, har avverkat ett Är116500 kommer ju kosta 200k innan du fÄtt tummen ur
Hur vet du att du fÄr köpa om 2-3 Är? De regelrÀtta köerna Àr borta hos de flesta AD.VÀntar jag tillrÀckligt lÀnge sÄ fÄr jag köpa en för list. Har vÀl en 2-3Är kvar i kö, har avverkat ett Är
Jo, visst kan det vara sÄ. Men den AD jag köar vid ger ett bra intryck. Jag köper en Daytona nu och fÄr jag möjligheten att köpa en till till list sÄ gör jag det nÀr och om det bli min tur.Hur vet du att du fÄr köpa om 2-3 Är? De regelrÀtta köerna Àr borta hos de flesta AD.
Ăr tanken att behĂ„lla klockan?Jo, visst kan det vara sĂ„. Men den AD jag köar vid ger ett bra intryck. Jag köper en Daytona nu och fĂ„r jag möjligheten att köpa en till till list sĂ„ gör jag det nĂ€r och om det bli min tur.
Köper jag tvĂ„ sĂ„ sĂ€ljer jag en sĂ„klart. Men pĂ„ sĂ„ vis sĂ„ blir ju en till marknadspris och en till list. Förhoppningsvis sĂ„ blir det ett nollsummespel i slutĂ€ndan.Ăr tanken att behĂ„lla klockan?
Jag har börjat att snegla pÄ en 116519(nya modellen) i stÀllet för en vit 116500. Tycker priserna dragit ivÀg pÄ tok för högt för 116500(vit), de Àr för dyra i dagslÀget. KÀnns bÀttre att lÀgga till lite och köpa en 116519 i stÀllet. NÄgon som har nÄgot rÄd eller hÄller med om detta val?116520 fÄr bli mitt bidrag till denna trÄd, dÀr jag blir mer o mer sugen pÄ en 116500 men dom vÀxer inte pÄ trÀd direkt.
Sund instÀllning. Onödigt att bidra till de galna priserna.Jag har börjat att snegla pÄ en 116519(nya modellen) i stÀllet för en vit 116500. Tycker priserna dragit ivÀg pÄ tok för högt för 116500(vit), de Àr för dyra i dagslÀget. KÀnns bÀttre att lÀgga till lite och köpa en 116519 i stÀllet. NÄgon som har nÄgot rÄd eller hÄller med om detta val?
Den Àr jÀttefin, men svart kÀnns inte sÄ somrigt. Tycker jagSvarta kÀnns oxÄ rÀtt somrig
Funkar alla dagar i veckan..Svarta kÀnns oxÄ rÀtt somrig
Vit guldarna Àr grymt fina, ser fram emot bilder nÀr de köpts in.Sund instÀllning. Onödigt att bidra till de galna priserna.
Vill ha stÄl-Pepsin, men köper hellre den i vitguld med tanke pÄ de löjliga priserna. Den har dessutom varit pÄ min köp-lista i flera Är nu