• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DB15

Jockinho

Patek
2-Faktor
Köpte en Helson SD av denne herre, hur smidigt som helst och väldigt nöjd! Dvs som vanligt när vi handlat :) Tackar dessutom extra för bonusbanden!

En good guy helt klart :)
 

Eoq

Omega
Köpte ett par skor av DB15. Posten strulade men DB15 löste det snyggt och till slut kom det fram. Snabb och tydlig kommunikation från säljarens sida!

100 % good guy :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Bytte en klocka (5 - 10 000:- )med Db15, trevlig konversation och problemfritt och snabbt byte genom posten rekommenderat. Skulle inte tveka att göra affär igen! 100% good guy! :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Gjort en bytesaffär med @DB15 av klockor i 7-8kkr klassen. Mycket smidigt och trevlig kommunikation. Mina rekommendationer!
 

johnnyr

Breitling
Köpte en Longines av Daniel och hela affären var supersmidig. Möttes upp redan samma dag, han var supertrevlig och toppen att ha att göra med. Tipsade mig även om inköpsställen för schyssta Natoband vilket uppskattas. Rekommenderar honom utan tvekan!
 

Baywatch

Omega
Sålt tillbehör till @DB15 för en struntsumma.
Oklar kommunikation från hans sida.

1.
- I sitt första PM skriver han "jag tar den", jag sätter den gvs. på on hold. Jag ger honom mitt swish nr och hör inget mer på ett bra tag, varpå jag frågar igen i PM om han skulle köpa den. Efter ett tag ber han om ursäkt och swishar pengarna.
2. Efter mottagen swish och lite artighetsfraser så ber jag om att få info om när länken kommit fram. Inget svar. Efter flera dagars väntan PM:ar jag (igen) och frågar om den kommit fram.
3. När länken väl kommit fram och @DB15 skrivit i PM så ber jag om att få en kort rad i min referenstråd. Inget svar.
Ytterligare ett PM från min sida om en kort rad i min referenstråd. Återigen inget svar.

Detta är säkert en hyvens kille och han har egentligen bara varit dålig på att kommunicera. Nu är detta bara ett litet tillbehör men jag hade nog inte velat köpa/sälja dyrare saker med en så undermålig kommunikation.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Sålt tillbehör till @DB15 för en struntsumma.
Oklar kommunikation från hans sida.

1.
- I sitt första PM skriver han "jag tar den", jag sätter den gvs. på on hold. Jag ger honom mitt swish nr och hör inget mer på ett bra tag, varpå jag frågar igen i PM om han skulle köpa den. Efter ett tag ber han om ursäkt och swishar pengarna.
2. Efter mottagen swish och lite artighetsfraser så ber jag om att få info om när länken kommit fram. Inget svar. Efter flera dagars väntan PM:ar jag (igen) och frågar om den kommit fram.
3. När länken väl kommit fram och @DB15 skrivit i PM så ber jag om att få en kort rad i min referenstråd. Inget svar.
Ytterligare ett PM från min sida om en kort rad i min referenstråd. Återigen inget svar.

Detta är säkert en hyvens kille och han har egentligen bara varit dålig på att kommunicera. Nu är detta bara ett litet tillbehör men jag hade nog inte velat köpa/sälja dyrare saker med en så undermålig kommunikation.

Eller bara jäkligt upptagen under just den tiden..... känns lite väl att du ska skriva dålig kritik för en sån grej. Det va en riktigt stunt summa som du sa och de var fel Av mig men tänk att saker och ting glöms pch faller ur tiden.
Fråga först innan du kritiserar kompis...
 

Baywatch

Omega
Visst. Jag kan editera mitt inlägg och du kan editera ditt så sopar vi spåren av detta.
Absolut är det en struntsumma, men även om du är "jäkligt upptagen" anser du väl ändå

A.1) inte att du kommunicerat på ett bra sätt?
A.2) att vara "jäkligt upptagen" inte är relevant i dessa sammanhang?
B) att detta faktiskt är relevant i en Goodguy/badguy tråd?
C) att det är orimligt att jag ska "fråga igen" efter flera PM utan svar.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Visst. Jag kan editera mitt inlägg och du kan editera ditt så sopar vi spåren av detta.
Absolut är det en struntsumma, men även om du är "jäkligt upptagen" anser du väl ändå

A.1) inte att du kommunicerat på ett bra sätt?
A.2) att vara "jäkligt upptagen" inte är relevant i dessa sammanhang?
B) att detta faktiskt är relevant i en Goodguy/badguy tråd?
C) att det är orimligt att jag ska "fråga igen" efter flera PM utan svar.

Wow lugna dig nu,
Känns lite överdrivet och du håller på att spåra ut lite nu över en riktig skit grej som att missa och glöma att lämna en ref i din tråd. Ta ett djup andetag och ha en fin dag....
 

Baywatch

Omega
Som sagt, jag kan editera detta om du vill om du tycker det blir överdrivet.
Det är dock inte bara en skitsak, tänk om du skrivit "jag tar den" på en länk värd 9000 då. Så sätter jag den on hold? Det är väl inte helt oproblematiskt.

Eller om jag som säljare inte vet om en 10 000 kr-klocka kommit fram eller ej. Inte heller det oproblematiskt.

Det är inte jag som spårar ur, det är du som verkar kränkt. Du har dessutom visst haft tid, sett flera inlägg från dig på KS under dessa dagar. Du har helt enkelt inte bara haft tid med detta.

Vill du att jag editerar mina inlägg, ja eller nej?
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Som sagt, jag kan editera detta om du vill om du tycker det blir överdrivet.
Det är dock inte bara en skitsak, tänk om du skrivit "jag tar den" på en länk värd 9000 då. Så sätter jag den on hold? Det är väl inte helt oproblematiskt.

Eller om jag som säljare inte vet om en 10 000 kr-klocka kommit fram eller ej. Inte heller det oproblematiskt.

Det är inte jag som spårar ur, det är du som verkar kränkt. Du har dessutom visst haft tid, sett flera inlägg från dig på KS under dessa dagar. Du har helt enkelt inte bara haft tid med detta.

Vill du att jag editerar mina inlägg, ja eller nej?
Ha en fortsatt bra dag...
 
Andra gången jag handlar av, och träffar upp, Daniel. Jävligt trevlig och tillmötesgående. Det kommer bli fler affärer, det lovar jag er!

GG! Köp från rackarn.
 
Topp