• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De fula Omega-ankungarna

Nu kan även jag skriva in mig i Polaris-klubben! Efter att ha kollat runt under en längre tid slog jag äntligen till på en. Är det någon här som har koll på hur man man enklast kortar länken på dessa? Något man kan göra hyfsat enkelt själv, eller bäst att överlåta till någon? :)
(Ber om ursäkt för dålig bild.)
1000006340.jpg

Nu kan även jag skriva in mig i Polaris-klubben! Efter att ha kollat runt under en längre tid slog jag äntligen till på en. Är det någon här som har koll på hur man man enklast kortar länken på dessa? Något man kan göra hyfsat enkelt själv, eller bäst att överlåta till någon? :)
(Ber om ursäkt för dålig bild.)
1000006340.jpg
Du behöver en sådan här:
IMG_0896.jpeg

Mycket lätt med länkvertyget. Mycket knepigt utan.

Du behöver en sådan här:
IMG_0896.jpeg

Mycket lätt med länkvertyget. Mycket knepigt utan.
Tack för ditt svar! Ja, ett länkverktyg har jag. Tänkte lite mer i detalj. Det finns exempelvis inga "pilar" på baksidan länkarna (vilket funnits på andra länkar jag kortat), så lite osäker vilket håll pinsen ska pushas?

Tack för ditt svar! Ja, ett länkverktyg har jag. Tänkte lite mer i detalj. Det finns exempelvis inga "pilar" på baksidan länkarna (vilket funnits på andra länkar jag kortat), så lite osäker vilket håll pinsen ska pushas?
Fungerar från båda hållen. Kan vara bra med en tång för att dra ut stiftet sista biten, samt verktyg för att slå in den sista biten när du sätter ihop bandet igen. Det svåra är att pressa ur stiftet den första biten, vilket du behöver länkverktyget till. Sedan kan enskilda stift sitta hårdare än andra.
Är man osäker är det klart bättre att lämna in länken.

IMG_0897.jpeg

Fungerar från båda hållen. Kan vara bra med en tång för att dra ut stiftet sista biten, samt verktyg för att slå in den sista biten när du sätter ihop bandet igen. Det svåra är att pressa ur stiftet den första biten, vilket du behöver länkverktyget till. Sedan kan enskilda stift sitta hårdare än andra.
Är man osäker är det klart bättre att lämna in länken.

IMG_0897.jpeg
Stort tack för din hjälp! :)

Tur på sjön idag! Stod och valde mellan två ur på läder imorse. Ingen kändes rätt. Grävde lite i arkivet och där låg den, min polaris, ensam och bortglömd sedan batteriet tog slut i vintras. Snabbt i med ett nytt samt ur med en länkbit så blev det sommarfeeling.

IMG_1660.jpeg

Någon fellow Polaris-ägare som skulle vara intresserad av att låta sin klocka delta i en kortare Youtube-video?
Började med mina två modeller men tänkte det vore kul att få in så många udda referenser som möjligt nu när jag ändå är igång.
Ni kan väl DM:a isf :)

Still 2024-06-10 220036_1.10.1.jpg

@repertoire, om du vill återförenas med din gamla time-only så ställer den alltid upp 🙂

Tillbaka
Topp