Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon kreativ guldsmed som varit i farten?Den här var intressant...
Märkliga är att jag sett flertalet med stor sten där, måste varit ett lokalt mode. Man ser att skarven mellan boettens gulddetalj och titandetalj släppt lite.Någon kreativ guldsmed som varit i farten?
Det är presspinnar. Kan sitta som tusan. Minns inte om det är någon pressrikning men jag har en pil på en länk. Glöm inte att det är hylsor i mittenlänken man lätt kan tappa bort. Pilen pressspinne och hylsa syns i bilden.Är det nån här inne som har det lätt tillgängligt i huvudet hur man kortar länken? Ser ut att vara vanliga presspinnar, stämmer det? Ser ingen märkning med vilken riktning de ska tryckas i så fall, om det nu spelar någon roll?
/M
Funkade finfint, tack för hjälpen!Det är presspinnar. Kan sitta som tusan. Minns inte om det är någon pressrikning men jag har en pil på en länk. Glöm inte att det är hylsor i mittenlänken man lätt kan tappa bort. Pilen pressspinne och hylsa syns i bilden.
Nu gick det ju bra men jag hade annan typ av stift på en av mina:Funkade finfint, tack för hjälpen!
Jag pillade själv med länkarna för att få den att passa bättre, men satans vilket piller det var hehe.... Tidigare har jag endast vetat om skruv samt dom där man pressar fast och pressar ut, då pratar jag alltså om "pinnarna" som håller fast länkbitarna i varandra. (Om någon kan berätta för mig vad dom heter skulle jag bli glad, försöker lära mig mer om klockor och delarna!) I min polaris hade jag en annan modell av dessa "pinnar", skissade upp så ni fattar.
Det var alltså en tub innehållande en lös fjäder (minimal) och 2st pins (också minimala) som då blev fjäderbelastade när man stoppade in dom i länkbiten igen, att ta lös dom var absolut inget problem, men att få dom tillbaka krävde en bra stunds piller samt två gångers letande efter en superliten pin på golvet....
Jag har tidigare endast sett "pinnarna" för att hålla ihop länkarna skruv samt dom där man pressar fast och pressar ut
För att ni verkligen ska förstå pillret, så var tubens ytterdiameter kanske 1mm.... Nu kanske det inte är så litet för er som är van att skruva i ur, men för mig var det tillräckligt haha.
Ja det var en sån lösning jag var rädd för att det var.. Hur ser din länk ut då, lika som min? Vilken storlek har du?Nu gick det ju bra men jag hade annan typ av stift på en av mina:
Har tyvärr sålt mina två, men saknar de varje gång jag ser en Polaris första var en titan/palladium, den andra stål/guld/diamantJa det var en sån lösning jag var rädd för att det var.. Hur ser din länk ut då, lika som min? Vilken storlek har du?
Rekommenderar en Bergeon. På min Polaris satt stiften som berget men gick lätt med rätt verktyg.Funkade finfint, tack för hjälpen!
Borsta den eller se till att den blir borstad. Som natt och dag.Då har besattheten realiserats och omsatts i inköp. Har inte kunnat släppa Polarismodellerna sedan jag sprang på denna tråd för några veckor sedan. Sagt och gjort, jakten var igång och den som söker den finner!
Nu återstår bara att korta länken ett snäpp eller två.
Hade glömt hur skönt det är med ett mindre ur på armen!
Ja det kanske får lov att bli en borstning, hur som helst så blir det ett projekt för 2024Borsta den eller se till att den blir borstad. Som natt och dag.
Syftade på de vänstra. Lite osäker på kornstorleken tyvärr.Ja det kanske får lov att bli en borstning, hur som helst så blir det ett projekt för 2024
Med tanke på skicket på guldinfattningen så misstänker jag att den inte blivit borstad tidigare. Och det är ju bra!
Jag har läst längre upp att du rekommenderar att använda nån form av slipdyna. Menar du något motsvande nedan? Vad ska man sikta på för grovlek för att komma så nära originalet som möjligt?
Ändå mycket klocka för pengarna ser krispig ut, men står inget om ifall den fungerar eller inte? Ser ut som att sekunden är på samma ställe på alla bilderLite OT men nyköpet är ändå oälskat…
Tyvärr blev den såklart dyr men ser vass ut
Ps. Kan man anta att datumets ocentrering är lättfixat?
Onservant av dig! Jag är alltid kass på att granska innan köp, men föreställer mig att det räcker med ett batteribyte. HoppasÄndå mycket klocka för pengarna ser krispig ut, men står inget om ifall den fungerar eller inte? Ser ut som att sekunden är på samma ställe på alla bilder
Chansningen gör det ju mer spännandeOnservant av dig! Jag är alltid kass på att granska innan köp, men föreställer mig att det räcker med ett batteribyte. Hoppas
Tjusigt!! Har funderat på om dessa kvalar in som fula ankungar men de gör de nog. Både min fru och son som gillar klockor rynkade på näsan åt minLite OT men nyköpet är ändå oälskat…
Tyvärr blev den såklart dyr men ser vass ut
Ps. Kan man anta att datumets ocentrering är lättfixat?
Bra tidning..Söndag kväll, läsning och Polaris…