• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De fula Omega-ankungarna

Sitter riktigt bra :)!
20240223_110150.jpg
Tror den kommer poppa om den blir mattare i ytfinishen. Gör stor skillnad på dessa.

IMG_3799.png

Vad tror panelen? Full servad 2018 (länken fick även bytt alla stift). Tavlan är fuktskadad men det är ju lite frän patina. 36mm, quartz.

5000kr, ska man köra?

IMG_3799.png

Vad tror panelen? Full servad 2018 (länken fick även bytt alla stift). Tavlan är fuktskadad men det är ju lite frän patina. 36mm, quartz.

5000kr, ska man köra?
Verkligen ingen expert, men jag är osäker på om den där stämmer?
Visarna ser fel ut, bezel & insert ser fel ut och tavlan ser fel ut? Dessa kanske kom i olika konfigurationer, men är osäker.

Någon fellow Polaris-ägare som skulle vara intresserad av att låta sin klocka delta i en kortare Youtube-video?
Började med mina två modeller men tänkte det vore kul att få in så många udda referenser som möjligt nu när jag ändå är igång.
Ni kan väl DM:a isf :)

Still 2024-06-10 220036_1.10.1.jpg

Senast ändrad:
Multifunktionsdisplayen är en riktigt rolig grej med dessa (gillar iofs den typen av digital display överlag). Används den något? Äggklocka?
Jag är väl lite fel person att fråga, använder knappt de flesta uren i samlingen. Jag använde dock denna ett tag och använde då både alarm och kronografen. Oftast hade jag väl datum på tavlan. Funkar helt ok men gillar man att ha klockan tight på handleden blir det lite knepigare att använda kronan.

Tillbaka
Topp