• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deklaration 2019

Reverso

Panerai
Man ska vara glad om man får betala tillbaka på skatten ... det betyder att man har fått låna pengar räntefritt från staten ... :greedy:

Skämt åsido --- har ej fått beskedet från Skatteverket än och är lite nervös haha
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Skatteåterbäring? Hah. Jag har fått betala restskatt på tusentals kronor de senaste åren. Kanske dags att ta tag i det i år iof då... :rolleyes:
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Screenshot_20190308-082132.jpg
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Samma visa varje år. En klen tröst är att inbetalningen är mindre i år än vad den varit tidigare antar jag? :sorry:
 

Erikd

Cartier
Får tillbaka lite men inser att jag räddas av ränteavdragen. Min arbetsgivare har missat en del i skatt vilket antagligen beror på en bonus som inte de inte tog rätt skatt på samt att jag hamnade precis runt gränsen för statlig inkomstskatt. Får detta år "tacka" banken för räntan så man slapp betala restskatt....
 

Molgan

Cartier
Har man bara lite skaplig koll så har man ganska klart för sig hur mycket som skall betalas in långt innan det är ett faktum.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Ett tips är att göra uppskov om ni köper nytt. I denna osäkra marknad kan det vara skönt att ha en hedge vid eventuellt sjunkande bostadspriser.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Har man bara lite skaplig koll så har man ganska klart för sig hur mycket som skall betalas in långt innan det är ett faktum.
Tack för tipset men jag har skaplig koll på min ekonomi redan och beloppet är knappast en överraskning. Svider ändå alltid att betala pengar till skattmasen :)

Ett tips är att göra uppskov om ni köper nytt. I denna osäkra marknad kan det vara skönt att ha en hedge vid eventuellt sjunkande bostadspriser.
Det här är ett väldigt bra tips. Särskilt som nya regeringen ska avskaffa räntan på uppskovsbeloppet så finns ingen anledning att inte göra uppskov.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tack för tipset men jag har skaplig koll på min ekonomi redan och beloppet är knappast en överraskning. Svider ändå alltid att betala pengar till skattmasen :)


Det här är ett väldigt bra tips. Särskilt som nya regeringen ska avskaffa räntan på uppskovsbeloppet så finns ingen anledning att inte göra uppskov.

Lär dock inte gälla på befintliga uppskov utan endast nya. När det är för bra för att vara sant.....
 
Topp