• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deklaration 2019

ante_77

Cartier
2-Faktor
Får lite restskatt.
Betala för huset och några småsummor i utdelning på aktier. Blir runt 8k att betala in till staten.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Screenshot 2019-03-19 at 10.00.17.png

Vinner jag pris för sämst skatteplanering?
Men ganska enkel förklaring, gick över till egen firma och fick en massa slutlön och bonus från tidigare arbete, som gav fel skattetabell och ingen annan lön uttagen under 2018.
Märkligt att jag blir glad när det ändå är "mina" pengar från början, mest kul att få tillbaka och fylla på depåerna. ( eller köpa klocka... eller ny hoj... eller renovera huset..)
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Usch ja, själv ska man ta upp något som jag anser att man inte borde behöva deklarera. Kolonistugan.... Man får inte använda rot/rut, den har ingen fastighetsbeteckning. Men Skatteverket vill ha 30% av vinsten
 

Ozil1886

Omega
Får tillbaka 35:- vet inte om jag ska vara ”glad” eller ”besviken” som inte lånat ut mer pengar till staten?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Uppskov-schmupskov.
6k tillbaka från anställning. Men, lite reseavdragpå det och en (förhoppningsvis) rinlig bokföring i firman borde ge en tuss till. Blir en weekend med frun.
 

joca

Patek
2-Faktor
C4995887-BCB9-455B-ACA7-CFC2C293B530.jpeg


Vet inte hur jag ska räkna från 9an och framåt...
Testat göra på skatteverkets hemsida?
Summera ner till ruta 9 dvs 12 926. Om du ägde 100% så samma i ruta 10 annars tex 0.5 * ruta 9 i ruta 10 om du ägde 50%.

Har du något gammalt uppskov? Om ja. Fyll i ruta 11 annars 0.

Ruta 12 samma som ruta 10 om 0 i ruta 11.

Har du köpt ny bostad och vill skjuta på skatten? Om nej fyll i 0 i ruta 14 samt 15 och fyll i samma belopp i ruta 16 som 12. Annars ta hänsyn till uppskov (se till att du uppfyller kraven då för att begära uppskov).

Hoppas det hjälper?
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Testat göra på skatteverkets hemsida?
Summera ner till ruta 9 dvs 12 926. Om du ägde 100% så samma i ruta 10 annars tex 0.5 * ruta 9 i ruta 10 om du ägde 50%.

Har du något gammalt uppskov? Om ja. Fyll i ruta 11 annars 0.

Ruta 12 samma som ruta 10 om 0 i ruta 11.

Har du köpt ny bostad och vill skjuta på skatten? Om nej fyll i 0 i ruta 14 samt 15 och fyll i samma belopp i ruta 16 som 12. Annars ta hänsyn till uppskov (se till att du uppfyller kraven då för att begära uppskov).

Hoppas det hjälper?

Tusen tack.
 
Topp