• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deklaration

Lutte

Cartier
2-Faktor
Inte jag, och med tanke på att jag vet hur den kommer se ut så stoppar jag gärna huvudet i sanden en tid till och låtsas att den aldrig kommer...
 

WiktorK

Omega
Man får vara tålmodig och vet ju att det kommer ett mail från Kivra när den finns där, men trots det kollar man Kivra med jämna mellanrum..
Vad är begränsningen för skatteverket med att skicka ut deklarationer elektroniskt? Tänker på att man anger ett spann på sju dagar då dessa kan landa hos folk?
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Man får vara tålmodig och vet ju att det kommer ett mail från Kivra när den finns där, men trots det kollar man Kivra med jämna mellanrum..
Vad är begränsningen för skatteverket med att skicka ut deklarationer elektroniskt? Tänker på att man anger ett spann på sju dagar då dessa kan landa hos folk?

Tror det är så enkelt som att deras system inte är dimensionerade för att dra ut 3,5 miljoner deklarationer på 24 timmar.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Fick min nu. Hade glömt bort ränteavdraget och behöver visst inte sälja en njure :D
 

Psykel

Patek
Fick återbäring på en knapp hundring förra året, så blir förmodligen nåt i den stilen i år. Året innan fick jag restskatt på nån hundring, så det verkar jämna ut sig. Får väl iallafall konstatera att jag haft dom pengar jag borde haft under året! :D
 

Heimby

Cartier
Tråkigt för de som har restskatt. Själv får man tillbaka en Sinn 104:D Mycket pengar för en 17-åring och mer än dubbla vad jag förväntade mig.
 

Edin

Panerai
Tråkigt för de som har restskatt. Själv får man tillbaka en Sinn 104:D Mycket pengar för en 17-åring och mer än dubbla vad jag förväntade mig.

Kul i för sig, men ska man vara helt ärlig så är det aldrig bra att få tillbaka på skatten. Då har man lånat ut pengar till staten...

Fick själv min deklaration precis och ska få tillbaka lite jag med.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Bara väntar tålmodigt på att få se hur mycket pappa Staten vill ha tillbaka i sin plånbok.
 

Heimby

Cartier
Kul i för sig, men ska man vara helt ärlig så är det aldrig bra att få tillbaka på skatten. Då har man lånat ut pengar till staten...

Fick själv min deklaration precis och ska få tillbaka lite jag med.
Men det är alltid roligare att få pengar man inte saknat än att ge bort något som känns som ens eget fast egentligen inte är det.
 

Edin

Panerai
Men det är alltid roligare att få pengar man inte saknat än att ge bort något som känns som ens eget fast egentligen inte är det.

Absolut!
Helt klart en tudelad fråga. Roligare att få tillbaka än att betala. Men surt om man får mycket tillbaka då det är ett kvitto på man betalat för mycket.
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Man tackar.
En tredjedels 16570 från Moder Svea.
Lade lite extra skatteavdrag på bonusarna för att säkerställa återbäring.
 

Calfen

Panerai
En ny billigare rolle:) också väl medvetet, älskar att få tillbaka på skatten! Har svårt att förstå varför man ska jämka om man inte måste det!
 
Topp