• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Boxen till Murph klockan (interstellar) vad hände där? Bara jag som tycker den var brutalt ful? Vanligtvis känns låda mindre viktigt men till en sån här klocka hade det varit kul med något trevligare...
A293FA27-C123-40F4-A705-5239824C4C62.jpeg

Inser att min Hammy 38a inte får se solen alls. Köpte i februari i år knappt använd. PMa om Ni är intresserade annars ser Ni den snart på köp o sälj. Oanvänt svart original läder plus MN strap från Hans Beck medföljer.
IMG_20190512_151222.jpg
IMG_20190214_140440.jpg

Appropå boxdiskussionen ovan: Tycker faktiskt den är görfrän, och kommer definitivt få hedersplatsen på någon slags pedestal (när jag slutar vara nomad och går tillbaka till vardagen):) That said så har jag aldrig varit mycket för boxar in general, och skulle inte pröjsat mer för att få den med. Men har för mig att det inte var någon prisskillnad?

En Hamilton Khaki Field Mechanical som jag misstänker figurerat tidigare på forumet (den har i alla fall sålts två gånger här) är nu i min ägo :D Känns riktigt roligt med en helt manuell mekanisk klocka som motstats till min HAQ. Enda lyxproblemet nu är vilket band den ska få på sig. Har testat med två NATO jag hade hemma. Det svarta är lite tjockare/mer "premium" men satt sådär medan det gråa är tunnare men satt bättre. Men då tvekar jag på färgen istället... o_O Följde även med tre band så får kanske testa dom också.
DSC_0130.JPG

DSC_0133.JPG

Lärde mig precis om den hemliga texten på sekundvisaren. Kul detalj!
Tycker det! Adderar ytterligare en nivå under-ytan nörderier sådär:p
En Hamilton Khaki Field Mechanical som jag misstänker figurerat tidigare på forumet (den har i alla fall sålts två gånger här) är nu i min ägo :D Känns riktigt roligt med en helt manuell mekanisk klocka som motstats till min HAQ. Enda lyxproblemet nu är vilket band den ska få på sig. Har testat med två NATO jag hade hemma. Det svarta är lite tjockare/mer "premium" men satt sådär medan det gråa är tunnare men satt bättre. Men då tvekar jag på färgen istället... o_O Följde även med tre band så får kanske testa dom också.
DSC_0130.JPG

DSC_0133.JPG
Grattis!! Handwinds är def where it's at! Inte alltid behändigaste, men såå mysigt! Sitter klockrent med:D

Fin, perfekt storlek men tyvärr för dyr. :confused:

Ja typ dubbelt så mycket som den vanliga Field mechanical...

Trevlig, men håller med ovanstående om att den hamnat lite för högt i pris.

Ja och dessutom med mineralglas iof. med AR.

Jag tycker den var riktigt snygg. Och originalet W10! När det gäller priser är jag för oinsatt ännu. Som nybörjare hänger jag inte riktigt med när något är prisvärt eller inte.

Den är t.ex ungefär dubbelt så dyr som denna:
h69429931_2.png

Alltså jag rådiggar den här! Grym tavla och sjuk mysig storlek. Har den AR också så är jag nästan game, även om det f*n är ganska saftigt för Hamiltons. Nog mer inställd på den vita fielden, men defintivt värt att testa på handleden! :D

Tavlan är väldigt trevlig! Glaset ser ju oxå mysigt ut:
20190829_230238.jpg

Gillar borstningen oxå. Lutar nog ändå åt en Field mechanical om jag skulle ha en Hammy till...

Lite nytt för dagen. Ja egentligen inte nytt utan tredje gången med khaki field :).
Har testat en del band under dagen och här är ett axplock. Väntar hem ett lite nättare Jubilee och en President-länk som också ska testas.
Nöjd till tusen är jag iallafall :).
PSX_20190829_231633.jpg

Lite nytt för dagen. Ja egentligen inte nytt utan tredje gången med khaki field :).
Har testat en del band under dagen och här är ett axplock. Väntar hem ett lite nättare Jubilee och en President-länk som också ska testas.
Nöjd till tusen är jag iallafall :).
PSX_20190829_231633.jpg
Tokbra på grått canvas.
Nu blev jag sugen. Kan inget om Hamilton. Vilken ref är det?

Tillbaka
Topp