Denna tycker ja ser bra ut. Vart beställer man Hamilton någonstans? Har ni förslag på vettiga sidor?
olfert-co.de i tyskland är standard har jag förstått.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna tycker ja ser bra ut. Vart beställer man Hamilton någonstans? Har ni förslag på vettiga sidor?
Olfert som @Jpg nämner ovan skulle jag säga, alternativt Gnomon Watches. Riktigt bra service och snabba leveranser! Så någon av dessa två är mitt tipsDenna tycker ja ser bra ut. Vart beställer man Hamilton någonstans? Har ni förslag på vettiga sidor?
På chrono24.se verkar man kunna hitta flera som säljer denna...Denna tycker ja ser bra ut. Vart beställer man Hamilton någonstans? Har ni förslag på vettiga sidor?
olfert-co.de i tyskland är standard har jag förstått.
Olfert som @Jpg nämner ovan skulle jag säga, alternativt Gnomon Watches. Riktigt bra service och snabba leveranser! Så någon av dessa två är mitt tips
Tack för er hjälp . Någon av er eller andra som provat denna klocka? Kanske bar är en dubbelt så dyr och större Squale?På chrono24.se verkar man kunna hitta flera som säljer denna...
Hamilton H82515330
Tyvärr inte. Var däremot väldigt sugen på en när jag såg modellen för en par-tre år sedan. Prismässigt ligger den ju t.o.m. under en Squale (tänker 1521), och med tanke på Hamiltons generella nivå tror jag inte den här inte gör dig besvikenTack för er hjälp . Någon av er eller andra som provat denna klocka? Kanske bar är en dubbelt så dyr och större Squale?
Sett den i verkligheten? Hur va skillnaden mot bilderna på nätet?Tyvärr inte. Var däremot väldigt sugen på en när jag såg modellen för en par-tre år sedan. Prismässigt ligger den ju t.o.m. under en Squale (tänker 1521), och med tanke på Hamiltons generella nivå tror jag inte den här inte gör dig besviken
Nu var det ju ett tag sen, men skulle säga att den motsvarar bilderna! Men är ändå svårt, allt är ju så subjektivt. Tycker den kändes kvalitativ och motsvarade priset på ett bra sätt. Hade det inte vart för att jag försöker hålla nere antalet klockor hade jag nog köpt enSett den i verkligheten? Hur va skillnaden mot bilderna på nätet?
Tack för ditt svarNu var det ju ett tag sen, men skulle säga att den motsvarar bilderna! Men är ändå svårt, allt är ju så subjektivt. Tycker den kändes kvalitativ och motsvarade priset på ett bra sätt. Hade det inte vart för att jag försöker hålla nere antalet klockor hade jag nog köpt en
Det är väl knappt några barn som har klocka på sig idag Möjligtvis smart watch. Så lita på din instinkt. Jag gillar’tKöpte nyligen en Hamilton Khaki Field här på KS och är riktigt nöjd. Slängde på detta armband från Zuludiver och tänkte höra vad ni tycker? Ungarna här hemma dissar det nämligen så jag blev lite osäker.
Jag lämnade in min Hammy hos min lokala klockmäster som ombesörjde vidaretransport till Swatch group. Dösmidigt!Har ägt den ett par gånger och det är klart mycket klocka för pengen.
Trevlig finish och bra power reserve på 80 timmar.
Det jag störde mig mest på var avsaknaden av AR med dess reflektioner och att länken endast har 2 microjusteringar.
Sen flyter inte sekundvisaren speciellt smooth utan kan upplevas som lite hackig men det kanska man får ta i den prisklassen. Men visst är det både en snygg och prisvärd klocka.
Vid ev framtida service eller garantiärenden så har du Swatch Group i Stockholm som närmaste inlämningsställe i Sverige.
Tuff klocka! Är det nån slags timer-funktion?
Lite av en solskenshistoria här. Kronan i min hammy gängade inte längre in så jag lämnade in den hos min lokala urmakare som skulle se vad han kunde göra. Vips hade den åkt iväg till Swatch group och kom tillbaka som en ny klocka. De måsta ha haft NOS delar liggande. Detta är inte en jättevanlig klocka och ca 20 år gammal dessutom men som sagt de hade visst nya delar liggande. De bytte allt förutom urverket som de däremot servade och sedan provtrycktes hela härligheten. Så jag fick tillbaka en helt ny (nåja…) 20 år gammal klocka! För rimlig peng dessutom.
Jamen precis Fungerar som en dykarbezel och man roterar den med nedre kronan. Ganska fiffigt för man kan sedan skruva i kronan och därmed låsa bezeln så att den inte kan flytta sig som en vanlig dykarbezel kan göra om man har otur. Typen av klocka kallas ibland super compressor fast det är visst inte helt riktigt eftersom det egentligen har att göra med sättet som boetten håller sig vattentät, inte antalet kronor. Någon annan får gärna rätta mig om jag har fel.Tuff klocka! Är det nån slags timer-funktion?
Hamilton levererar på sistone. Men 10.000sek?
Khaki Pilot Pioneer Automatic 38mm
New and no date, the HODINKEE Shop is excited to offer a period of global exclusivity to our customers on the Pilot Pioneer Automatic 38mm.shop.hodinkee.com
Ja lämna lite bilder. Har hört talas om bezeln med 40 klick som folk klagat på, kan tänka mig att det är en ickefråga för många. Spännande!Sprang faktiskt på den jag med häromdagen och la en beställning via C24, en tysk handlare, och fick ge 799 eur. Priset har jag ingen uppfattning om, tycker inte det känns särskilt dyrt egentligen, har dock aldrig haft Hamilton förut och ingen riktig koll på hur de står sig i pris, annat än att basmodellerna verkar vara lättsålda här på KS.
Klockan kommer imorgon, så kan återkomma med lite bilder och en snabb review imorgonkväll alt. fredag om det skulle finnas intresse för det.
Jättefin!Min första Hamilton! En Khaki Field på 40 mm. Imponerad så här långt. Ska mäta tidshållningen kommande vecka. Har hittills haft tur med Powermatic 80, så jag hoppas på bra värden även med denna klocka.
Tack!Jättefin!
Sådär, då har jag haft klockan i lite drygt 24h och kan väl återkomma med några snabba åsikter. Bezelens 40 klick är vad jag skulle vilja påstå ett icke problem, den alignar perfekt mot alla relevanta index och uppfyller därmed, i min mening, sitt syfte i vilket fall. Lite allergisk dock mot vad jag uppfattar som ett litet glapp i sin position, dvs, det går att flytta lite på bezeln utan att för den delen flytta dess position.Ja lämna lite bilder. Har hört talas om bezeln med 40 klick som folk klagat på, kan tänka mig att det är en ickefråga för många. Spännande!
Vart köpte du den ifrån? Varit sugen på en khaki auto 38 mm ett tag, men 40mm kanske jag egentligen hellre skulle vilja ha...Min första Hamilton! En Khaki Field på 40 mm. Imponerad så här långt. Ska mäta tidshållningen kommande vecka. Har hittills haft tur med Powermatic 80, så jag hoppas på bra värden även med denna klocka.
Handlare hos Chrono24, Harvey store DE, vilka i sin tur är en schweizisk handlare vad det verkar..Vart köpte du den ifrån? Varit sugen på en khaki auto 38 mm ett tag, men 40mm kanske jag egentligen hellre skulle vilja ha...
Ser fin ut!Sådär, då har jag haft klockan i lite drygt 24h och kan väl återkomma med några snabba åsikter. Bezelens 40 klick är vad jag skulle vilja påstå ett icke problem, den alignar perfekt mot alla relevanta index och uppfyller därmed, i min mening, sitt syfte i vilket fall. Lite allergisk dock mot vad jag uppfattar som ett litet glapp i sin position, dvs, det går att flytta lite på bezeln utan att för den delen flytta dess position.
I övrigt har klockan en ganska härlig mutad känsla som tar en liten stund för att växa fram, det första man slås av är att den inte riktigt gnistrar rent finishmässigt som man kanske är van vid från andra och dyrare märken. Däremot är ju utförandet helt borstat tillsammans med lite vintagestuk på tavla och visare så det är sannolikt meningen.
Läderbandet är bra, sitter bekvämt direkt ur lådan och klockan är otroligt bekväm på armen. Den absolut största fördelen med klockan skulle jag allt som allt vilja påstå är dess proportioner, med sina 38mm och strax under 12mm höjd så sitter den som en SMÄCK på armen och bärs otroligt härligt.
Till den stora frågan, är den värd priset? Jag vet faktiskt inte, och har inte andra referenser på Hamilton så kan inte heller bedöma den relativt. Svaret får jag sannolikt inom någon månad när jag tröttnat och vill sälja
Tack för ditt inlägg! Kul med lite tankar och intryckSådär, då har jag haft klockan i lite drygt 24h och kan väl återkomma med några snabba åsikter. Bezelens 40 klick är vad jag skulle vilja påstå ett icke problem, den alignar perfekt mot alla relevanta index och uppfyller därmed, i min mening, sitt syfte i vilket fall. Lite allergisk dock mot vad jag uppfattar som ett litet glapp i sin position, dvs, det går att flytta lite på bezeln utan att för den delen flytta dess position.
I övrigt har klockan en ganska härlig mutad känsla som tar en liten stund för att växa fram, det första man slås av är att den inte riktigt gnistrar rent finishmässigt som man kanske är van vid från andra och dyrare märken. Däremot är ju utförandet helt borstat tillsammans med lite vintagestuk på tavla och visare så det är sannolikt meningen.
Läderbandet är bra, sitter bekvämt direkt ur lådan och klockan är otroligt bekväm på armen. Den absolut största fördelen med klockan skulle jag allt som allt vilja påstå är dess proportioner, med sina 38mm och strax under 12mm höjd så sitter den som en SMÄCK på armen och bärs otroligt härligt.
Till den stora frågan, är den värd priset? Jag vet faktiskt inte, och har inte andra referenser på Hamilton så kan inte heller bedöma den relativt. Svaret får jag sannolikt inom någon månad när jag tröttnat och vill sälja
Zuludiver! Riktigt bra. Kolla in @Royal Straps, de har bra erbjudanden för oss KS-medlemmar. Jag köpte mitt därifrån.Som sagt, den växer för var dag som går, allra mest när solen skiner ☀
@Sennelier - har du något tips på ett riktigt fint sailcloth?