Haha, jag gillar ju Hamilton egentligen... Men den här fick de inte riktigt tillNää det var inte snällt sagt! Jag tycker alla de nya klockorna var trevliga. Särskillt 42mm tyvärr..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, jag gillar ju Hamilton egentligen... Men den här fick de inte riktigt tillNää det var inte snällt sagt! Jag tycker alla de nya klockorna var trevliga. Särskillt 42mm tyvärr..
Vid närmare eftertanke så sparar jag nog hellre ihop några tusen extra för denna:Haha, jag gillar ju Hamilton egentligen... Men den här fick de inte riktigt till
Vilka återförsäljare finns av Hamilton i Sverige? Och hur lätt är det att få tag i ställen servarRiktigt snygg, gillar att den saknar datum.
Inga, tyvärr. Fanns en i Stockholm innan vid Hötorget (de har fortfarande några enstaka exemplar kvar, men inget kul enligt mig).Vilka återförsäljare finns av Hamilton i Sverige? Och hur lätt är det att få tag i ställen servar
Sådär, då har jag haft klockan i lite drygt 24h och kan väl återkomma med några snabba åsikter. Bezelens 40 klick är vad jag skulle vilja påstå ett icke problem, den alignar perfekt mot alla relevanta index och uppfyller därmed, i min mening, sitt syfte i vilket fall. Lite allergisk dock mot vad jag uppfattar som ett litet glapp i sin position, dvs, det går att flytta lite på bezeln utan att för den delen flytta dess position.
I övrigt har klockan en ganska härlig mutad känsla som tar en liten stund för att växa fram, det första man slås av är att den inte riktigt gnistrar rent finishmässigt som man kanske är van vid från andra och dyrare märken. Däremot är ju utförandet helt borstat tillsammans med lite vintagestuk på tavla och visare så det är sannolikt meningen.
Läderbandet är bra, sitter bekvämt direkt ur lådan och klockan är otroligt bekväm på armen. Den absolut största fördelen med klockan skulle jag allt som allt vilja påstå är dess proportioner, med sina 38mm och strax under 12mm höjd så sitter den som en SMÄCK på armen och bärs otroligt härligt.
Till den stora frågan, är den värd priset? Jag vet faktiskt inte, och har inte andra referenser på Hamilton så kan inte heller bedöma den relativt. Svaret får jag sannolikt inom någon månad när jag tröttnat och vill sälja
Hamilton spottar ur sig intressanta modeller. Detta dock.... thickness of 14.35mm...Den här är skojig. 40mm, handjagad (Swatchgruppens upphottade variant av eta 7753) och ett pris runt 20 tkr.
Hands-On Hamilton Khaki Pilot Pioneer Mechanical Chronograph (Price)
Strongly inspired by the vintage 1970s chronographs for the Royal Air Force, meet the new Hamilton Khaki Pilot Pioneer Mechanical Chronographmonochrome-watches.com
Är väl typiskt för alla Valjoux 7750-varianter. Bara själva urverket är 8mm, så det blir en del med allt annat som ska på över och under...Hamilton spottar ur sig intressanta modeller. Detta dock.... thickness of 14.35mm...
Intressant att du har ett rosa men inte ett gråttMin första Hamilton men jävlar va den imponerar. Tips på natofärger? Rätt sugen på grått......
Har en jävla mängd lite ovanligare färger man saknar de mer traditionella gråa, blåa etcIntressant att du har ett rosa men inte ett grått
Ok om man bygger på lite tjocklek om man gör en gammal modell mer attraktiv för moderna kunder genom att gå från manuellt till automatiskt och skapar en mer vardagspraktisk klocka. Men 14 mm på en handjagad........ Ibland är det svårt att argumentera för att klock-branschen går framåt.Hamilton spottar ur sig intressanta modeller. Detta dock.... thickness of 14.35mm...
En renodlad och historisk fältklocka som den där gör sig riktigt bra på nedtonade och jordiga färger, t ex khaki eller olivgrönt. Rosa... i ärlighetens namn... nja, kanske inte på just denna.Har en jävla mängd lite ovanligare färger man saknar de mer traditionella gråa, blåa etc
Som detta? Är färgblind så nyanser är inte direkt min starka sida men detta kanske gör sej bättre?En renodlad och historisk fältklocka som den där gör sig riktigt bra på nedtonade och jordiga färger, t ex khaki eller olivgrönt. Rosa... i ärlighetens namn... nja, kanske inte på just denna.
Nästan lika snyggt som rosa En lite mörkare beige färg hade också varit snyggt - och olivgrönt förstås. Grattis till köpet, den vita är riktigt lyckad!Som detta? Är färgblind så nyanser är inte direkt min starka sida men detta kanske gör sej bättre?
Mycket bättre! Enligt mig alltså. Gillar man rosa ska man såklart köra på det. Den där klockan är en riktig fullträff! Komplettera med ett mörkt beige och ett olivgrönt så är du i hamn.Som detta? Är färgblind så nyanser är inte direkt min starka sida men detta kanske gör sej bättre?
Haha tack! Jag är väldigt nöjd. Håller med om att rosa är snyggare. Färgexplosioner på banden är lite mer min grej för det mesta..... Knallgult texNästan lika snyggt som rosa En lite mörkare beige färg hade också varit snyggt - och olivgrönt förstås. Grattis till köpet, den vita är riktigt lyckad!
Tack så mycket! Håller helt med om dina tips. Denna klocka får mej att vilja experimentera med lite fler färger. Mörkt beige och olivgrönt låter riktigt snyggt. Kanske drar en beställning med ett gäng nya band snart!Mycket bättre! Enligt mig alltså. Gillar man rosa ska man såklart köra på det. Den där klockan är en riktig fullträff! Komplettera med ett mörkt beige och ett olivgrönt så är du i hamn.
Vilken Khaki Field referens ?Någon som har förslag på bra länk som passar till khaki field? Är lite nyare i klockvärlden så känner mig lite vilse kring vad man bör tänka på kring passform, material etc?
38 mmVilken Khaki Field referens ?
Ungefär 4 minuter in i den här videon hittar du ett alternativ från strapcode.38 mm
Ref nr: H70455533
Toppen, tusen tack!Ungefär 4 minuter in i den här videon hittar du ett alternativ från strapcode.
Några förslag på trevliga Nato band till Hamilton khaki field? Har endast ett militärgrönt i nuläget.
Bra tips, såg riktigt häftigt ut! Har du någon bild på hur det ser ut på din?Inget nato-tips men..
-för några veckor sedan köpte jag ett Joseph Bonnie Bonklip till en liten 36mm-klocka jag har. Det kostade en slant men är värt varenda krona.. -Sinnessjukt skönt!
Det bandet skulle jag utan tvekan köra på Hamilton Khaki också! Såg en bild av det på nätet:
Grymt cool!