Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjena! Såg precis denna annons på tradera av en Hamilton Khaki Field Auto.
Automatiska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Automatiska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Vet inte varför men jag tyckte att klockan såg lite konstig ut, är det någon här som har kunskap och kan "bekräfta" att den är äkta?
Säljaren säljer för övrigt 2st av denna modell men det finns lite skillnader på dem, är det olika årsmodeller?
Reagerade också på att det inte finns någon Swiss Made text på urtavlan, googlade på det och det verkar som att man inte hade det under några år? Stämmer det?
//Carl
Länken passar osedvanligt dåligt mot boetten tycker jag, och jag håller faktiskt med om att nåt ser lite avigt ut på den klockan du länkade till men jag kan inte sätta fingret på vad, eller påstå att den skulle vara fejk heller för den delen. Bägge han säljer verkar vara varianten på 42mm, och den ser faktiskt ut att sakna Swiss made texten på tavlan, vilket 38mm har.Tjena! Såg precis denna annons på tradera av en Hamilton Khaki Field Auto.
Automatiska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Automatiska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Vet inte varför men jag tyckte att klockan såg lite konstig ut, är det någon här som har kunskap och kan "bekräfta" att den är äkta?
Säljaren säljer för övrigt 2st av denna modell men det finns lite skillnader på dem, är det olika årsmodeller?
Reagerade också på att det inte finns någon Swiss Made text på urtavlan, googlade på det och det verkar som att man inte hade det under några år? Stämmer det?
//Carl
Okej tack, det förklarar kanske swiss made texten iallafall. Tror jag skippar just den klockan dock, han hade varken papper eller box till nån av dem.Länken passar osedvanligt dåligt mot boetten tycker jag, och jag håller faktiskt med om att nåt ser lite avigt ut på den klockan du länkade till men jag kan inte sätta fingret på vad, eller påstå att den skulle vara fejk heller för den delen. Bägge han säljer verkar vara varianten på 42mm, och den ser faktiskt ut att sakna Swiss made texten på tavlan, vilket 38mm har.
Ja nu när du säger det så är det stor skillnad på urtavlan, siffrorna är också smalare i den övre bilden tycker jag.Hmm, nog är kronan för liten också, och tavlan saknar "ringen" man brukar kunna ana. Den andra ser ut som de brukar ta över jag.
Ja nu när du säger det så är det stor skillnad på urtavlan, siffrorna är också smalare i den övre bilden tycker jag.
Kan vara bilden, men ”pluppen” vid 25-markeringen på den övre bilden ser ju inte bra utJa nu när du säger det så är det stor skillnad på urtavlan, siffrorna är också smalare i den övre bilden tycker jag.
Håller med. Tråkigt om nån blir lurad, även om det inte handlar om jättestora summor. Tveksamt om säljaren själv vet om det dock.Det är nog på sin plats att anmäla den ena av annonserna. Tavla och krona är uppenbart inte rätt.
Noterade det också. Jo, verkar vara ensamma i Sverige med Hamilton.Klockia har blivit AD ("officiell återförsäljare" men det borde väl betyda samma sak?) för Hamilton. Enda i Sverige?
Jag har en H38455751. Lite för sällan använd tyvärr...Ingen som rockar en intramatic ?
Väldigt sugen på en sån
Jag gillar min. Har dock ingen länk på min. Betalade hälften av det belopp som du tittar på, kanske t o m lite mindre. Köpte via Uret.Hur är kvalitetskänslan på dessa?
Skjut till 300 och köp från svensk AD här istället: https://www.klockia.se/klockmarken/...ield/hamilton-khaki-field-auto-38mm-h70455133Hur är kvalitetskänslan på dessa?
Jag gillar min. Har dock ingen länk på min. Betalade hälften av det belopp som du tittar på, kanske t o m lite mindre. Köpte via Uret.
Det jag glömde att nämna var att AR är obefintlig, annars finns inte så mycket att klaga på Eller vad säger ni andra?