Nej, byta band kommer bli tufft - inga vanliga infästningar här inte...Måste vara svårt att hitta band (om man vill/behöver byta)? Fast det kanske är vanlig infästning med spring bar under... (?)
Originell och cool iaf![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, byta band kommer bli tufft - inga vanliga infästningar här inte...Måste vara svårt att hitta band (om man vill/behöver byta)? Fast det kanske är vanlig infästning med spring bar under... (?)
Originell och cool iaf![]()
speciellt när det finns plats för fler hål.Så, fått några nya hål borrade nu. Va nog lite svårare än uris trodde, hålet där sprinten sitter nu blev lite snett då borren slant lite, men inget som påverkar funktionen alls. Jag är toppennöjd med möjligheten till vettig microjustering och nu sitter den perfekt. Obegripligt att nån klocktillverkare bara gör två hål för microjustering från fabrik kan man trycka.
![]()
Gjorde detsamma när jag hade den.Så, fått några nya hål borrade nu. Va nog lite svårare än uris trodde, hålet där sprinten sitter nu blev lite snett då borren slant lite, men inget som påverkar funktionen alls. Jag är toppennöjd med möjligheten till vettig microjustering och nu sitter den perfekt. Obegripligt att nån klocktillverkare bara gör två hål för microjustering från fabrik kan man trycka.
![]()
Verkligen, claspen är ju rejäl.speciellt när det finns plats för fler hål.
Jo, Uncle-länken är riktigt snygg. Övervägde att beställa en faktiskt, men landade i att det är lite kul m originallänken, och klart billigareGjorde detsamma när jag hade den.
Börjar bli dags för Hamilton att komma in i länkmatchen kan jag tycka. Men nuförtiden så finns det dock länkalternativ hos Unclestraps.
![]()
Ja AR och ett vettigt lås för länken hade varit en välkommen uppgradering för den modellen.Min Hamilton blev rätt kortvarig hos mig, tyvärr störde jag mig som många andra på bristen av antireflektiv behandling av något slag. Upplevde det för svårt att se vad klockan var lite för ofta, synd på en annars väldigt trevlig klocka.
Förstår dig. Jag hade också en automatisk KF som jag sålde efter ett par veckor. När jag jobbade i trädgården såg jag knappt tavlan när löv och annat skit reflekterade sig i glaset. Jag har verkligen noll förståelse för Hamiltons ovilja att slänga på några lager AR på insidan av glaset. Nej, den modellen går fetbort för mig. Om man knappt kan läsa av klockan blir den ju bara ett tungt smycke att släpa runt på.Min Hamilton blev rätt kortvarig hos mig, tyvärr störde jag mig som många andra på bristen av antireflektiv behandling av något slag. Upplevde det för svårt att se vad klockan var lite för ofta, synd på en annars väldigt trevlig klocka.
Jo, tyvärr. Övervägde att försöka leta reda på ett glas med AR och få det bytt men orkade inte hålla på.Förstår dig. Jag hade också en automatisk KF som jag sålde efter ett par veckor. När jag jobbade i trädgården såg jag knappt tavlan när löv och annat skit reflekterade sig i glaset. Jag har verkligen noll förståelse för Hamiltons ovilja att slänga på några lager AR på insidan av glaset. Nej, den modellen går fetbort för mig. Om man knappt kan läsa av klockan blir den ju bara ett tungt smycke att släpa runt på.
vilken modell hade du?Min Hamilton blev rätt kortvarig hos mig, tyvärr störde jag mig som många andra på bristen av antireflektiv behandling av något slag. Upplevde det för svårt att se vad klockan var lite för ofta, synd på en annars väldigt trevlig klocka.
Jag är sugen på en 38 mm KF som antingen kvarts eller handvevad. Behöver en tunn och smidig beater utan datum och älskar den odödliga designen. Är dock osäker på om det är lika usel AR på dessa varianter. Kanske chansa och i värsta fall byta glas om läsbarheten är skit. Hmm.Jo, tyvärr. Övervägde att försöka leta reda på ett glas med AR och få det bytt men orkade inte hålla på.
Fan vad sjukt. Ännu störigare att veta att de slänger på AR på vissa modeller. Är det ren dumsnålhet eller vad? Hur många kronor extra kan det kosta per glas?vilken modell hade du?
alla deras dykare har ar vad jag vet, dessvärre inte field-kollektionen och jag sålde min för många år sedan av samma anledning som du.
väntar på att dom ska använda ar så man kan köpa en igen...![]()
jadu... bra fråga. lite märkligt är det för internet är ju full av klagomål på just detta.Fan vad sjukt. Ännu störigare att veta att de slänger på AR på vissa modeller. Är det ren dumsnålhet eller vad? Hur många kronor extra kan det kosta per glas?
den ska ha ar enligt deras hemsida men inte den blekaste om den är bra eller dålig. kanske gör att man står ut med den iafNån som vet på rak arm om Murph 38 har AR?
Har den det så verkar det inte vara någon höjdare. Men som föregående talare nämner så står det på hemsidan. Märkligt ändå att jag såg i en review att den inte hade det men Hamilton lär väl veta själva hoppas jagNån som vet på rak arm om Murph 38 har AR?
Kan bekräfta att det är ganska dålig AR på min handvevade.Jag är sugen på en 38 mm KF som antingen kvarts eller handvevad. Behöver en tunn och smidig beater utan datum och älskar den odödliga designen. Är dock osäker på om det är lika usel AR på dessa varianter. Kanske chansa och i värsta fall byta glas om läsbarheten är skit. Hmm.
Tack! Ska söka runt lite. En kvartsare hade inte varit fel faktiskt. Endast 7,5 mm tjock!Kan bekräfta att det är ganska dålig AR på min handvevade.
Kollar man bakåt i tråden på användarnas bilder ser det ut att vara dålig AR överlag, undantaget ser ut att vara kvartsarna faktiskt. ( några av 33mm finns representerade i tråden)
Khaki field auto 38mm.vilken modell hade du?
alla deras dykare har ar vad jag vet, dessvärre inte field-kollektionen och jag sålde min för många år sedan av samma anledning som du.
väntar på att dom ska använda ar så man kan köpa en igen...![]()