• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

På fältet
IMG_5978.jpeg

Sugen på nytt band till khaki field automatic 38mm, lyckas inte nå aquired taste-stadiet med originallänken (skåran i mittlänken, but why?) och har tröttnat lite på mitt gröna premium canvas quick från watchwear även om det passar klockan kanonbra imo. Någon som sitter på ett bra tips, eller ännu bättre en bild? Gillar Nato i teorin och de gör sig bra på bild men aldrig tyckt att de är värda den extra tjockleken samt är ganska obekväma (bara testat "vanliga" varianten dock).

Sugen på nytt band till khaki field automatic 38mm, lyckas inte nå aquired taste-stadiet med originallänken (skåran i mittlänken, but why?) och har tröttnat lite på mitt gröna premium canvas quick från watchwear även om det passar klockan kanonbra imo. Någon som sitter på ett bra tips, eller ännu bättre en bild? Gillar Nato i teorin och de gör sig bra på bild men aldrig tyckt att de är värda den extra tjockleken samt är ganska obekväma (bara testat "vanliga" varianten dock).

Blir det för tjockt så kan du ju alltid prova
Single pass Nato. Finns ju en uppsjö av material att välja på. Elastiska kanske kan vara nå om du inte provat det. Bara prova sig fram. En khaki på Nato känns liksom bara rätt 🙂

Nu är det ju inte länk du efterfrågar, men eftersom inte originalet föll dig i smaken så kan jag ju tipsa om Uncle Straps som har länkar till Khaki field.

https://unclestraps.com/collections/hamilton

Någon som har tips på affärer som har Hamilton runt Örebro och Göteborg?
Verkar vara väldigt sällsynt att dom har det i Sverige.

Någon som har tips på affärer som har Hamilton runt Örebro och Göteborg?
Verkar vara väldigt sällsynt att dom har det i Sverige.
Såvitt jag vet är det bara klockia.se (Gotlands Ur) i Visby som har Hamilton i Sverige. (Till inte för så länge sedan fanns det ingen återförsäljare alls i Sverige.)

Så det är dem, eller annan webbutik som gäller.

Såvitt jag vet är det bara klockia.se (Gotlands Ur) i Visby som har Hamilton i Sverige. (Till inte för så länge sedan fanns det ingen återförsäljare alls i Sverige.)

Så det är dem, eller annan webbutik som gäller.
Det var ju synd. Det är inte särskilt ofta man har vägarna förbi Visby.
Tack för svar!

Tillbaka
Topp