Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lägg ett bud.Hej! Det stämmer, dock jäkligt högt priskanske därför den legat ute ett tag som du säger
Ja, för det priset kan du nästan hitta en ny. Jag sålde min för 6,5k för ett par år sedan, då var den ett år gammal i mycket fint skick. Tror jag gav runt 800 euro för den ny från AD, vilket var typ drygt 9k även då.Hej! Det stämmer, dock jäkligt högt priskanske därför den legat ute ett tag som du säger
Lägg ett bud.
Var är ett rimligt bud för den? Man vill ju inte betala för mycket tyvärrJa, för det priset kan du nästan hitta en ny. Jag sålde min för 6,5k för ett par år sedan, då var den ett år gammal i mycket fint skick. Tror jag gav runt 800 euro för den ny från AD, vilket var typ drygt 9k även då.
Du får väl föreslå ett pris och hoppas på napp! Det är en grym klocka ska sägas dock. Var väldigt nöjd med min, saknar den ibland![]()
Nä så är det ju såklart. Jag sålde min som sagt för 6,5k, och det var sent 2023, inköpt 2022 från AD i mycket fint skick. Givet att det är ett par år sedan så är väl 7-7,5k på sin höjd rimligt tänker jag? Du får väl testa och se om du hör av dig till säljaren. Det den är ute för just nu är nog i överkant tycker jag.Var är ett rimligt bud för den? Man vill ju inte betala för mycket tyvärr
...inte konnässör men denna Jazzmaster är fin:Ingen märkvärdig klocka, men hade den riktiga känslan på handleden. Väldigt skön att bära. Sålde den pga att låset släppte för lätt. Kanske är jag lite sugen på en ny Hamilton. Jazzmästare kanske? Vad föreslår konnässörerna?
![]()
Hamilton viewmatic 40 mm![]()
![]()
![]()
Väcker den här gamla godingen igen. Ville bara kolla om det någon som ägt eller sett den här klockan IRL?Hamilton är visst med på ett hörn i nya spelet Far Cry 6! Kul med ett samarbete i spelmediet. Foto från FZ.se
![]()
Lite dyrare än nypris är väl inte så farligt? Alla märken, inklusive Hamilton, har ju höjt priserna rejält senaste åren. Bara att slå till nästa gång den dyker upp.Väcker den här gamla godingen igen. Ville bara kolla om det någon som ägt eller sett den här klockan IRL?
Den har referensnummer h70645533 och den dyker upp på C24 lite då och då men till högre pris än vad den såldes ny. Visst den är limited men SÅ speciell tycker jag inte den är. Jag har spelat alla Far Cry och hade gärna ägt klockan till rätt pris eftersom jag tycker grundklockan är snygg och blinkningen till spelet är diskret.
Den har några år på nacken nu så vill bara kolla om nån sett den i verkligheten.
Jo, du har rätt. Bara kändes som en lite udda modell som kanske inte skulle vara så het på andrahandsmarknaden. Jag har bevakningen aktiv!Lite dyrare än nypris är väl inte så farligt? Alla märken, inklusive Hamilton, har ju höjt priserna rejält senaste åren. Bara att slå till nästa gång den dyker upp.
Du ser hur 38an bärs av min handled på 18 cm. Jag gillar lite mindre klockor och tycker den passar mig perfekt. Det låter som att det är 42an som är aktuell för dig.Hej,
Funderar på att införskaffa en Hamilton Khaki Field Automatic 42 mm på länk.
Tyvärr kan man ju inte titta på klockan någonstans vilket resulterar i obesvarade frågor.
Är inget fan av små klockor, bär utan problem en Marinemaster 300, Tuna S23633J1 och DOXA SUB 1500T Professional.
Handlederna mäter 20 cm i omkrets och har ganska grova händer.
1) Kommer en 42 mm Hamilton att passa på mina handleder?
2) Stämmer det att Khaki Field Automatic 42 mm har en L2L på 52 mm?
Funderar även på att köpa det svarta originalbandet i läder till klockan.
3) Kommer läderbandet att räcka till och passa till mina handleder?
Tacksam för lite input från er!
//Hunter
Hej,
Funderar på att införskaffa en Hamilton Khaki Field Automatic 42 mm på länk.
Tyvärr kan man ju inte titta på klockan någonstans vilket resulterar i obesvarade frågor.
Är inget fan av små klockor, bär utan problem en Marinemaster 300, Tuna S23633J1 och DOXA SUB 1500T Professional.
Handlederna mäter 20 cm i omkrets och har ganska grova händer.
1) Kommer en 42 mm Hamilton att passa på mina handleder?
2) Stämmer det att Khaki Field Automatic 42 mm har en L2L på 52 mm?
Funderar även på att köpa det svarta originalbandet i läder till klockan.
3) Kommer läderbandet att räcka till och passa till mina handleder?
Tacksam för lite input från er!
//Hunter
Tack för ditt svar, gillar verkligen klockan!Du ser hur 38an bärs av min handled på 18 cm. Jag gillar lite mindre klockor och tycker den passar mig perfekt. Det låter som att det är 42an som är aktuell för dig.
L2L är nog största boven på 42 mm. Jag tyckte den kändes stor. Men bör ju inte vara ett problem på 20+ handled.
Min förra 42:a på min 18-19 cm handled som referens.![]()
Köp på länk! Läder kan du ju alltid skaffa sen. Länken är däremot dyr att köpa i efterhand. Önskar jag hade orginallänken till min 38.Tack för ditt svar.
Men när jag ser den på läder får jag lite beslutsvånda, länk eller läder...
Men en 42 blir det nog!
Tack för tipset!Köp på länk! Läder kan du ju alltid skaffa sen. Länken är däremot dyr att köpa i efterhand. Önskar jag hade orginallänken till min 38.
När jag köpte den på klockia hade de 10% nykundsrabatt. Kika på det innan köpTack för tipset!
Får bli länkköp och hitta något snyggt läder senare
Får kollas upp innan köpNär jag köpte den på klockia hade de 10% nykundsrabatt. Kika på det innan köp![]()
Tack för ditt svar.
Men en 42 blir det nog!
När jag köpte den på klockia hade de 10% nykundsrabatt. Kika på det innan köp![]()
Dessutom kan man ofta få mer rabatt om lämnar prisförslagBeställ från olfert.de istället, dom tar 725 euro för en 42:a på länk, sen får du 10% på det med kod: AKT1DESCR0.
Har själv köpt bland annat en Khaki field därifrån och minst en handfull Oris Aquisgummi dom senaste åren.
Rejäl prisskillnad jämfört med i Sverige.
Klocka tar 10125 kr för sin 42:a på länk.
Tack för ditt svar.
Men en 42 blir det nog!
Stort tack för tips!Beställ från olfert.de istället, dom tar 725 euro för en 42:a på länk, sen får du 10% på det med kod: AKT1DESCR0.
Har själv köpt bland annat en Khaki field därifrån och minst en handfull Oris Aquisgummi dom senaste åren.
Rejäl prisskillnad jämfört med i Sverige.
Klocka tar 10125 kr för sin 42:a på länk.
Stort tack för tipset!Dessutom kan man ofta få mer rabatt om lämnar prisförslagOlfert är bra!
Snygg!![]()
Khaki Field Mechanical Power Reserve | H69509930
The Khaki Field Mechanical Power Reserve 40mm honors the heritage design and essential functionality of the Khaki family, while introducing modern features and the latest in watchmaking technology and innovation. With a new manual-winding H-23 movement, developed by ETA exclusively for Hamilton...www.hamiltonwatch.com
Den här var ju spännande
Manuellt verk, 80 timmar reserv.
Oh! Gillar!![]()
The Khaki Field Mechanical Power Reserve 40mm honors the heritage design and essential functionality of the Khaki family, while introducing modern features and the latest in watchmaking technology and innovation. With a new manual-winding H-23 movement, developed by ETA exclusively for Hamilton...www.hamiltonwatch.com
Den här var ju spännande
11,95 mm tjock, lite mycket. Speciellt när 38mm är 9,5mm.![]()
Den här var ju spännande