• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kmg

Patek
2-Faktor
Vi får se hur kaxigheten utvecklas när/om klockan blir såld. Blir intressant att se hur snapback-pannorna håller andrahandsvärdet, speciellt eftersom du undanber prut i annonsen.
Du är rolig du, Alltid ska du ha sista ordet. Alltid ska du leka översittare. Din enorma kunskap (ärligt menat) tar inte bort faktum att alla trådar du börjar skriva blir lite mindre trevliga. Testa att inte go full Aurum nästa gång.
 

SIRdavid

Panerai
Blir paketöppning snart :D
20181003_135430.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du är rolig du, Alltid ska du ha sista ordet. Alltid ska du leka översittare. Din enorma kunskap (ärligt menat) tar inte bort faktum att alla trådar du börjar skriva blir lite mindre trevliga. Testa att inte go full Aurum nästa gång.
Det var du som skrev ”käft” men anfall är väl bästa försvar antar jag. Ingen snyggt uppställd text eller säljfluff får en för dyr klocka såld.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det var du som skrev ”käft” men anfall är väl bästa försvar antar jag.
Hörni. Båda två. Nu får ni lugna ned er.

@yonsson du hintade helt klart om att hans annons var skit enligt dig, innan han sa käft. Jag har måhända det också, och därför känner jag igen en like, men du har översittarfasoner som kmg säger. Tråden har ändrat karaktär sen du dök upp, både på positivt och negativt sätt. Tack för det positiva, det har varit jättebra, kan du hålla igen på det negativa i framtiden, snälla?
@kmg det var klart onödigt att gå till motattack. Du vet bättre än så, det försämrar bara läget för oss alla andra. Så, inte igen tack?

Kort sagt, till båda, det finns så många bättre sätt att uttrycka sig på. Do it.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hörni. Båda två. Nu får ni lugna ned er.

@yonsson du hintade helt klart om att hans annons var skit enligt dig, innan han sa käft. Jag har måhända det också, och därför känner jag igen en like, men du har översittarfasoner som kmg säger. Tråden har ändrat karaktär sen du dök upp, både på positivt och negativt sätt. Tack för det positiva, det har varit jättebra, kan du hålla igen på det negativa i framtiden, snälla?
@kmg det var klart onödigt att gå till motattack. Du vet bättre än så, det försämrar bara läget för oss alla andra. Så, inte igen tack?

Kort sagt, till båda, det finns så många bättre sätt att uttrycka sig på. Do it.
Har inte antytt att den är skit, syftade på att den var lång. ”Håller tiden bra”, ”använd i rotation”, ”kontakt via PM”, ”pris enligt ovan”, ”retur enligt ovan” osv är inget som tillför något värde till annonsen enligt mig. Bra bilder dock.

Men ja, ska givetvis tänka på hur jag uttrycker mig.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Har inte antytt att den är skit, syftade på att den var lång. ”Håller tiden bra”, ”använd i rotation”, ”kontakt via PM”, ”pris enligt ovan”, ”retur enligt ovan” osv är inget som tillför något värde till annonsen enligt mig. Bra bilder dock.

Men ja, ska givetvis tänka på hur jag uttrycker mig.
Tack.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Åter till "normala" topics. :D Vad säger ni, ska bandet matcha/omatcha visarnas färg eller lysmassans? (Bilder från Rolexforum)
af7685d5bc2f4d2ae53e6bddc806a09d.jpg

3b77078371d42d27b2051d04ee97f959.jpg

(PAM1499 tror jag)

Det där ser smått tokigt ut i mina ögon. Den blå sekundvisaren med matchat band hade jag kunnat se, men då kanske mer med sömmarna än det faktiska bandet i sig. Å andra sidan kanske det gäller om lysmassan hade matchades med sömmarna också.

Kort sagt - matchningar med detaljer tror jag passar min estetik. Diskret ftw!
 
Topp