Jag hade tagit Due:n ändå, den är dyrastTyvärr bara de tre att välja mellan.
Du vet var du hittar mig om du vill ha fler canvas! Du behöver gröna också
Tack ska du ha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade tagit Due:n ändå, den är dyrastTyvärr bara de tre att välja mellan.
Tack ska du ha!
Mmmmm.. Det gröna ihop med lumen.. mmmmTyvärr bara de tre att välja mellan.
Tack ska du ha!
Kör bara kör!!!Stort grattis, den där är så jäkla cool! Fan vad sugen man blir på en 44 Panerai igen.
Kör bara kör!!!
Sa ju att det bara är en tidsfråga innan du var tillbaka igenStort grattis, den där är så jäkla cool! Fan vad sugen man blir på en 44 Panerai igen.
En klocka som man tar lite extra hand om 1 gång i veckan samtidigt som man liksom följer den genom veckan.. Med PR får man hela tiden status på hur klockan mår.. Så klart du ska kika på denna, kommer sitta fint på digÄlskar ju canvas också och är så sugen på det där gröna originalgummit som har börjat dyka upp här.
233 har alltid lockat mig, GMT mums!
Grym partner till 605! Stort grattis!OK.. Here we go again..
Efter inköpet av 605 känner jag att den behöver en matchande sparringpartner. En som kan leka på typ samma villkor men i ett mindre case så att den liksom fyller det där behovet/komplementet som jag behöver. Vissa krav har jag haft och till slut återstod det bara ett alternativ för mig.
Nyfiken?? Nu kör vi!
Självklart hos mina kompisar på KRONS!!
Min "beater" plånbok.. Antyder dessutom, om inte det vore uppenbart vilket varumärke jag ska köpa...
Ok, jag tror ni fattar så ska inte dra ut på det hela mer....
Hoppas ingen lägger märke till alla leksaker uppe i hörnet!
Nästan där!!
Ta daaaa!! En 233! Tagit av crocobandet direkt som ni ser!
Hmmm.. På denna bild ångrar jag mig att jag inte använde min 5D IV men skitsamma!
Inger superbild men mycket kärlek ligger bakom den...
Wristshot! Visst är den fantastisk på canvasbandet???
Underbart band!
Sista wristshoten.. MEN INTE SISTA mina klocksnackare...
Så varför en 233? Varför inte?
Manuellt verk!
GMT!
Super duper PR indikator som gör att man kliver in i klockans själ varje dag!
Klassiska kronskyddet!
44 mm!
Massa band som funkar!
Datum!
PM/AM indikator!
Subsekund!
Sandwish!
Tack för mig!!
674:an om vi bortser från att det är en Due är ju grym utseendemässigt. Tveklöst val.Ska få en consignment watch från Panerai. Vilken hade ni valt? 609, 610 eller 674?
Jag själv tänker på 674 just för att jag aldrig skulle köpa en 45 mm Due. Hur tänker ni?
Rocka gillar jag, men stygnen var sådär...Om någon känner för att ta det ett steg för långt kan jag rekommendera:
Just den kombon blev ju lite för mycket ja.Rocka gillar jag, men stygnen var sådär...
Jag var precis tvärtom, jag tyckte stygnen var rätt bra. Tänk något liknande på en Sjöö Sandström!Rocka gillar jag, men stygnen var sådär...
Har ni canvas på lager? Lite sugen på något också men oklart vad.Tyvärr bara de tre att välja mellan.
Tack ska du ha!
Stort tack!Bör vara ponte vecchio. Så valfri AD eller K&S sidorna.
Har ni canvas på lager? Lite sugen på något också men oklart vad.
Edit: Röstar också på 674.
Topp, glider nog förbi imorgon fm då jag har ärenden i krokarna.Ja, det finns. Kom förbi!
Tack för din röst
Kul! Lite partisk då jag har en 610 och tycker den egentligen är det bästa valet om det vore frågan om ett köp. Nu tycker jag att du ska go bananas och ta Duen, den skulle du väl (?) aldrig köpa.Ska få en consignment watch från Panerai. Vilken hade ni valt? 609, 610 eller 674?
Jag själv tänker på 674 just för att jag aldrig skulle köpa en 45 mm Due. Hur tänker ni?
SKIT nöjd! Svarta croco kommer nog förbli oanvänt.. Längtar efter det svarta bandet och lurar på något mer canvas band.. Shit vad canvas är bra! Ja, säkert redan många som är medvetna om det men för mig är det närmaste en upplevelse..
Och tack för en trevlig affär såklart
Kul! Lite partisk då jag har en 610 och tycker den egentligen är det bästa valet om det vore frågan om ett köp. Nu tycker jag att du ska go bananas och ta Duen, den skulle du väl (?) aldrig köpa.
Bröt precis min mejsel... behöver jag köpa en helt ny eller kan man få tag på endast ”piggen” (svarta delen på bild)?
@Ernesto vad har ni inne?
Den är ju tunn och lätt som ett läskpapper... kör bara!Jag går bananas! 609/610 skulle jag ändå kunna köpa någon gång. Men 674 skulle jag aldrig köpa, 45 mm blir nog för stort på mig.
Ingenting inne alls. Väntar fortfarande på mina 30 beställda mejslar
Det har varit sjukt mycket nyköp och nya medlemmar den senaste tiden här tycker jag.
Här kommer även jag med ett återfall
Jag var utan Panerai i drygt en månad sedan jag sålde min 005.
Jag kände att den inte fick så mycket tid och ville prova något nytt.
Oj så fort man sakna en Panerai med alla roliga straps och byten man kan göra när den inte längre fanns i samlingen.
Efter man varit inne och läst lite i en av KS trevligaste trådar så var det klart, det måste bara bli en Panna igen frågan var bara vilken.
Såklart lyfte jag frågan här i tråden och kom fram till samma slutsats som jag gjort tidigare, där finns ingen perfekt panna som är lättillgänglig och klickar alla boxar så det gäller att kompromissa även denna gång.
Vad jag fick gå miste om även denna gång var sandwich dail som jag fortfarande inte ägt.
Jag blev dock upplyst att där var ytterligare ett alternativ på tavlor förutom sandwich och painted vilket var filled som jag inte hade koll på tidigare.
Detta lät spännande och då kände jag att jag hamnade någonstans mitt i mellan.
De tre alternativen som återstod då var 510, 560 och 590.
Efter en väldig beslutsångest ett par dagar föll valet på 510 då jag egentligen tyckte min 005 var riktigt bra.
Trots att den vara nu har suttit några timmar på handlede så känner jag mig väldigt nöjd, helt klart ett lyft från min 005 på alla punkter.
Såklart får jag bjuda på ett par bilder också trots dåligt kvällsljus.
Grattis! Vad upplever du som ett lyft förutom verket? Boetten? Glaset? Finishen?Det har varit sjukt mycket nyköp och nya medlemmar den senaste tiden här tycker jag.
Här kommer även jag med ett återfall
Jag var utan Panerai i drygt en månad sedan jag sålde min 005.
Jag kände att den inte fick så mycket tid och ville prova något nytt.
Oj så fort man sakna en Panerai med alla roliga straps och byten man kan göra när den inte längre fanns i samlingen.
Efter man varit inne och läst lite i en av KS trevligaste trådar så var det klart, det måste bara bli en Panna igen frågan var bara vilken.
Såklart lyfte jag frågan här i tråden och kom fram till samma slutsats som jag gjort tidigare, där finns ingen perfekt panna som är lättillgänglig och klickar alla boxar så det gäller att kompromissa även denna gång.
Vad jag fick gå miste om även denna gång var sandwich dail som jag fortfarande inte ägt.
Jag blev dock upplyst att där var ytterligare ett alternativ på tavlor förutom sandwich och painted vilket var filled som jag inte hade koll på tidigare.
Detta lät spännande och då kände jag att jag hamnade någonstans mitt i mellan.
De tre alternativen som återstod då var 510, 560 och 590.
Efter en väldig beslutsångest ett par dagar föll valet på 510 då jag egentligen tyckte min 005 var riktigt bra.
Trots att den vara nu har suttit några timmar på handlede så känner jag mig väldigt nöjd, helt klart ett lyft från min 005 på alla punkter.
Såklart får jag bjuda på ett par bilder också trots dåligt kvällsljus.
Jag går bananas! 609/610 skulle jag ändå kunna köpa någon gång. Men 674 skulle jag aldrig köpa, 45 mm blir nog för stort på mig.
Kan inte annat än instämma, sömmen gör att det skaver lite. Lädret i sig gjorde inte saken bättre heller.Om någon känner för att ta det ett steg för långt kan jag rekommendera:
Jag går bananas! 609/610 skulle jag ändå kunna köpa någon gång. Men 674 skulle jag aldrig köpa, 45 mm blir nog för stort på mig.
Sett dina handleder kompis och en 45 mm radomir kan du absolut bära.. En Panerai ska bära lite rejält!!
Okej behöver man köpa en helt ny eller kan ni ordna endast ”huvudet”?
Ska få en consignment watch från Panerai. Vilken hade ni valt? 609, 610 eller 674?