Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Grattis! Vad upplever du som ett lyft förutom verket? Boetten? Glaset? Finishen?
Ingen aning, aldrig sett bara huvuden
Det var ingen som helst ironi, smaksak vilken modell man gillar så roligt att höra varför. Skruvade stift och 300m WR trodde jag båda har.Tack!
Jag skulle säga att boetten och glaset är det största lyftet från 005
Misstänker en viss ironi i ditt inlägg då jag fått uppfattningen att du har bra koll på Panerai generellt.
Jag borde kanske lagt till att jag upplever den som ett lyft på alla punkter som inte är samma.
Det vill säga verket, tavlan, 300WR, skruvade bandstift, glasbaksida vilket gör att jag upplever det som ett lyft i det stora hela.
Det är ju två egentligen väldigt visuellt lika klockor jag jämför.
@Ernesto Har ni några canvasband till min 1537:a, (22/20) inne?
Ska få en consignment watch från Panerai. Vilken hade ni valt? 609, 610 eller 674?
Jag själv tänker på 674 just för att jag aldrig skulle köpa en 45 mm Due. Hur tänker ni?
Välj den som är mest ovanlig och som du inte kommer stöta på så ofta - dvs due.
Sen har ju den högst pussy-magnet faktor så det gör det hela ännu enklare
Det där blev riktigt bra, snyggt band
SEIKO-style på PAM422. Har provat detta i blått tidigare och då gillade jag det inte. I mörkgrönt blev det däremot niiice.
Erkänn att du redan hade bestämt dig för Duen och bara ville dubbelkolla att du inte blir portad från tråden för att du väljer denBra säljare! Jag kör Due
Erkänn att du redan hade bestämt dig för Duen och bara ville dubbelkolla att du inte blir portad från tråden för att du väljer den
Haha skojade bara lite Jag hade också valt den. Som sagt - dyrast, snyggast tavla och roligast urverk. No brainer för mig.Haha nej första tanken var 610 men kände att jag ändå vill ha en 47a Rad så då är det smartare att köra Due eftersom att jag aldrig skulle köpa en Due som är 45
Känner mig velig. Under 3 år har jag blåst igenom 590, 632 & 422. Men nu då? 1392 vore något kul och annorlunda med storleken, men insåg fort efter jag testat den att den blåa visaren kommer bli ett irritationsmoment för mig. Så, vad gör man? Ä
r man hooked på 47 mm nu Och inget annat passar? Är det vettigt att ta en 422:a igen eller ska man gå ner i mm-tjocklek och ta en 372:a?
Roligare med lite bilder också.
590
632
422
(Slaktade inte handskarna för att göra band )
Två actionshots med 422:an i hemlandet, inte så långt från Neuchâtel via fågelvägen.
Kör på känsla. Jag hade dock valt en 372a eller annan modell med basetavla. Lugnande för själen.Känner mig velig. Under 3 år har jag blåst igenom 590, 632 & 422. Men nu då? 1392 vore något kul och annorlunda med storleken, men insåg fort efter jag testat den att den blåa visaren kommer bli ett irritationsmoment för mig. Så, vad gör man? Ä
r man hooked på 47 mm nu Och inget annat passar? Är det vettigt att ta en 422:a igen eller ska man gå ner i mm-tjocklek och ta en 372:a?
590
632
422
Två actionshots med 422:an i hemlandet, inte så långt från Neuchâtel via fågelvägen.
1305!!Känner mig velig. Under 3 år har jag blåst igenom 590, 632 & 422. Men nu då? 1392 vore något kul och annorlunda med storleken, men insåg fort efter jag testat den att den blåa visaren kommer bli ett irritationsmoment för mig. Så, vad gör man? Ä
590
632
422
Sorry kanske jag som var otydlig från början och inte fick med att jämförelse rörde sig om en 1005 och inte den första modellen av 005.Det var ingen som helst ironi, smaksak vilken modell man gillar så roligt att höra varför. Skruvade stift och 300m WR trodde jag båda har.
Personligen såg jag bara fördelar med den moderna boetten och köpte därför en 560, idag hade jag nog valt den äldre boetten istället, därav min fråga.
En sub då?
Kör på känsla. Jag hade dock valt en 372a eller annan modell med basetavla. Lugnande för själen.
Bra säljare! Jag kör Due
Jag har snart en över, bara ett PM bort vet du...Känslan säger 372/422. Svårare att hitta nu dock
Det där bandet lyfter verkligen klockan.Hade skit svårt att välja klocka imorse.. Fick bli 233 på det underbara canvaset!
Jag har snart en över, bara ett PM bort vet du...
Hade skit svårt att välja klocka imorse.. Fick bli 233 på det underbara canvaset!
Enligt tidsplan kommer klockan på fredag men jag tror på mitten av nästa vecka. Därefter ska jag bara fotografera lite, så typ nästa vecka.När kommer jämförelsen mot 422? Har du båda klockorna nu?
Skulle kommit förra veckan eller vad hände? Varifrån skickas den?Enligt tidsplan kommer klockan på fredag men jag tror på mitten av nästa vecka. Därefter ska jag bara fotografera lite, så typ nästa vecka.
Tyvärr inte
Njä, pröjsade sent förra veckan, skickades denna vecka. Den kommer från utlandet så tar lite tid med nuvarande meck.Skulle kommit förra veckan eller vad hände? Varifrån skickas den?