Ja, jag var inne på Krons och kikade på den idag.. Riktigt tuff!
Ska bara blir med sub först....
![]()
Snyggt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, jag var inne på Krons och kikade på den idag.. Riktigt tuff!
Ska bara blir med sub först....
![]()
Ja, undra när du blir med Sub?
Ja, undra när du blir med Sub?![]()
Hej. Det finns inga 42mm med datumbubbla, och jag är 99% säker på att det inte finns några Luminor 1950 (som 312, 359) med datumbubbla förutom ev. någon som är en submersible.Hej!
Ute och tittar efter en panerai. Min 14060 börjar jag tröttna på, tänker att jag kompletterar med en panerai och sen säljer 14060 om den inte blir använd.
Jag har tittat på pam312/pam359. 44mm med sandwich dial. Finns dessa med cyklops/datumbubbla? Vad är i så fall ref på dessa? Har sett 42mm med det.
Tacksam för svar.
Sällan har jag varit så otaggad på de eventuella presenter jag kommer att få på julafton. Det enda jag vill ha är en 44mm Luminor 1950 med samma gosiga bulliga form som en 372, med plexi eller safir, med base-tavla fast sunburst (färg spelar nästan ingen roll), med ett inhouse-8-dagarsverk i magen och med PR-indikator bakom glasbaksidan. Det är alldeles för många veckor kvar till den riktiga julafton. Men men, god jul i alla fall ...![]()
Här min 1359. Du behöver inte bubblanHej!
Ute och tittar efter en panerai. Min 14060 börjar jag tröttna på, tänker att jag kompletterar med en panerai och sen säljer 14060 om den inte blir använd.
Jag har tittat på pam312/pam359. 44mm med sandwich dial. Finns dessa med cyklops/datumbubbla? Vad är i så fall ref på dessa? Har sett 42mm med det.
Tacksam för svar.
Sjukt snygg! Hur skiljer sig 1312 och 1359 mot föregångarna 312/359? Är boetten tunnare och helt polerad istället för den tidigare tjockare och borstad/polerad?Här min 1359. Du behöver inte bubblan
![]()
Sjukt snygg! Hur skiljer sig 1312 och 1359 mot föregångarna 312/359? Är boetten tunnare och helt polerad istället för den tidigare tjockare och borstad/polerad?
Känner till den blåa subsecond visaren. Gillar du den blå?
Som @Magnusen sa, och samma polering. Borst på 312/1312, polerat på 359/1359. Jag har testat dessa och har nu 1359. Blå sekundvisare är Awesome!Sjukt snygg! Hur skiljer sig 1312 och 1359 mot föregångarna 312/359? Är boetten tunnare och helt polerad istället för den tidigare tjockare och borstad/polerad?
De andra mer kunniga har ju redan svarat på faktafrågorna men jag kan svara på sekundvisaren och det är en liten trevlig detalj som många tycker är fint. Ma nfår ju komma ihåg att på armen är den rätt liten, blir annat på en närbild. då jag ofta har blått på mig på kontoret tycker jag det är det där lilla extra som gör helheten så bra. Gillar verkligen klockan och rekommenderar den. På jobbet tycker många ej klockintresserade att den är snyggare än min Datejust!Sjukt snygg! Hur skiljer sig 1312 och 1359 mot föregångarna 312/359? Är boetten tunnare och helt polerad istället för den tidigare tjockare och borstad/polerad?
De andra mer kunniga har ju redan svarat på faktafrågorna men jag kan svara på sekundvisaren och det är en liten trevlig detalj som många tycker är fint. Ma nfår ju komma ihåg att på armen är den rätt liten, blir annat på en närbild. då jag ofta har blått på mig på kontoret tycker jag det är det där lilla extra som gör helheten så bra. Gillar verkligen klockan och rekommenderar den. På jobbet tycker många ej klockintresserade att den är snyggare än min Datejust!
Det var som fasicken.Radiomir 185 42 mm vitguld,
Lånad bild från the inter web
![]()
![]()
Jaha, då är det väl bara jag som inte gillar babyblå subsekund då. Tycker det ser billigt ut.
Går inte lika långt som du i mitt omdöme, men är också lite benägen att föredra 389:s sekundvisare..![]()
Jaha, då är det väl bara jag som inte gillar babyblå subsekund då. Tycker det ser billigt ut.
Liten detalj som ger lite extra liv![]()
![]()
![]()
Ni har bra smak.Är inget större fan av den där heller, du är inte ensam![]()
Bullmys!
305 har lite grönaktiga index, den gamla sortens lysmassa skiner igenom. Jag har hellre 1305, vita index på riktigt och blå sekund![]()
Mycket bättre!![]()
Skulle kunna få va något annat med som har färg, men en liten färgklick är alltid trevligt..305 har lite grönaktiga index, den gamla sortens lysmassa skiner igenom. Jag har hellre 1305, vita index på riktigt och blå sekund![]()
![]()
305 har lite grönaktiga index, den gamla sortens lysmassa skiner igenom. Jag har hellre 1305, vita index på riktigt och blå sekund![]()
![]()
682 och 1305 ser likadana ut, förutom storlek.Min bild är dock en 682, förstår inte riktigt vad du menar.![]()