• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Idag är det äntligen julafton! :)
IMG_3900.jpg

Fram med bladet, nu är det paketöppning!
IMG_3903.jpg

Åh, en låda!
IMG_3908.jpg

Precis som mormor alltid packade bullarna i minst dubbla påsar, packar klocktillverkare sina klockor i lådor i lådor!
IMG_3909.jpg

Här är den, min nya PAM00ABRUNN
lulz.png

Nejdå, men precis som i kalsongen så är det 47mm kärlek i lådan!
IMG_3910.jpg

Love it!
IMG_3914.jpg

Banden tog jag ingen bild på men det var ett par stycken, utöver de oanvända originalbanden naturligtvis. Som alla här förmodligen redan listat ut så nöp jag klockan av @Veratio, tack för en smidig affär! :)
image.jpg
Nu har man äntligen tappat oskulden och kärleken är total
Underbart gubbar, stort grattis och välkomna in i gemenskapen!

Godmorgon,

Funderar på att putta mig själv över kanten och gör mig av med min Rolex GMT II (116710) för en Panerai GMT. Haft en 112 men upplevde den för stor och framförallt för polerad/shiny. Skulle nog föredra 42mm (förlåt). Hur jag än filtrerar/sorterar på C24 så verkar det vara 535 eller 1535 som står till buds. Någon som vet om det finns någon GMT, 42mm, som är borstad?
Tacksam för input.
Ha en vacker helg!

Vad är det för panna? 024? 243? Subsekunden ser för "stark" ut , som en hel cirkel nästan. Vridringen ser för stor ut för att vara en 024 också

Screenshot_20181229-080849_YouTube.jpg
Ser ut som 12-markering så antar att det är någon av 44mm-modellerna. Han har för övrigt en jäkla massa klockor verkar det som, mest Rolex.

Godmorgon,

Funderar på att putta mig själv över kanten och gör mig av med min Rolex GMT II (116710) för en Panerai GMT. Haft en 112 men upplevde den för stor och framförallt för polerad/shiny. Skulle nog föredra 42mm (förlåt). Hur jag än filtrerar/sorterar på C24 så verkar det vara 535 eller 1535 som står till buds. Någon som vet om det finns någon GMT, 42mm, som är borstad?
Tacksam för input.
Ha en vacker helg!
Nä, det finns egentligen inte. Det är 535 och 1535 som är lättast och vettigast i den kategori klocka du vill ha. Det finns ju även 537 och 1537, och lite special editions som 688. Det finns även Radiomir (med wirelugs och utan kronskydd, polerade) som är GMT i 42mm. Ett tips är att tråla Watchbase.com, de listar så gott som alla Paneraimodeller.

Nä, det finns egentligen inte. Det är 535 och 1535 som är lättast och vettigast i den kategori klocka du vill ha. Det finns ju även 537 och 1537, och lite special editions som 688. Det finns även Radiomir (med wirelugs och utan kronskydd, polerade) som är GMT i 42mm. Ett tips är att tråla Watchbase.com, de listar så gott som alla Paneraimodeller.
Tack! Kanske bara köpa lite stålull också... Explorer (216570) ligger ju nära till hands också men Panerai är ju väldigt fina. Sneglat på keramisk 44mm också i tron att de upplevs mindre. Well, we’ll see.

Tack! Kanske bara köpa lite stålull också... Explorer (216570) ligger ju nära till hands också men Panerai är ju väldigt fina. Sneglat på keramisk 44mm också i tron att de upplevs mindre. Well, we’ll see.
3868F8D4-5F4A-47AF-9330-19D7D0560085.jpeg
D708A4F4-B9D4-4EA3-B499-A7F151FDF088.jpeg
8F8575B7-DC3C-4600-BC03-1B21DA4BB938.jpeg

Hade en PAM292 (45mm) tidigare i år men sålde den för att den var för liten och för lätt. Om du är inställd på 44mm så kan du lätt ha en 45mm Radiomir.

Längesedan man bidrog något i denna trevliga tråd men nu har jag under min semester varit ute på klockspaning i Sydney och funnit lite trevliga pannor. Det mesta var ordinärt, sådant som finnes hemma också, men några nyheter hade de fått in. Samtliga 795, 796 och 797 fanns att beskåda i skyltfönstret varav jag provade den första då den intresserar mig mest.

IMG_3598.JPG
IMG_3600.JPG
IMG_3601.JPG
IMG_3602.JPG
IMG_3603.JPG
IMG_3604.JPG

Får säga att jag gillar den bättre än vad jag trodde på förhand. Jag hade en 510:a med sandwich innan som jag saknar mycket och skulle vilja hitta en ersättare för. Denna skulle kunna vara rätt! Sandwichen är djup och inte så grund som den sett ut på vissa bilder. De gula indexen gör sig bra och skapar en mjukare kontrast än de vanliga vita och PR-indikatorn störde inte som jag trodde och kändes inte heller inklämd. Visst, allra bäst hade varit med den på baksidan men jag tror att vi hade trivts bra ihop. Till skillnad från 510 så har ju två rader text försvunnit istället vilket gör att tavlan nästan upplevs som mer öppen trots PR-indikatorn. Priset landar på ca 60 000 SEK ink. moms. Lite sugen blir man allt men jag har några dagar att fundera :)

Sprang även på denna Egiziano hos en vintagehandlare.
IMG_3577.JPG

Senast ändrad:
Längesedan man bidrog något i denna trevliga tråd men nu har jag under min semester varit ute på klockspaning i Sydney och funnit lite trevliga pannor. Det mesta var ordinärt, sådant som finnes hemma också, men några nyheter hade de fått in. Samtliga 795, 796 och 797 fanns att beskåda i skyltfönstret varav jag provade den första då den intresserar mig mest.

IMG_3598.JPG
IMG_3600.JPG
IMG_3601.JPG
IMG_3602.JPG
IMG_3603.JPG
IMG_3604.JPG

Får säga att jag gillar den bättre än vad jag trodde på förhand. Jag hade en 510:a innan med sandwich som jag saknar mycket och skulle vilja hitta en ersättare för. Denna skulle kunna vara rätt! Sandwichen är djup och inte så grund som den sett ut på vissa bilder. De gula indexen gör sig bra och skapar en mjukare kontrast än de vanliga vita och PR-indikatorn störde inte som jag trodde och kändes inte heller inklämd. Visst, allra bäst hade varit med den på baksidan men jag tror att vi hade trivts bra ihop. Till skillnad från 510 så har ju två rader text försvunnit istället vilket gör att tavlan nästan upplevs som mer öppen trots PR-indikatorn. Priset landar på ca 60 000 SEK ink. moms. Lite sugen blir man allt men jag har några dagar att fundera :)

Sprang även på denna Egiziano hos en vintagehandlare.
IMG_3577.JPG

Inget att fundera över, bara hugga den direkt! :)

Tillbaka
Topp