• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu slipper @yonsson sälja sin till mig! ;)

är en i gänget nu, woho!

IMG_20181229_174342.jpg

Grattis till ett bra köp & välkommen! :)

Vart ligger servicekostnad och intervall mellan tummen och pekfingret på ett P5000? Alltid älskat Panerai och funderar på en 510 eller kanske 590 till våren. Men servicekostnad är också en ganska viktig aspekt för mig då jag inte är någon flippare.

Och hur gör ni som bor utanför Stockholm? Bor själv i Göteborg, skickar man iväg den till Nymans då bara vid service?

Vart ligger servicekostnad och intervall mellan tummen och pekfingret på ett P5000? Alltid älskat Panerai och funderar på en 510 eller kanske 590 till våren. Men servicekostnad är också en ganska viktig aspekt för mig då jag inte är någon flippare.

Och hur gör ni som bor utanför Stockholm? Bor själv i Göteborg, skickar man iväg den till Nymans då bara vid service?
Priser står på Nymans hemsida. Den gången jag servade min ganla 005a skickade jag den till Nymans. Inga problem alls

En liten tyst stund för sig själv innan nyårshysterin börjar för mig, 590n, och en bourbon.

Jag har förövrigt blivit straptokig tror jag, har inte ens fått mitt senaste innan jag planerar nästa. Kanske behöver fler klockor snart att prova ännu fler straps på.

B504609F-4C7A-4EE1-994A-0ACB6756A002.jpeg

En liten tyst stund för sig själv innan nyårshysterin börjar för mig, 590n, och en bourbon.

Jag har förövrigt blivit straptokig tror jag, har inte ens fått mitt senaste innan jag planerar nästa. Kanske behöver fler klockor snart att prova ännu fler straps på.

B504609F-4C7A-4EE1-994A-0ACB6756A002.jpeg
Det är fullt rimligt. Fortsätt så. :) Gott nytt.

Man kan skicka direkt till Richemont om man hellre vill, det blir billigare.

Hej på er!
Har följt tråden en stund, härlig stämning här så jag bestämde mig å skaffade en 510. Gillar den skarpt men jag hamnat mitt i mellan två hål på bandet för att den ska sitta perfekt. Är det någon som vet om det är samma hål avstånd på band från olika bandtilverkare?

Bilagor

• 6D96096B-FBB7-4D44-ADFB-07D8F34D4E3D.jpeg
    6D96096B-FBB7-4D44-ADFB-07D8F34D4E3D.jpeg
    109.3 KB · Visningar: 1
Hej på er!
Har följt tråden en stund, härlig stämning här så jag bestämde mig å skaffade en 510. Gillar den skarpt men jag hamnat mitt i mellan två hål på bandet för att den ska sitta perfekt. Är det någon som vet om det är samma hål avstånd på band från olika bandtilverkare?

Välkommen!

Du kan antingen slå till på alla miljarder AM straps som finns ute, eller om jag minns @azcii rätt så sitter band olika baserat på vilket spänne som sitter på.

@Ernesto Har ni någon Submersible 1389 inne? Jag är väldigt sugen på en men vet inte om den kommer att passa mig och mina handleder. Funderar i så fall på en tur till sthlm efter nyår:)

Tillbaka
Topp