682? 1305 är det ju.Alltså, så här ska det se ut. Ett snyggt läder med matchande stygn från Mays Berlin på submersible (682).
![]()
Bild från Mays som i sin tur har stulit den från Paneristi.com![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
682? 1305 är det ju.Alltså, så här ska det se ut. Ett snyggt läder med matchande stygn från Mays Berlin på submersible (682).
![]()
Bild från Mays som i sin tur har stulit den från Paneristi.com![]()
IRL ser man ganska stor skillnad på 111/112 och 560. 111/112 är mycket bulligare, 560 upplever jag som väldigt tunn. Har för mig det skiljer 2mm. Proportionerna skiljer sig lite också, syns enklast om du tittar på bredden på glasringarna och jämför dem.Det är iaf ingen nackdel om den är en aning slimmad. Såg att du postat en 560, är den/bärs den mer slimmat än tex 773/112?
Du måste skriva referensen annars straffas du av Yonsson!Här är min!
![]()
IRL ser man ganska stor skillnad på 111/112 och 560. 111/112 är mycket bulligare, 560 upplever jag som väldigt tunn. Har för mig det skiljer 2mm. Proportionerna skiljer sig lite också, syns enklast om du tittar på bredden på glasringarna och jämför dem.
När jag hade haft min 560 i några veckor och träffade @Dixie och klämde på hans 111 så tyckte jag det var en jäkla skillnad, gillade hans boett mycket mer. Men med det sagt så är 560 väldigt smidig. 111/112 har även dubbelkupat glas medan 560 har platt glas.
![]()
![]()
![]()
Sorry, PAM104 Ref OP 6693Du måste skriva referensen annars straffas du av Yonsson!
Måtten ska vara 15,5mm vs. 14,5mm, så 1mm skillnad. En oerhört väsentlig mm, dock.IRL ser man ganska stor skillnad på 111/112 och 560. 111/112 är mycket bulligare, 560 upplever jag som väldigt tunn. Har för mig det skiljer 2mm. Proportionerna skiljer sig lite också, syns enklast om du tittar på bredden på glasringarna och jämför dem.
När jag hade haft min 560 i några veckor och träffade @Dixie och klämde på hans 111 så tyckte jag det var en jäkla skillnad, gillade hans boett mycket mer. Men med det sagt så är 560 väldigt smidig. 111/112 har även dubbelkupat glas medan 560 har platt glas.
![]()
![]()
(111)
![]()
(560)
Riktigt snygg modell och fina bilderVarför ser vi inga PAM01351 för? Tycker att den är riktigt bra och var vuxit fram till min favorit ”standard” 1950. Finns typ inga snygga bilder på den på nätet...
![]()
![]()
Den är riktigt fin, och stenhård.Sol idag och en stenhård panna på armen, nice
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag är ute efter en 112a, men har problem med att finna en pre owned. Var har du hittat de för 35?Lite överdrivet kanske men det finns ju så många 111/112 tillgängliga att @Fergi inte ens borde fundera på att köpa en utan box och papper, speciellt inte när man kan hitta en med box och papper för under 35. Det vore väl i så fall om han hittar en med servicepapper från Panerai för typ 25-28.
Varför ser vi inga PAM01351 för? Tycker att den är riktigt bra och har vuxit fram till min favorit ”standard” 1950. Finns typ inga snygga bilder på den på nätet...
![]()
![]()
Skitsnygg, vad är skillnaden på den och 1312?
Kolla watchrecon, C24 osv.Jag är ute efter en 112a, men har problem med att finna en pre owned. Var har du hittat de för 35?
Titan, guldvisare, brun tavla.Skitsnygg, vad är skillnaden på den och 1312?
Snuskigt snyggt372 är en farlig klocka. Har helt tagit över rotationen. Idag på Bosphorus canvas.
![]()
KÖÖÖÖP!!!! Jag försökte få min fru att gilla den. Eller alltså, hon gillade den skarpt, men hon "vill inte ha onödigt dyra klockor på handleden".Frugan blev förälskad med denna, kan bli ett bra val för en middsomar 1 år äktenskap jubileumsfest.
![]()
KÖÖÖÖP!!!! Jag försökte få min fru att gilla den. Eller alltså, hon gillade den skarpt, men hon "vill inte ha onödigt dyra klockor på handleden".
Datumbubbla på den där.Kanske har varit uppe i tråden redan men jag kikade på ett avsnitt av nån fotbollsserie på Netflix, högsta hönset i klubben verkar gilla klockor. Såg denna plus en AP på honom i första avsnittet.
![]()
Sorry för bildens kvalitet, låg som gjuten i soffan och valde att digitalt zooma istället för att gå närmare tv’n.
Of course, grönt är skönt"Last one for Paneristi" farewell from Mr. Angelo Bonati.
https://www.chrono24.se/panerai/luminor-marina--id9668943.htm
Godmorgon ristis! PAM 422 på tåget! Efter en skön jul och nyår bär det av mot norrland för presentation av uppsats samt opponering. Wish me luck! Eller behövs det men en Panerai på handleden?
![]()
Jag har tyvärr bara testa två Pannor, min 560 & @Wilmer1894 055. Bägge dessa är relativt tunna.
Jag skulle säga att min 560 är som en Speedy Pro i närvaro på handleden om vi pratar om höjden.
Däremot sitter Panerai väldigt mycket bättre på min arm än vad tex Speedy Pro, SKX, turtle-Seiko gör.
IRL ser man ganska stor skillnad på 111/112 och 560. 111/112 är mycket bulligare, 560 upplever jag som väldigt tunn. Har för mig det skiljer 2mm. Proportionerna skiljer sig lite också, syns enklast om du tittar på bredden på glasringarna och jämför dem.
![]()
![]()
(111)
![]()
(560)
773 har snapback, ej skruvade bandstift och bara 100 meter WR. Den hade jag skippat.Tack för riktigt bra input! Tillsammans med bilderna kunde även mina otränade Paneraiögon se skillnad
560 känns som ett bra alternativ, står mellan den 773 & 112. Alla verkar vara bra val, så helt fel kan det inte gå.
Hoppas kunna lägga ut bild på någon skönhet snart!
773 har snapback, ej skruvade bandstift och bara 100 meter WR. Den hade jag skippat.