Johan_C
Silver
Börjar det bli dags snart Flipcii, just let me know!Of course, grönt är skönt
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Börjar det bli dags snart Flipcii, just let me know!Of course, grönt är skönt
![]()
När grisar flyger så..Börjar det bli dags snart Flipcii, just let me know!![]()
@Sgt PoppaNågon som har erfarenhet av carbotech? (Går lite i köpartankar) För och nackdelar med materialet/modellerna?
Vilken är det du är sugen på? Jag har denna så det är den jag kan uttala mig omNågon som har erfarenhet av carbotech? (Går lite i köpartankar) För och nackdelar med materialet/modellerna?
Det var ”lillbrorsan” 661 jag hade främst i tankarna pga av storleken... Har haft stålpanna (104) förut och upplevde den som något ”klumpig” på min arm, men saknar den. Så tankarna har gått till en titan eller carbotech.Vilken är det du är sugen på? Jag har denna så det är den jag kan uttala mig om
Pam616
![]()
Ja vad skall man säga, har inte hittat några nackdelar ännu! Den är extremt reptålig Så den åldras knappt, relativt tunn för att vara 47mm och väldigt lätt samt att den sitter riktigt jäkla bra på handleden så vill man ha en svart klocka så är det här en av dom absolut bästa! Gällande finish så är Carbotech riktigt coolt då den i ljus blir randig! Tyvärr har jag inte haft någon Panerai i titan... ännuDet var ”lillbrorsan” 661 jag hade främst i tankarna pga av storleken... Har haft stålpanna (104) förut och upplevde den som något ”klumpig” på min arm, men saknar den. Så tankarna har gått till en titan eller carbotech.
Lite funderingar hur den känns på armen gämfört med titan samt hur materialet är känsligt för repor och slag?
Jag gillar verkligen det där riktigt matta svarta. Det är annorlunda än min helpolerade 388, fast jag gillar den också men på ett annat sätt.Vilken är det du är sugen på? Jag har denna så det är den jag kan uttala mig om
Pam616
![]()
Ja det är en sjukt cool klocka, i rätt ljus ser den ut så här!Jag gillar verkligen det där riktigt matta svarta. Det är annorlunda än min helpolerade 388, fast jag gillar den också men på ett annat sätt.
Varför ta det en dag till för foton på urverket? Det fick mig att reagera, annars ser den riktigt fin ut på vissa bilder och lite för hårt polerad på andra. Att den är polerad gör ju inget, men om en glad amatör ändrat på ursprungsformen på boetten, är den för alltid förstörd. Be om bättre bilder och lägg in dem här igen. Nu sover alla så vi får vänta tills i morgon.Vet att de är jättesvårt att säga men vad tor ni på dom bilderna jag har just nu om den här är äkta? Pam112 Väntar bilder på urverket och skulle få de under dagen imorgon.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för svarJa vad skall man säga, har inte hittat några nackdelar ännu! Den är extremt reptålig Så den åldras knappt, relativt tunn för att vara 47mm och väldigt lätt samt att den sitter riktigt jäkla bra på handleden så vill man ha en svart klocka så är det här en av dom absolut bästa! Gällande finish så är Carbotech riktigt coolt då den i ljus blir randig! Tyvärr har jag inte haft någon Panerai i titan... ännu
Wow, som en Zebra. Det är inte alla Paneraier som kan skryta med att de ger vibbar från den afrikanska savannen. Det är lite annorlunda och spännande än 100 m under vattenytan utan belysning.Ja det är en sjukt cool klocka, i rätt ljus ser den ut så här!
Obs inte min bild!
![]()
Hårt polerad var? Ser inga konstigheter alls vad gäller polering.Varför ta det en dag till för foton på urverket? Det fick mig att reagera, annars ser den riktigt fin ut på vissa bilder och lite för hårt polerad på andra. Att den är polerad gör ju inget, men om en glad amatör ändrat på ursprungsformen på boetten, är den för alltid förstörd. Be om bättre bilder och lägg in dem här igen. Nu sover alla så vi får vänta tills i morgon.
Snyggt!
Stunning!
På vissa bilder tyckte jag att det såg ut att vara lite väl rundade kanter, men som sagt. Det behövs bättre bilder. På vissa bilder såg det bra ut. Jag kan ha fel, jag kan ha rätt. Vem vet när man bara har mediokra bilder till sitt förfogande? Du är säkert mer van att läsa av bilder så jag har större tilltro till din förmåga än till min egen.Hårt polerad var? Ser inga konstigheter alls vad gäller polering.
På bild 2 ser det ut som den har rundade kanter. På bild 3 ser det ut som ytterhornets yta är blankpolerad men tittar man på bild fem ser det borstat ut, precis som boettens sida. Det ser ut som att ovansidan av boetten och hornen är blankpolerade medans sidan är borstat. Det är skitsnyggt om det är så, men också något man ska vara uppmärksam på.Hårt polerad var? Ser inga konstigheter alls vad gäller polering.
På bild 2 ser det ut som den har rundade kanter. På bild 3 ser det ut som ytterhornets yta är blankpolerad men tittar man på bild fem ser det borstat ut, precis som boettens sida. Det ser ut som att ovansidan av boetten och hornen är blankpolerade menens sidan är borstat. Det är skitsnyggt om det är så, men också något man ska vara uppmärksam på.
Det är riktigt svårt sånt här tycker jag. Man måste verkligen veta hur originalet ser ut. Jag har sett många klockor genom åren som blänker, men originalet visar att de borstade delarna polerats. Allt är inte guld som glimmar, som någon sa.Tror ljuset som spelar oss ett spratt![]()
Finns inga borstade delar på den boetten och ska inte heller finnas, det enda som är borstat är kronskyddet som är vertikalt borstat.Det är riktigt svårt sånt här tycker jag. Man måste verkligen veta hur originalet ser ut. Jag har sett många klockor genom åren som blänker, men originalet visar att de borstade delarna polerats. Allt är inte guld som glimmar, som någon sa.
Stort tack för hjälpen,underbart med din/forumets expertis att se saker och komma med input. Jag funderar ännu hur jag ska göra.![]()
@Fergi , den har fått sig en borstning på ovansida kronskydd. Som du ser på min bild ovan så ska stiftet i kronskyddet vara blankt. Om man borstar kronskyddet utan att plocka av det så blir det som på exemplaret ovan. Hur petig man är med sådant är däremot personligt.