• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sjukt glad att äntligen fått in senaste klockan i samlingen, en PAM233’a. :)
85568630-E1EA-4DFB-BD7C-BBE1646A1779.jpeg

Efter att ha sålt både 112an och 510an var det äntligen dags för en 233a... :)

Utmärkt klocka som förmodligen blir kvar länge i samlingen (samlingen som även består av en PAM194 aka Subzilla) :)

Tack för en mycket trevlig och inspirerande tråd!
Mvh
Micke
Grattis :)

Btw, om du köper en utan låda och papper så kommer du få väldigt svårt att sälja den senare. Jag har förstått det som att vi Paneristi-wannabes är extra petiga med sånt. Det är även svårare att sälja om man inte har ytterkartongen (galenskaper). :)
Lite överdrivet kanske men det finns ju så många 111/112 tillgängliga att @Fergi inte ens borde fundera på att köpa en utan box och papper, speciellt inte när man kan hitta en med box och papper för under 35. Det vore väl i så fall om han hittar en med servicepapper från Panerai för typ 25-28.

Lite överdrivet kanske men det finns ju så många 111/112 tillgängliga att @Fergi inte ens borde fundera på att köpa en utan box och papper, speciellt inte när man kan hitta en med box och papper för under 35. Det vore väl i så fall om han hittar en med servicepapper från Panerai för typ 25-28.
Då letar jag vidare efter en med box o papper

En klocka som man vet ska stanna (en keeper) kan man köpa utan papper/box. Men skulle den säljas sedan för att finansiera en 372/422 ska du leta efter en full set, framförallt för nästa ägarens skull.
Finns ju en hel del fakes av Panerai också så om box och papper saknas så hade jag velat ha intyg från Panerai eller motsvarande + ett jäkligt bra pris.

Jag svarade bara på att han hittat en utan box och papper.

Inhouseverken är dyrare att serva om jag inte minns fel, kan vara bra att veta beroende på hur gammal klocka du köper och hur länge du tänkt behålla den :)

Ok tack, vi får se vart det landar. Hoppas hitta någon lämplig som kan pryda armen väldigt snart!
I tråden får man känslan av att de flesta gör ett antal byten innan de hittar rätt, alt konstaterar att det inte går att hitta en som är rätt och startar en samling :)

Ok tack, vi får se vart det landar. Hoppas hitta någon lämplig som kan pryda armen väldigt snart!
I tråden får man känslan av att de flesta gör ett antal byten innan de hittar rätt, alt konstaterar att det inte går att hitta en som är rätt och startar en samling :)
Vad är viktigt för dig? För mig var det viktigt att den inte var särskilt hög.

Skippa snapback-Luminor är mitt tips. Finns inga fördelar alls med dem.

Q: 2014 - Sista 372 med 26/26mm.
R: 2015 - sista 372 med plexi. 26/22mm band.

Om du kollar min jämförelse i recensionsdelen mellan 422 och 372 så har du både foton och utlåtande om skillnader, eller snarare brist på skillnader där. Plexi är coolare, safirglaset verkar ju ändå vara tillverkat av smör.
Klockrent Mr Yonsson. Nu blir det lätt att leta. Ska spana in din recension också, har jag faktiskt missat helt på något vis.

Btw, om du köper en utan låda och papper så kommer du få väldigt svårt att sälja den senare. Jag har förstått det som att vi Paneristi-wannabes är extra petiga med sånt. Det är även svårare att sälja om man inte har ytterkartongen (galenskaper). :)
Så illa är det inte här i Sverige. Jag får lov att återupprepa mig; vore väl rätt korkat av oss att dessutom bidra till den absurda nivå som ibland råder. Ingen big deal what so ever om ytterkartong saknas..

Så illa är det inte här i Sverige. Jag får lov att återupprepa mig; vore väl rätt korkat av oss att dessutom bidra till den absurda nivå som ibland råder. Ingen big deal what so ever om ytterkartong saknas..
Jag har haft flera personer i den här tråden som sagt att de är mindre intresserade av att köpa mina klockor för att ytterkartong saknades. Det är idiotiskt men det händer här med. Just stating facts. Mig berör det inte, en av mina pannor saknar dessutom innerkartong.

• Like
Reactions: MAV
Jag har haft flera personer i den här tråden som sagt att de är mindre intresserade av att köpa mina klockor för att ytterkartong saknades. Det är idiotiskt men det händer här med. Just stating facts. Mig berör det inte, en av mina pannor saknar dessutom innerkartong.

Har inte träffat på en enda person som frågat/krävt pappboxen eller backat på en deal pga avsaknaden av den, och då har jag sålt en del Pannor på KS (de flesta utan).
Min uppfattning är att det är en klar minoritet.

Det är iaf ingen nackdel om den är en aning slimmad. Såg att du postat en 560, är den/bärs den mer slimmat än tex 773/112?
Jag har tyvärr bara testa två Pannor, min 560 & @Wilmer1894 055. Bägge dessa är relativt tunna.
Jag skulle säga att min 560 är som en Speedy Pro i närvaro på handleden om vi pratar om höjden.
Däremot sitter Panerai väldigt mycket bättre på min arm än vad tex Speedy Pro, SKX, turtle-Seiko gör.

Tillbaka
Topp