• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg

Så långt är jag med.
Jag har bara inte hört talas om att detta skulle vara något tema med Panerai.
Jag valde ju att köpa min hos Nymans men kollade runt rätt mycket på c24 innan och alla jag hittade hade ifyllda cert.
Tror inte heller det är vanligt förekommande hos Panerai eller någon annan tillverkare.

Tycker du gjorde rätt

Kanske missar något men i teorin borde du väl ha fått samma service/hjälp även om din klocka var köpt hos en AD i tex USA eller Holland?

Så länge det är world wide garanti så ska det gå bra. Men att få en låneklocka av ägaren till din lokala AD som jag fick lär vara lite svårare. AD har så klart ett ansvar ihop med Richmont/Panerai att ombesörja eventuella Garanti ärenden men sedan finns det gränser hur långt dom ska sträcka sig om du frågar mig, i mitt fall och i @MaziK fall så tycker jag att dom har gått den extra milen.

Så länge det är world wide garanti så ska det gå bra. Men att få en låneklocka av ägaren till din lokala AD som jag fick lär vara lite svårare. AD har så klart ett ansvar ihop med Richmont/Panerai att ombesörja eventuella Garanti ärenden men sedan finns det gränser hur långt dom ska sträcka sig om du frågar mig, i mitt fall och i @MaziK fall så tycker jag att dom har gått den extra milen.

Skriver under att jag fått bra med hjälp.

002.JPG
:pompus: Snart är klockan 24.00.00. Om värdparet undrar varför en i sällskapet inte vill skåla kan det bero på att det är en Paneraiägare utan sekundvisare. Skål, om än någon minut senare när det väl är dags. :p

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp