Blev det sandwich till slut?Tomten har det stressigt i år så han har anlitat DHL. De kom och ringde på dörren i dag med en liten julklapp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev det sandwich till slut?Tomten har det stressigt i år så han har anlitat DHL. De kom och ringde på dörren i dag med en liten julklapp
Tomten har det stressigt i år så han har anlitat DHL. De kom och ringde på dörren i dag med en liten julklapp
112?
Japp!Blev det sandwich till slut?
Fan vad skoj! Den är en skönhet, fem av fem.Panerai? PANERAI! Tack tomten, gör inget att du var lite tidig i år...
Finns en risk för det men jag börjar nog med de två som följde medGrattis till en fin instegsmodell, hoppas du är nöjd. Nu börjar jakten på flera remmar antar jag?
Ett par frågor som ni kanske kan hjälpa mig med
1. Snett upp till vänster om balanshjulet finns en + ... - indikation. Är det hur mycket klockan är uppdragen?
2. När jag drar upp klockan känner jag ett motstånd och kronan "studsar" tillbaka. Är den fullt uppdragen då?
3. Vid byte av band, är det bara att lossa skruvarna vid bandhornen?
Stort tack Micke och God Jul1. Det är för justering av gången av verket, det är ingen PR-indikator. Finns liknande på mer eller mindre de flesta mekaniska verk
2. Mer eller mindre. När den är fullt uppdragen är det ett distinkt stopp.
3. Jepp
God jul och grattis till en trevlig klocka!
Ett par frågor som ni kanske kan hjälpa mig med
1. Snett upp till vänster om balanshjulet finns en + ... - indikation. Är det hur mycket klockan är uppdragen?
2. När jag drar upp klockan känner jag ett motstånd och kronan "studsar" tillbaka. Är den fullt uppdragen då?
3. Vid byte av band, är det bara att lossa skruvarna vid bandhornen?
Har bara haft Pannan borta hos Nymans/Panerai i någon vecka, men saknaden är inte nådig.
Nåväl, det får det vara värt så länge jag får tillbaka ett urverk i toppskick.
Njut nu av era Pannor ni som har dem tillgängliga!
Får kasta upp en gammal bild på min älskling..
God jul på er Paneristis!
Finns en risk för det men jag börjar nog med de två som följde med
Lugnt i trafiken mellan 15-16 i dag. Vart är alla?
Vilken jäkla trollpinne! En gammal Torspo!!Viktigt med en toolig klocka när julaftons hockeyn ska avgöras.
Killen med kollVilken jäkla trollpinne! En gammal Torspo!!
Det kan inte vara en PAM 221? Diametern stämmer inte med beskrivningen men Panerai har väl inte gjort klockor som är 50 mm?Tjena gänget! Har en fråga ang klockan jag länkar. Vilken av alla modeller är det? Ni här verkar har bättre koll en mig så jag hoppas ni kan hjälpa mig.
https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-avslutad-auktionsvara/?f_id=465691
Tror de skrivit diametern med kronskyddet.Det kan inte vara en PAM 221? Diametern stämmer inte med beskrivningen men Panerai har väl inte gjort klockor som är 50 mm?
Vilka menar du med de andra svenska parallellimportörerna? Finns det fler än Nymans ur som tar in Panerai till Sverige? Hur fungerar det? Hur fungerar den försäljningskanalen?Jag tog en titt på C24 och det var klart billigare där, runt 41-42, och de är väl samma handlare som den svenska parallellimportörerna köper ifrån. Har dragit i väg ett par mail så får vi se. En säljare är väldigt intressant då jag eventuellt köpt en annan klockrelaterad produkt från honom. Har valt bort amerikanska handlare för att slippa tull och moms.
Luxury Watches i Stockholm är en av dem som säljer både nya och begagnade Panerai. Jag tror det var en PAM 510 de hade inne för ett tag sedan men priset på den klockan var samma som Nymans listpris.Vilka menar du med de andra svenska parallellimportörerna? Finns det fler än Nymans ur som tar in Panerai till Sverige? Hur fungerar det? Hur fungerar den försäljningskanalen?
Hur kan de göra det om de inte är en AD? Det verkar skumt och något man ska undvika känns det som.Luxury Watches i Stockholm är en av dem som säljer både nya och begagnade Panerai. Jag tror det var en PAM 510 de hade inne för ett tag sedan men priset på den klockan var samma som Nymans listpris.
Det är väl som vilken gråhandlare som helst, uret.se t.ex. med den skillnaden att LW råkar ha en fysisk affär.Hur kan de göra det om de inte är en AD? Det verkar skumt och något man ska undvika känns det som.
Jag kan inte reglerna kring det, men jag har för mig att det är omöjligt med en fysisk butik i samma land. Uret är väl i juridisk mening inte i Sverige, om jag förstått det rätt? Jag fortsätter gå till Nymans och fortsätter att inte förstå varför någon skulle köpa nya Panerai till samma pris som Nymans hos en gråhandlare. Tar Panerai emot garantiärenden och service från gråhandlare som begått avtalsbrott? Om de gör det borde relationen Panerai och Nymans bli frostig, kan jag tycka. Kanske någon vet mer?Det är väl som vilken gråhandlare som helst, uret.se t.ex. med den skillnaden att LW råkar ha en fysisk affär.
Jag har inte heller hundra koll på regelverket kring gråhandlare. Men jag håller med dig, både servar och köper mycket hellre från AD.Jag kan inte reglerna kring det, men jag har för mig att det är omöjligt med en fysisk butik i samma land. Uret är väl i juridisk mening inte i Sverige, om jag förstått det rätt? Jag fortsätter gå till Nymans och fortsätter att inte förstå varför någon skulle köpa nya Panerai till samma pris som Nymans hos en gråhandlare. Tar Panerai emot garantiärenden och service från gråhandlare som begått avtalsbrott? Om de gör det borde relationen Panerai och Nymans bli frostig, kan jag tycka. Kanske någon vet mer?