Hur bra som helst old chap!Them blue hands PAM779
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur bra som helst old chap!Them blue hands PAM779
![]()
Lite mer blått (och en släng svart)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Givet att du vill ha en Due. PAM904 har varenda detalj du efterfrågade. @Ernesto och Krons kanske har någon inne att testa och köpa
![]()
Just Due things...Den där var ju ruggigt fin, tack för tipset!
Men stämmer det verkligen med 30m WR? Med kronakyddet och allt tänker man ju att det borde vara mer...
God damn vad den är snygg alltsåFem nyanser av blått
![]()
Pam933
Just Due things...
Stämmer bra.. Due-linjen har 30m WR.
Mm, det är WR 30m som är Dues akilleshäl.. Men det är som sagt en dressig version av Luminor; hade jag gått på just en Due hade jag kunnat leva med de 30m..Den där var ju ruggigt fin, tack för tipset!
Men stämmer det verkligen med 30m WR? Med kronakyddet och allt tänker man ju att det borde vara mer...
Fan sån bra fångst, den där är svinbra! Grattis!! Helt magisk som Panerai-dressare (beroende på handledsstorlek och preferenser förstås)!Nya klockan. PAM439, min första Panerai! Har tidigare haft en del Rolex samt andra grejer som Hublot, Ulysse Nardin samt Audemars Piguet. Detta är dock min första klocka i roséguld. Är supernöjd!
Nu gäller det bara att hitta lite roliga band. Några förslag?
![]()
Fan sån bra fångst, den där är svinbra! Grattis!!
Sjuuuk! Grattis !Nya klockan. PAM439, min första Panerai! Har tidigare haft en del Rolex samt andra grejer som Hublot, Ulysse Nardin samt Audemars Piguet. Detta är dock min första klocka i roséguld. Är supernöjd!
![]()
Mkt snygg! Ett svart asso till den där så är du hemmaNya klockan. PAM439, min första Panerai! Har tidigare haft en del Rolex samt andra grejer som Hublot, Ulysse Nardin samt Audemars Piguet. Detta är dock min första klocka i roséguld. Är supernöjd!
![]()
Mkt snygg! Ett svart asso till den där så är du hemma![]()
Nya klockan. PAM439, min första Panerai! Har tidigare haft en del Rolex samt andra grejer som Hublot, Ulysse Nardin samt Audemars Piguet. Detta är dock min första klocka i roséguld. Är supernöjd!
![]()
GRYMT snygg! Bra instegspanerai
Du har ju dresslooken med aligatorbandet så kanske prova nåt band som ger en lite mer rugged look? Nåt vintage Mays Berlin eller nåt coolt canvas. Gummi + guld är annars en rolig combo!
Tips: ta loss bandet och lägg bitarna dikt mot varandra, vik sedan bandet till ett U och stoppa in i bokhyllan mellan två böcker några timmar. Brukar sätta sig dåProblemet med det nuvarande bandet är att det är ofantligt tjockt och styvt. Sitter såldedes inte bekvämt för fem öre...
Ska testa!Tips: ta loss bandet och lägg bitarna dikt mot varandra, vik sedan bandet till ett U och stoppa in i bokhyllan mellan två böcker några timmar. Brukar sätta sig då![]()
Kom med svar från analysen asap..Grym! Ställer mig fortfarande lite frågande till om alla dessa visare verkligen är målade. De har ju en helt annan lyster än de ljusblåa subsekundvisarna. Du får gärna bjuda på lite fler foton, man brukar ju kunna se ganska enkelt om visare är blånerade eller målade, förutsatt att man kommer tillräckligt nära och från sidan.
Spännande! Med tanke på att du bollat med @Ernesto antar jag att det blir enHihi. Lägenhet såld och ny klocka beställd. Hihi. Ni får vänta (liksom jag) med spänning, med skillnaden att jag vet vad jag beställt. Seså nu DHL, get moving! Hihi. Tack för bollandet @Ernesto !
Jag är nu dock på väg att lägga ut annonser för de 4 klockorna till höger i min signatur samt några andra prylar, bland annat en häftig Panerai-grej. Återkommer.
Efter försäljning och inköp kommer endast en icke-Panerai vara kvar i klocklådan, och det är min Anonimo Militare Vintage. Men även den sjunger på sista versen, på sätt och vis. Jag går all-in.Spännande! Med tanke på att du bollat med @Ernesto antar jag att det blir enoch inte en Anonimo eller något annat..
Jag har alltid tyckt det är skitkul att du köper precis det du gillar och skiter i vad majoriteten tycker, menade inget negativt med min kommentar. Om det nu var så du mot förmodan tolkade det. Var bara mest nyfikenEfter försäljning och inköp kommer endast en icke-Panerai vara kvar i klocklådan, och det är min Anonimo Militare Vintage. Men även den sjunger på sista versen, på sätt och vis. Jag går all-in.
Oh nej. Jag tolkade det inte så. Jag vet att du inte dissar folk, inga problem.Jag har alltid tyckt det är skitkul att du köper precis det du gillar och skiter i vad majoriteten tycker, menade inget negativt med min kommentar. Om det nu var så du emot förmodan tolkade det. Var bara mest nyfiken![]()
Nya klockan. PAM439, min första Panerai! Har tidigare haft en del Rolex samt andra grejer som Hublot, Ulysse Nardin samt Audemars Piguet. Detta är dock min första klocka i roséguld. Är supernöjd!
![]()