• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Them blue hands PAM779

924123C8-5DF2-4C12-9D84-3D9ECFE728A9.jpeg
Hur bra som helst old chap!

Nya klockan. PAM439, min första Panerai! Har tidigare haft en del Rolex samt andra grejer som Hublot, Ulysse Nardin samt Audemars Piguet. Detta är dock min första klocka i roséguld. Är supernöjd!

Nu gäller det bara att hitta lite roliga band. Några förslag?

BDD7C215-707A-4D25-ABC4-326E243372EE.jpeg
Fan sån bra fångst, den där är svinbra! Grattis!! Helt magisk som Panerai-dressare (beroende på handledsstorlek och preferenser förstås)!

Senast ändrad:
Nya klockan. PAM439, min första Panerai! Har tidigare haft en del Rolex samt andra grejer som Hublot, Ulysse Nardin samt Audemars Piguet. Detta är dock min första klocka i roséguld. Är supernöjd!

Sjuuuk! Grattis ! :) Fan vad kul med alla nya pannor som rullar in :D Dags för #4 snart för min del kanske ...

GRYMT snygg! Bra instegspanerai :D

Du har ju dresslooken med aligatorbandet så kanske prova nåt band som ger en lite mer rugged look? Nåt vintage Mays Berlin eller nåt coolt canvas. Gummi + guld är annars en rolig combo!

GRYMT snygg! Bra instegspanerai :D

Du har ju dresslooken med aligatorbandet så kanske prova nåt band som ger en lite mer rugged look? Nåt vintage Mays Berlin eller nåt coolt canvas. Gummi + guld är annars en rolig combo!

Problemet med det nuvarande bandet är att det är ofantligt tjockt och styvt. Sitter såldedes inte bekvämt för fem öre...

Grym! Ställer mig fortfarande lite frågande till om alla dessa visare verkligen är målade. De har ju en helt annan lyster än de ljusblåa subsekundvisarna. Du får gärna bjuda på lite fler foton, man brukar ju kunna se ganska enkelt om visare är blånerade eller målade, förutsatt att man kommer tillräckligt nära och från sidan.
Kom med svar från analysen asap..
9876B3E9-49CE-44D3-A9AD-A40DEF0DD5B7.jpeg

Hihi. Lägenhet såld och ny klocka beställd. Hihi. Ni får vänta (liksom jag) med spänning, med skillnaden att jag vet vad jag beställt. Seså nu DHL, get moving! Hihi. Tack för bollandet @Ernesto !

Jag är nu dock på väg att lägga ut annonser för de 4 klockorna till höger i min signatur samt några andra prylar, bland annat en häftig Panerai-grej. Återkommer.

Hihi. Lägenhet såld och ny klocka beställd. Hihi. Ni får vänta (liksom jag) med spänning, med skillnaden att jag vet vad jag beställt. Seså nu DHL, get moving! Hihi. Tack för bollandet @Ernesto !

Jag är nu dock på väg att lägga ut annonser för de 4 klockorna till höger i min signatur samt några andra prylar, bland annat en häftig Panerai-grej. Återkommer.
Spännande! Med tanke på att du bollat med @Ernesto antar jag att det blir en :panerai: och inte en Anonimo eller något annat..

Spännande! Med tanke på att du bollat med @Ernesto antar jag att det blir en :panerai: och inte en Anonimo eller något annat..
Efter försäljning och inköp kommer endast en icke-Panerai vara kvar i klocklådan, och det är min Anonimo Militare Vintage. Men även den sjunger på sista versen, på sätt och vis. Jag går all-in.

Efter försäljning och inköp kommer endast en icke-Panerai vara kvar i klocklådan, och det är min Anonimo Militare Vintage. Men även den sjunger på sista versen, på sätt och vis. Jag går all-in.
Jag har alltid tyckt det är skitkul att du köper precis det du gillar och skiter i vad majoriteten tycker, menade inget negativt med min kommentar. Om det nu var så du mot förmodan tolkade det. Var bara mest nyfiken :)

Senast ändrad:
Jag har alltid tyckt det är skitkul att du köper precis det du gillar och skiter i vad majoriteten tycker, menade inget negativt med min kommentar. Om det nu var så du emot förmodan tolkade det. Var bara mest nyfiken :)
Oh nej. Jag tolkade det inte så. Jag vet att du inte dissar folk, inga problem. :) Jag har insett att de klockor som inte är Panerai används klart mindre, och samtidigt har jag lite bättre förstått vad jag vill ha i Panerai-väg. Då åker de andra ut till förmån för den här tråden. :) Men, jag köper fortfarande precis det jag gillar och skiter i vad majoriteten tycker. Det sista där var en hint om vad som är på gång. :D

Grattis till en riktigt snygg klocka.
Jag hade nog köpt ett svart alligator till den. Jag har också en klocka i guld (annat märke) och när jag bytte från brunt till svart alligator blev det väldigt lyckat. Det bruna funkar nog bättre till sommaren.

Tillbaka
Topp