• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack. Precis vad jag tänkte, däremot så tänkte jag 10mm kortare. Tanken är väl att spännet ska vara placerat i mitten av handleden?
Ja, det är min uppfattning. Om inte spännet är centrerat brukar klockan ha en förmåga att vrida sig åt något håll beroende på om det är för kort eller för långt.

Hej alla köpte min första Panerai idag (112a). Nu blir det givetvis bandfrossa! Jag har lite frågor om vilka klockband ni använder. Jag önskar gärna ta mig en titt på ngra snygga läderband och även canvas, ej för trashiga. Feed me!

Föresten, tycker ni att jag ska beställa andra bandlängder än de som sitter på orginalbandet?
844D9834-04D9-42BC-8E53-792FBC98D6D5.jpeg
Grattis!

Hej alla köpte min första Panerai idag (112a). Nu blir det givetvis bandfrossa! Jag har lite frågor om vilka klockband ni använder. Jag önskar gärna ta mig en titt på ngra snygga läderband och även canvas, ej för trashiga. Feed me!

Föresten, tycker ni att jag ska beställa andra bandlängder än de som sitter på orginalbandet?
844D9834-04D9-42BC-8E53-792FBC98D6D5.jpeg
Välkommen! Du har nu 1425 sidor bandförslag att plöja. ;)

Hjälp... Mitt minne sviker. Fanns en instegspanna (minns ej ref) som såldes för några månader sedan. Hade ett assnyggt ljusgrönt läderband. Är det någon av er som vet vilken jag menar? Kanske du som sålde den ser detta? Skulle hur som helst vilja veta varifrån det är köpt. Tack på förhand. :)

Hjälp... Mitt minne sviker. Fanns en instegspanna (minns ej ref) som såldes för några månader sedan. Hade ett assnyggt ljusgrönt läderband. Är det någon av er som vet vilken jag menar? Kanske du som sålde den ser detta? Skulle hur som helst vilja veta varifrån det är köpt. Tack på förhand. :)
Kan det vara Panerai 574 du tänker på?
Den kommer med det ljusgröna bandet.
1028730.png

Från Paneristi gruppen, från en person som tidigare haft rätt med mycket (bland annat PAM911 några månader innan den släpptes)

Maybe the release of that not presented DNA piece was canceled until the opening of the museum in Florence this year. Could become a great thing to do that by Panerai

1. Intressant med DNA piece... Undra vad det kan vara för rolig klocka.
2. Museet måste ju Paneristi Sweden köra en "medlemsresa" till ! Kanske i samband med P-Day förutsatt att de öppnat tills dess?

Från Paneristi gruppen, från en person som tidigare haft rätt med mycket (bland annat PAM911 några månader innan den släpptes)

Maybe the release of that not presented DNA piece was canceled until the opening of the museum in Florence this year. Could become a great thing to do that by Panerai

1. Intressant med DNA piece... Undra vad det kan vara för rolig klocka.
2. Museet måste ju Paneristi Sweden köra en "medlemsresa" till ! Kanske i samband med P-Day förutsatt att de öppnat tills dess?
Fråga honom vilken modell han menar.

Sandwich, snygg kronan, fiddy visare, ev domed, svart tavla... ja vad ska man säga, hade gärna sett wirelugs också bara sen e den ren porr

En re-issue av denna verkar det bli.. om man ska tro på ryktena. Lägg märke till luggarna

51031525_10156101764763123_5069980074250338304_n.jpg
Den där modellen är underbar. En re-issue skulle röra om rejält i folks huvuden då den innehåller element från flera moderna modellserier; "1940"-boett, "1930"-krona, "luminor"-text....
Panerais problem med ett släpp är väl att de skulle behöva utbilda folk där ute och förklara att man i de moderna serierna valt att kalla allt med kronskydd luminor, allt med lökkrona radiomir etc. Dvs genat lite.
Oavsett ovanstående. As-ball!

Tillbaka
Topp