• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den där modellen är underbar. En re-issue skulle röra om rejält i folks huvuden då den innehåller element från flera moderna modellserier; "1940"-boett, "1930"-krona, "luminor"-text....
Panerais problem med ett släpp är väl att de skulle behöva utbilda folk där ute och förklara att man i de moderna serierna valt att kalla allt med kronskydd luminor, allt med lökkrona radiomir etc. Dvs genat lite.
Oavsett ovanstående. As-ball!
Sant.. De kanske åtminstone byter ut texten Luminor mot Radiomir för att minska förvirringen...

Sen kanske han på Paneristi har helt fel, man vet aldrig.. Men han prickade som sagt 911 och även London Boutique edition som släpptes ett tag sen

Har ett Asso på K&S, misstänker att det är till viklås då jag inte tycker Pre-V spännet (bredd på pinnen) passar så bra, längden, samt att det känns tunnare än vad jag minns, någon som kan bekräfta?

https://klocksnack.se/threads/panerai-oem-asso.103968/

Här har du bild på två olika där det gröna är för viklås.
Längden på den korta delen är lite udda på ditt band verkar det som. Mina är 75mm och 115mm på den andra delen.

Senast ändrad:
Den där modellen är underbar. En re-issue skulle röra om rejält i folks huvuden då den innehåller element från flera moderna modellserier; "1940"-boett, "1930"-krona, "luminor"-text....
Panerais problem med ett släpp är väl att de skulle behöva utbilda folk där ute och förklara att man i de moderna serierna valt att kalla allt med kronskydd luminor, allt med lökkrona radiomir etc. Dvs genat lite.
Oavsett ovanstående. As-ball!
Btw... kul med ett inlägg från dig, du har varit saknad :)

En re-issue av denna verkar det bli.. om man ska tro på ryktena. Lägg märke till luggarna

51031525_10156101764763123_5069980074250338304_n.jpg
WOW, alla rätt i min bok !
SE eller BE?
I annat fall så får man ta med sovsäck och slagga utanför Krons för att hamna högst upp på listan !:eek::)

När man har en ny klocka på gång och säljaren blir knäpptyst i några dagar utan att ha fått tummen ur å skickat klockan ... då kan man få panik. Nu har jag fått tag på dem och klockan skickas i helgen. :/ Oh well. Får bita ihop ett tag till.

När man har en ny klocka på gång och säljaren blir knäpptyst i några dagar utan att ha fått tummen ur å skickat klockan ... då kan man få panik. Nu har jag fått tag på dem och klockan skickas i helgen. :/ Oh well. Får bita ihop ett tag till.

Skönt att det är på G! Alltid jobbigt innan sakerna landar! Stay strong ;) blir kul att ae vad det blir!

Tillbaka
Topp