Nae. Det borde inte vara så.kan det stämma att panerai 661 är 1,5mm längre l2l än panerai 1312 och sedan 1mm tunnare?
https://www.bernardwatch.com/Panerai/Luminor-Marina-1950-Carbotech/PAN2122
hittar typ nada information om 661 mått etc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nae. Det borde inte vara så.kan det stämma att panerai 661 är 1,5mm längre l2l än panerai 1312 och sedan 1mm tunnare?
https://www.bernardwatch.com/Panerai/Luminor-Marina-1950-Carbotech/PAN2122
hittar typ nada information om 661 mått etc.
Nae. Det borde inte vara så.
Grattis! Inte dum den där.![]()
Är detta KS nya dussin-panna?![]()
Man får väl inte vara sämre en tisdag, och klocka på högern betyder en sak...
![]()
Gissa säljaren
![]()
Spontanade en 721!
![]()
Och eftersom ljuset på Krons är omöjligt att fota i så bjuder jag på en till bild hemifrån
![]()
Lådan är förövrigt gigantisk, vad fan ska jag med den och göra. Hyra som studentboende?
Tack @Ernesto (och @mårt för peppen)
Man får väl inte vara sämre en tisdag, och klocka på högern betyder en sak...
![]()
Gissa säljaren
![]()
Spontanade en 721!
![]()
Och eftersom ljuset på Krons är omöjligt att fota i så bjuder jag på en till bild hemifrån
![]()
Lådan är förövrigt gigantisk, vad fan ska jag med den och göra. Hyra som studentboende?
Tack @Ernesto (och @mårt för peppen)
@mårt eftersom ingen verkar svara ändå
En lösning (finns flera):
Märk skåpen med 1-1024 i binärt format. (0000000001-1111111111)
Därefter märker du de 10 telefonerna med varsin siffra av följande 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512 binärt (0000000001, 0000000010, 0000000100 etc..)
Om en 1:a finns på både telefon och skåp drar du telefonen mot skåpet.
4-5 dagar senare kommer du få ett meddelande till de telefonerna som varit vid rätt skåp. Summera dessa telefoners markeringar och voila - du har skåpets markering.
Well well, enough OT. Back to Pannasnack.
Stort grattis hörru! Jäklar vad det rullar in pannor nu.![]()
Ponte-V verkar vara ett väldigt fint men hårt band! Vad har ni för tips för läder som är mjukt?
Dubbelvikt tan asso.Ponte-V verkar vara ett väldigt fint men hårt band! Vad har ni för tips för läder som är mjukt?
Dubbelvikt tan asso.
@mårt eftersom ingen verkar svara ändå
En lösning (finns flera):
Märk skåpen med 1-1024 i binärt format. (0000000001-1111111111)
Därefter märker du de 10 telefonerna med varsin siffra av följande 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512 binärt (0000000001, 0000000010, 0000000100 etc..)
Om en 1:a finns på både telefon och skåp drar du telefonen mot skåpet.
4-5 dagar senare kommer du få ett meddelande till de telefonerna som varit vid rätt skåp. Summera dessa telefoners markeringar och voila - du har skåpets markering.
Well well, enough OT. Back to Pannasnack.
Nej nu blir jag sugen, länka gärna! Annars tänkte jag kontakta forumfavoriten Oleg, såg att några av er hade fina band från han märkta med Panerai loggan.
Ref?![]()
Är detta KS nya dussin-panna?![]()
PAM911
PAM911
Om någon mer på KS klipper en 911 kommer paneristi sweden ha hela 1% av alla 911or i världen
På tal om band, har jag tolkat det rätt att de färgglada accordion-catchouc-banden (a.k.a. dykargummin à la Yonsson) bara finns i 26 och 22mm, troligen för att bara passa Submersibles av nyare slag, och att de färgglada vanliga banden med PANERAI skrivet på sidan finns i alla storlekar? @Ernesto
Jag ser inga 24/22 färgglatt accordion där, bara ett svart.
Skillnaden på det og vanlig asso? Hittar bare en type på panerais hemsida.Dubbelvikt tan asso.
Jag ser inga 24/22 färgglatt accordion där, bara ett svart.
Tur att du är så bra i övrigt, annars hade vi plockat fram tjära och fjädrar.Jag har tolkat det fel![]()
Det här är platt och jämntjockt. Det vanliga assot är inte det. https://www.panerai.com/en/accessories/straps-and-bracelets/bucket/mxe051d8.htmlSkillnaden på det og vanlig asso? Hittar bare en type på panerais hemsida.
Tur att du är så bra i övrigt, annars hade vi plockat fram tjära och fjädrar.![]()
Jäklar vad det ramlar in nytt, 720 vs 911 är nya 372/422