• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det här med att köpa nya band är som ett gift. Har väl snart köpt band för lika mycket som en beggad Panna kostar. Idag föll valet på ett struts, fick även hem ett mörkgrönt struts i veckan.
IMG_6647.jpeg

Det här med att köpa nya band är som ett gift. Har väl snart köpt band för lika mycket som en beggad Panna kostar. Idag föll valet på ett struts, fick även hem ett mörkgrönt struts i veckan.
IMG_6647.jpeg
För mig blev det där en lite udda kombo 😛 som finskor till cargopants. Jag gillar både finskor, och cargopants. Men inte finskor och cargopants 😛

Fått på JV strapet jag köpte av @Caravelle33 häromveckan på 372:an! Man blir ju nästan rörd 🥹 Ser lite uttorkat ut på bilderna på de ljusare delarna men det är rekondat och i toppskick irl 🤩 Tack @Caravelle33 för ett fantastiskt band till ett bra pris 🙏 Ägde ett JV för 10 år sen till min gamla 388:a som var min första klocka i 50k+ nivån och såg det som nr 1 på bandfronten redan då. En skön återförening nu! ☺️

IMG_8263.jpeg
IMG_8264.jpeg
IMG_8260.jpeg
ALLDELES för mycket text för att jag ska orkar läsa men ser bra ut!

Imorse efter jag vridit upp min pre-a 001:a så skulle jag sätta tiden. Drog ut kronan som vanligt, men det sa "SNAP" och nu så greppar kronan liksom inte tag i något... :( misstänker att den gått av? Är det bara att skicka iväg till service hos Panerai? Skulle kännas sugigt iom att den servades 2022 :/ (ingen garanti kvar). Eller är det något som någon kan fixa lokalt tro? (Skåne)

Imorse efter jag vridit upp min pre-a 001:a så skulle jag sätta tiden. Drog ut kronan som vanligt, men det sa "SNAP" och nu så greppar kronan liksom inte tag i något... :( misstänker att den gått av? Är det bara att skicka iväg till service hos Panerai? Skulle kännas sugigt iom att den servades 2022 :/ (ingen garanti kvar). Eller är det något som någon kan fixa lokalt tro? (Skåne)
Går att lösa rätt lätt, har för mig att det är en skruv som behöver dras åt. Tror det är den jag ringat in nedan.

Hänt mig med några gånger genom åren.

1741677049798.png

Rätt säker på att Panerai har 2 års garanti på service.

Edit: Är ju 2025 nu kom jag på. 🤪

Så bommen sitter löst? Går det fortfarande att dra upp fjädern om det händer?
Verkar så.. Jag har inte gjort det själv, vet dock folk som löst det genom att dra åt den(tror jag...) skruven.

Menar såklart inte att @Bingoraalf ska göra det själv, men det bör inte vara något stort arbete. Jag har alltid låtit urmakare lösa det åt mig, sist betalade jag inte ens för jobbet då det tog typ 5 minuter.

Verkar så.. Jag har inte gjort det själv, vet dock folk som löst det genom att dra åt den(tror jag...) skruven.

Menar såklart inte att @Bingoraalf ska göra det själv, men det bör inte vara något stort arbete. Jag har alltid låtit urmakare lösa det åt mig, sist betalade jag inte ens för jobbet då det tog typ 5 minuter.

Kan vara värt o försöka. Tror vi har en urmakarstudent i byn brevid. Vet han efterfrågat klockor att serva tidigare för att lära sig. Hade ju inte riktigt vågat langa över klockan för helservice där, men om detta är ett enkelt jobb kanske det kan fixas där istället för spa-tripp i Schweiz. Tack för tipset!

Kan vara värt o försöka. Tror vi har en urmakarstudent i byn brevid. Vet han efterfrågat klockor att serva tidigare för att lära sig. Hade ju inte riktigt vågat langa över klockan för helservice där, men om detta är ett enkelt jobb kanske det kan fixas där istället för spa-tripp i Schweiz. Tack för tipset!
Du kan ju se med han innan om det jag skriver låter vettigt iallafall 😅

Som @azcii skrev så är det troligtvis bara en lös skruv.
Hände mig bland annat på min 26k för några år sedan. Jag tog bort kronskyddet, öppnade upp den och drog åt skruven. Har du urmakarmejsel hemma så är det lätt gjort. Men bara om du själv känner att du är bekväm med det.

Som @azcii skrev så är det troligtvis bara en lös skruv.
Hände mig bland annat på min 26k för några år sedan. Jag tog bort kronskyddet, öppnade upp den och drog åt skruven. Har du urmakarmejsel hemma så är det lätt gjort. Men bara om du själv känner att du är bekväm med det.
Har en bergeon att byta band med. Men inte mer än så. Urmakaren som bor i grannbyn gick med på att titta på den ikväll :) återkommer med hur det gick

Tillbaka
Topp