Go ahead. Ska du skifta ut en nolla?Man kan göra en programmerings ordvits här..![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Go ahead. Ska du skifta ut en nolla?Man kan göra en programmerings ordvits här..![]()
Ah. Nu kom jag på.Man kan göra en programmerings ordvits här..![]()
Go ahead. Ska du skifta ut en nolla?
Ah. Nu kom jag på.
Perfekt att börja samla på! Ändå ganska härligt att scrolla runt och välja en efter smak och tycke (och plånbok).
Berätta för oss mindre begåvade!Ah. Nu kom jag på.
Berätta för oss mindre begåvade!
Berätta för oss mindre begåvade!
Man börjar räkna från 0 i programmering.
Nu finns det ju språk som börjar från 1 och inte 0, och det ger bra med fel för programmerare. Skämtet "off by one error" brukar oftast användas också.
Visade jag nu vad jag jobbar med till vardags och min nördiga sida? JUPP
Nej, man börjar räkna från 0 i undermåliga programspråk.Man börjar räkna från 0 i programmering.
Nej, man börjar räkna från 0 i undermåliga programspråk.![]()
Nej, man börjar räkna från 0 i undermåliga programspråk.![]()
Jävla programmerareOk nördar.. Här får ni en gåta:
Om en vecka ska Panerai ska hålla ett event där de eventuellt kommer presentera en ny drömpanna - en 44mms Luminor 1950 med kupat glas, guldvisare och base sandwich tavla. Inför eventet har Panerai ordnat 1024 st lösenordslåsta skåp där drömpannan ligger i ett utav dessa och 1023 står tomma. Drömpannan kommer endast att lanseras om @mårt lyckas lista ut i vilket av dessa 1024 skåp som pannan ligger i. Han har bara ett försök på sig att försöka öppna rätt skåp.
Alla låsta skåp har en varsin NFC-tag. Om man drar en mobiltelefon mot det skåp som drömpannan ligger i kommer man att 4-5 dagar senare få ett meddelande med lösenord till rätt skåp(men inte vilket skåp).
@mårt har hela 10 st mobiler han kan använda. Hur hittar han drömpannan innan eventet börjar? (Känn ingen press @mårt)
På en tjej gäller absolut inte "lugtolugfårinteöverskridahandledensdiameter"-regeln. Så ja, det funkar. (tycker jag)025a på hennes 14 cm handled... Är jag skadad eller funkar det?
![]()
(a) Det funkar asbra.025a på hennes 14 cm handled... Är jag skadad eller funkar det?
![]()
Hehe du är nog berusad025a på hennes 14 cm handled... Är jag skadad eller funkar det?
![]()
På en tjej gäller absolut inte "lugtolugfårinteöverskridahandledensdiameter"-regeln. Så ja, det funkar. (tycker jag)
(a) Det funkar asbra.
(b) Oooh, do tell.
Hehe du är nog berusad
Mycket möjligt, knappast troligt2-1. @Compiss förlorade![]()
Alltså. Jag har en 720 som jag är nöjd med.Ok nördar.. Här får ni en gåta:
Om en vecka ska Panerai ska hålla ett event där de eventuellt kommer presentera en ny drömpanna - en 44mms Luminor 1950 med kupat glas, guldvisare och base sandwich tavla. Inför eventet har Panerai ordnat 1024 st lösenordslåsta skåp där drömpannan ligger i ett utav dessa och 1023 står tomma. Drömpannan kommer endast att lanseras om @mårt lyckas lista ut i vilket av dessa 1024 skåp som pannan ligger i innan eventet drar igång. Han har bara ett försök på sig att försöka öppna rätt skåp.
Alla låsta skåp har en varsin NFC-tag. Om man drar en mobiltelefon mot det skåp som drömpannan ligger i kommer man att 4-5 dagar senare få ett meddelande med lösenord till rätt skåp(men inte vilket skåp).
@mårt har hela 10 st mobiler han kan använda. Hur hittar han drömpannan innan eventet börjar? (Känn ingen press @mårt)
... oavsett vilket så har du hittat en av mina akillesarmbågar. Jag ger upp. Förklara.Ok nördar.. Här får ni en gåta:
Om en vecka ska Panerai ska hålla ett event där de eventuellt kommer presentera en ny drömpanna - en 44mms Luminor 1950 med kupat glas, guldvisare och base sandwich tavla. Inför eventet har Panerai ordnat 1024 st lösenordslåsta skåp där drömpannan ligger i ett utav dessa och 1023 står tomma. Drömpannan kommer endast att lanseras om @mårt lyckas lista ut i vilket av dessa 1024 skåp som pannan ligger i innan eventet drar igång. Han har bara ett försök på sig att försöka öppna rätt skåp.
Ok nördar.. Här får ni ett problem att lösa:
Jag ger nördarna tills 18:00 ikväll... oavsett vilket så har du hittat en av mina akillesarmbågar. Jag ger upp. Förklara.![]()
Man ska fotografera den här utomhus.
![]()
![]()
![]()
720