• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Appropå serier, min 1024 är en U-serie- Givet engelska alfabetet har vi ytterligare 5 singel-alfabetsserier kvar.. undrar vad Panerai beslutar sig för därefter, nån hybridvariant av alfabet/siffra eller något helt annat.. ?

Öl i all ära, men pannan i förgrunden :)
IMG_20190221_202332.jpg

PAM390

:cool: Okej..
Enligt mig en jäkla skillnad mellan den och min pam48 med ”sausage” iaf.. Vad sägs om att kalla det ”pancake”? :D
Nu stalkade jag din posthistorik för att hitta en bild på din 560.. Ser ju onekligen ut som en painted (inget dåligt om du frågar mig, har själv en 001 med cookie/painted).

fc1534fb-de77-4192-ae61-b6930eadabe5-jpeg.1014512

Här här du 560 med sandwich

panerai-luminor-base-8-days-acciaio-mechanical-men_s-watch-pam00560_2.jpg

WR är fine......vem badar med sin Panna?? Bada gör man bara med CWC dykare......
Det är svårt det där. Vissa säger "Måste följa DNA!!!!!", och eftersom den där är en uppe-på-land-klocka så har den aldrig haft någe WR att snacka om. Andra tycker "Det är en panna, den ska klara allt!!!" ... well, det finns klockor för er också, Submersible-linjen. :D

Det är svårt det där. Vissa säger "Måste följa DNA!!!!!", och eftersom den där är en uppe-på-land-klocka så har den aldrig haft någe WR att snacka om. Andra tycker "Det är en panna, den ska klara allt!!!" ... well, det finns klockor för er också, Submersible-linjen. :D

Jag tänker bada med både min Luminor och Radiomir, sådeså. Å andra sidan är det 300m och 100m, klarar läget :)

Jag är inte så inbiten än att jag blivit DNA-fascist åt varken ena eller andra hållet. Däremot badar jag gärna med mina klockor så WR är mest en personlig preferens. Är rädd för att det blir som när jag fick brillor i elvaårsåldern annars: bada, dyk, ser inget... Därav att det blev submersible (bland annat) för mig. Och folk som inte badar med sina klockor trots OK WR (majoriteten har Rolex), jag förstår dem inte...

Jag är inte så inbiten än att jag blivit DNA-fascist åt varken ena eller andra hållet. Däremot badar jag gärna med mina klockor så WR är mest en personlig preferens. Är rädd för att det blir som när jag fick brillor i elvaårsåldern annars: bada, dyk, ser inget... Därav att det blev submersible (bland annat) för mig. Och folk som inte badar med sina klockor trots OK WR (majoriteten har Rolex), jag förstår dem inte...
Jag hajar och håller nästan helt med. :)

En Mare Nostrum är ju lite åt en Moonwatch och jag brukar inte höra folk säga att de vill bada med sin speedmaster.

Jag hajar och håller nästan helt med. :)

En Mare Nostrum är ju lite åt en Moonwatch och jag brukar inte höra folk säga att de vill bada med sin speedmaster.
Bada med en speedmaster burde jo gå helt fint. Omega sier iaf selv at modellene merkt med 50m er gjort for å bade med, men på andre siden så var det vel 3(?) PO på KS med 600m som tok inn vann i løpet av sommeren som var.

Tillbaka
Topp