Då har man betalat för P-Day motherfuckers!!
Ditto! Jäklar vad vi blev ett gäng nu, ska bli så kul!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då har man betalat för P-Day motherfuckers!!
Det är väl sandwich på 560? Eller?Många ratar ju allt utan sandwich så där har du förmodligen en delförklaring iom att den sedan R-serien kom haft painted dial.
Nej, den har sedan R-serien haft painted. Innan R-serien hade den sandwich.Det är väl sandwich på 560? Eller?
Många ratar ju allt utan sandwich så där har du förmodligen en delförklaring iom att den sedan R-serien kom haft painted dial.
När kom R-serien?Nej, den har sedan R-serien haft painted. Innan R-serien hade den sandwich.
Min från 2016 ser ut att ha sandwich dial?Många ratar ju allt utan sandwich så där har du förmodligen en delförklaring iom att den sedan R-serien kom haft painted dial.
Min från 2016 ser ut att ha sandwich dial?
Och ”painted” är inte samma som ”sausage”?Om du flippar på den så står serien på baklocket.
Vi brukar prata om serier istället för år för en serie sträcker sig över flera år.
Och ”painted” är inte samma som ”sausage”?
Och ”painted” är inte samma som ”sausage”?
Öl i all ära, men pannan i förgrunden
![]()
PAM390
Ölen var helt ok den med390 är så bra! Gah
WR är fine......vem badar med sin Panna?? Bada gör man bara med CWC dykare......Grattis! En helt klart underskattad Panna. Skulle lätt kunna ha den om bara WR var snäppet vassare. Men jag kanske måste tänka om, den är sååååååå fin!
Summa summaru.. Denna har ”painted”?Det vi hamnade i var att diffen är mellan painted/sausage och cookie dial.
Summa summaru.. Denna har ”painted”?
![]()
Nej, den har sedan R-serien haft painted. Innan R-serien hade den sandwich.
Nu stalkade jag din posthistorik för att hitta en bild på din 560.. Ser ju onekligen ut som en painted (inget dåligt om du frågar mig, har själv en 001 med cookie/painted).Okej..
Enligt mig en jäkla skillnad mellan den och min pam48 med ”sausage” iaf.. Vad sägs om att kalla det ”pancake”?![]()
Ser ut som att du har rätt.. Men skulle nog kalla det ”pancake” ändåNu stalkade jag din posthistorik för att hitta en bild på din 560.. Ser ju onekligen ut som en painted (inget dåligt om du frågar mig, har själv en 001 med cookie/painted).
![]()
Här här du 560 med sandwich
![]()
Gå in på paneristi.com och ge det ett försök!Ser ut som att du har rätt.. Men skulle nog kalla det ”pancake” ändå![]()
Det är svårt det där. Vissa säger "Måste följa DNA!!!!!", och eftersom den där är en uppe-på-land-klocka så har den aldrig haft någe WR att snacka om. Andra tycker "Det är en panna, den ska klara allt!!!" ... well, det finns klockor för er också, Submersible-linjen.WR är fine......vem badar med sin Panna?? Bada gör man bara med CWC dykare......
Det är svårt det där. Vissa säger "Måste följa DNA!!!!!", och eftersom den där är en uppe-på-land-klocka så har den aldrig haft någe WR att snacka om. Andra tycker "Det är en panna, den ska klara allt!!!" ... well, det finns klockor för er också, Submersible-linjen.![]()
Jag är inte så inbiten än att jag blivit DNA-fascist åt varken ena eller andra hållet. Däremot badar jag gärna med mina klockor så WR är mest en personlig preferens. Är rädd för att det blir som när jag fick brillor i elvaårsåldern annars: bada, dyk, ser inget... Därav att det blev submersible (bland annat) för mig. Och folk som inte badar med sina klockor trots OK WR (majoriteten har Rolex), jag förstår dem inte...Det är svårt det där. Vissa säger "Måste följa DNA!!!!!", och eftersom den där är en uppe-på-land-klocka så har den aldrig haft någe WR att snacka om. Andra tycker "Det är en panna, den ska klara allt!!!" ... well, det finns klockor för er också, Submersible-linjen.![]()
Jag hajar och håller nästan helt med.Jag är inte så inbiten än att jag blivit DNA-fascist åt varken ena eller andra hållet. Däremot badar jag gärna med mina klockor så WR är mest en personlig preferens. Är rädd för att det blir som när jag fick brillor i elvaårsåldern annars: bada, dyk, ser inget... Därav att det blev submersible (bland annat) för mig. Och folk som inte badar med sina klockor trots OK WR (majoriteten har Rolex), jag förstår dem inte...
Bada med en speedmaster burde jo gå helt fint. Omega sier iaf selv at modellene merkt med 50m er gjort for å bade med, men på andre siden så var det vel 3(?) PO på KS med 600m som tok inn vann i løpet av sommeren som var.Jag hajar och håller nästan helt med.
En Mare Nostrum är ju lite åt en Moonwatch och jag brukar inte höra folk säga att de vill bada med sin speedmaster.
Mare Nostrum som diskuterades ovan har också 50m WR.Bada med en speedmaster burde jo gå helt fint. Omega sier iaf selv at modellene merkt med 50m er gjort for å bade med, men på andre siden så var det vel 3(?) PO på KS med 600m som tok inn vann i løpet av sommeren som var.